Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Δημοτικό Σχολείο Προκοπίου - Τάξη: Δ

Η διατροφή μας - Έκδοση σύμπραξης σχολείων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Ευβοίας. Ιούνιος 2004

"Υγιεινή Διατροφή"

Δάσκαλος: Σαββάκης Ανέστης

1. Γενικό θέμα: Υγιεινή διατροφή
Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν γνωστικοί (για την απόκτηση γνώσεων για το σημαντικό αυτό θέμα της υγιεινής διατροφής), συναισθηματικοί (για τη δημιουργία θετικού κλίματος για θέματα που άπτονται της υγείας και της υγιεινής διατροφής), ψυχοκινητικοί στόχοι (μέσω κατασκευών ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών και η συμμετοχή τους αλλά και η απόκτηση γνώσεων γίνεται με ευχάριστο τρόπο).

2. Επιμέρους θέματα

  • Οι μαθητές να γνωρίσουν τα συστατικά των τροφών.
  • Να κατανοήσουν την έννοια της «ισορροπημένης διατροφής».
  • Να γνωρίσουν τη «Μεσογειακή διατροφή» και τα πλεονεκτήματά της.
  • Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα των φρούτων και των λαχανικών στη διατροφή μας.
  • Να γνωρίσουν τις συνέπειες της «κακής διατροφής» στην υγεία μας.
  • Να μπορούν να αναγνωρίσουν από τις ετικέτες των προϊόντων κάποια χημικά συστατικά.

3. Ανάπτυξη προγράμματος
Οι 13 μαθητές της τάξης χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των τεσσάρων παιδιών και μία ομάδα των πέντε παιδιών.

Α. Αρχικά μέσα από άρθρα εφημερίδων, περιοδικών και βιβλίων γνώρισαν τα συστατικά των τροφών και την αξία της ισορροπημένης διατροφής.

Δραστηριότητες:

  • α) Σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα,ακροστοιχίδες με σκοπό την εκμάθηση των συστατικών αυτών με παιγνιώδη τρόπο.
  • β) Επίσης δημιούργησαν οι μαθητές δικό τους «ισορροπημένο» προτεινόμενο γεύμα και ταξινόμησαν τις τροφές.
  • γ) Σύνταξαν ερωτηματολόγιο για τις διατροφικές συνήθειες των συμμαθητών τους και εξήγαγαν συμπεράσματα για αυτές,
  • δ) Κατασκευή ταμπλό (τροφικής πυραμίδας), επιτραπέζιου παιχνιδιού,συγγραφή ποιημάτων και αινιγμάτων.

Β. Μέσα από άρθρα εφημερίδων γνώρισαν τη σημασία της «Μεσογειακής Διατροφής» και τη σχέση της με την ελληνική παραδοσιακή κουζίνα.

Δραστηριότητες:

  • α) Συνέντευξη από παππού-γιαγιά για τον παραδοσιακό τρόπο διατροφής και σύγκρισή του με το σημερινό τρόπο αλλά και η αποκαλούμενη «Μεσογειακή Διατροφή».
  • β) Δημιουργία δικού τους προτεινόμενου γεύματος μεσογειακής διατροφής.

Γ. Να γνωρίσουν τη σπουδαιότητα των φρούτων και των λαχανικών για την ισχυροποίηση και ανάπτυξη του οργανισμού μέσα από άρθρα.

Δραστηριότητες: Κολάζ, ζωγραφική, δημιουργία με φρούτα, λαχανικά και όσπρια κούκλων και παίξιμο κουκλοθέατρου.

Δ. Μέσα από άρθρα γνώρισαν το πρόβλημα της παχυσαρκίας κατά κύριο λόγο αλλά και καρδιακές παθήσεις και η σύνδεση αυτών με τη κακή διατροφή και την έλλειψη άσκησης.
Δραστηριότητες: Κολάζ, ποιήματα.

Ε. Οι μαθητές έφεραν στο σχολείο διάφορα προϊόντα, παρατήρησαν τις συσκευασίες κατέγραψαν και ταξινόμησαν τα συστατικά, διέκριναν και κατονόμασαν τα πρόσθετα συντηρητικά και ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά την ποιότητα την ποιότητα των προϊόντων που καταναλώνουμε.

Δραστηριότητες:

  • α) Παιχνίδι ρόλων (βιομήχανοι, έμποροι, καταναλωτές, εταιρεία προστασίας καταναλωτών)
  • β) Δημιουργία τραγουδιού με θέμα τη σωστή επιλογή τροφών.

4) Αξιολόγηση προγράμματος
Το πρόγραμμα ικανοποίησε τους μαθητές, δούλεψαν με ευχαρίστηση, τους ευαισθητοποίησε σε αρκετά θέματα σχετικά με την υγιεινή διατροφή. Μάλιστα παρατηρήθηκε και αλλαγή κάποιων διατροφικών συνηθειών, τουλάχιστον στο χώρο του σχολείου.

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.