Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Αντί προλόγου

Η διατροφή μας - Έκδοση σύμπραξης σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ευβοίας. Ιούνιος 2004

Στην περιφέρειά μας το σχολικό έτος 2003-2004 εκπονήθηκαν αρκετά προγράμματα Αγωγής Υγείας από σχολικές μονάδες ενταγμένες ή μη στο πρόγραμμα της Ευέλικτης Ζώνης.

Συγκεκριμένα από την Γ' Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Κηρίνθου με θέμα: "Διατροφή" την Β' Τάξη και Δ' Τάξη του Δημοτικού Σχολείου Προκοπίου με θέμα:"Διατροφή, διατροφικές συνήθειες" από όλες τις τάξεις του Δημοτικού σχολείου Λίμνης με θέμα: "Διατροφή" από το δημοτικό σχολείο Βασιλικών με θέμα: "διατροφή", από το δημοτικό σχολείο Αγίου με θέμα: "τα τρόφιμα", από το δημοτικό σχολείο Βουτά με θέμα: "Ουράνιο τόξο", από το δημοτικό σχολείο Λουτρών με θέμα: "διατροφή" "Συντηρητικά τροφών" "προσέχω τον εαυτό μου στοματική υγιεινή και φροντίδα", από το δημοτικό σχολείο Ροβιών με θέμα: "μεσογειακή διατροφή και υγεία", "ελιά και λάδι", "ο ήλιος ένας επικίνδυνος φίλος του καλοκαιριού", από το 1ο Δημοτικό σχολείο Ιστιαίας με θέμα: "ελιά δώρο ζωής και πολιτισμού" από το δημοτικό σχολείο Αγίου Γεωργίου Λιχάδος με θέμα: "διατροφή και υγεία", "ελιά και ελαιόλαδο", "διατροφικές συνήθειες", "ρόλος των ψαριών στη διατροφή", και από το δημοτικό σχολείο Πευκίου με θέμα "διατροφή".

Τα σχέδια εργασίας που υλοποιήθηκαν είναι η τρανή απόδειξη της υιοθέτησης από πλευράς εκπαιδευτικών και μαθητών των εναλλακτικών μεθόδων διδασκαλίας και μάθησης, της σύνδεσης από τους μαθητές της σχολικής γνώσης με την καθημερινή ζωή και τη διαθεματική προσέγγιση της γνώσης και το ότι αξιοποίησαν τις αρχές, τους στόχους και τη μεθοδολογία των ΔΕΠΠΣ (Διαθεματικό ενιαίο πλαίσιο προγραμμάτων σπουδών) και ΑΠΣ (Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών).

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι οι μαθητές συμμετείχαν ενεργά στη διερεύνηση των θεμάτων και ενίσχυσαν τη κριτική τους σκέψη.

Επιπλέον οι μαθητές έμαθαν να συνδυάζουν αυτοκυριαρχία και εξωτερική δράση.

Έμαθαν να εργάζονται σε ομάδες, να αποδέχονται ο ένας τον άλλο, να επικοινωνούν, έγιναν ερευνητές και "έμαθαν πως να μαθαίνουν" και ενίσχυσαν την αυτοεκτίμησή τους.

Τηρήθηκαν οι βασικές αρχές πραγματοποίησης ενός σχεδίου εργασίας δηλαδή στοχοθεσία, ο σχεδιασμός, η εκτέλεση και η αξιολόγηση.

Οι εκπαιδευτικοί ενεπλάκησαν στο σχεδιασμό, την υλοποίηση και την αξιολόγηση του προγράμματος των σχεδίων εργασίας και καθοδήγησαν επάξια τους μαθητές τους.

Στο σημείο αυτό θα ήθελα να ευχαριστήσω και να συγχαρώ για την προσπάθεια που κατέβαλαν στην υλοποίηση των σχεδίων εργασίας όλους τους εκπαιδευτικούς των σχολείων που υλοποίησαν προγράμματα Αγωγής Υγείας αλλά και όσους υλοποίησαν προγράμματα χωρίς να θελήσουν να τα εντάξουν κάτω από την ομπρέλα της Αγωγής Υγείας για τους δικούς τους λόγους οι οποίοι είναι απόλυτα σεβαστοί.

Θα ήθελα επίσης να ευχαριστήσω τους Δ/ντές, αλλά και τους φορείς των Σχολείων για την στήριξη που παρείχαν σε μαθητές και εκπαιδευτικούς.

Τέλος θα ήθελα να συγχαρώ τους κύριους συντελεστές της υλοποίησης αλλά και της επιτυχίας των σχεδίων εργασίας δηλαδή τους μαθητές ευχόμενος την επόμενη σχολική χρονιά στη περιφέρειά μας ακόμη περισσότερες σχολικές μονάδες εκπαιδευτικοί και μαθητές να εμπλακούν και να υλοποιήσουν προγράμματα Αγωγής Υγείας.

Γεώργιος Π. Παπαγεωργίου
Σχολικός Σύμβουλος της 4ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Νομού Ευβοίας

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.