"Υγιεινή Διατροφή"
Δάσκαλος: Σαββάκης Ανέστης
1. Γενικό θέμα: Υγιεινή διατροφή
Οι στόχοι που τέθηκαν ήταν γνωστικοί (για την απόκτηση γνώσεων για το σημαντικό αυτό θέμα της υγιεινής διατροφής), συναισθηματικοί (για τη δημιουργία θετικού κλίματος για θέματα που άπτονται της υγείας και της υγιεινής διατροφής), ψυχοκινητικοί στόχοι (μέσω κατασκευών ενισχύεται το ενδιαφέρον των μαθητών και η συμμετοχή τους αλλά και η απόκτηση γνώσεων γίνεται με ευχάριστο τρόπο).
2. Επιμέρους θέματα
3. Ανάπτυξη προγράμματος
Οι 13 μαθητές της τάξης χωρίστηκαν σε δύο ομάδες των τεσσάρων παιδιών και μία ομάδα των πέντε παιδιών.
Α. Αρχικά μέσα από άρθρα εφημερίδων, περιοδικών και βιβλίων γνώρισαν τα συστατικά των τροφών και την αξία της ισορροπημένης διατροφής.
Δραστηριότητες:
Β. Μέσα από άρθρα εφημερίδων γνώρισαν τη σημασία της «Μεσογειακής Διατροφής» και τη σχέση της με την ελληνική παραδοσιακή κουζίνα.
Δραστηριότητες:
Γ. Να γνωρίσουν τη σπουδαιότητα των φρούτων και των λαχανικών για την ισχυροποίηση και ανάπτυξη του οργανισμού μέσα από άρθρα.
Δραστηριότητες: Κολάζ, ζωγραφική, δημιουργία με φρούτα, λαχανικά και όσπρια κούκλων και παίξιμο κουκλοθέατρου.
Δ. Μέσα από άρθρα γνώρισαν το πρόβλημα της παχυσαρκίας κατά κύριο λόγο αλλά και καρδιακές παθήσεις και η σύνδεση αυτών με τη κακή διατροφή και την έλλειψη άσκησης.
Δραστηριότητες: Κολάζ, ποιήματα.
Ε. Οι μαθητές έφεραν στο σχολείο διάφορα προϊόντα, παρατήρησαν τις συσκευασίες κατέγραψαν και ταξινόμησαν τα συστατικά, διέκριναν και κατονόμασαν τα πρόσθετα συντηρητικά και ευαισθητοποιήθηκαν όσον αφορά την ποιότητα την ποιότητα των προϊόντων που καταναλώνουμε.
Δραστηριότητες:
4) Αξιολόγηση προγράμματος
Το πρόγραμμα ικανοποίησε τους μαθητές, δούλεψαν με ευχαρίστηση, τους ευαισθητοποίησε σε αρκετά θέματα σχετικά με την υγιεινή διατροφή. Μάλιστα παρατηρήθηκε και αλλαγή κάποιων διατροφικών συνηθειών, τουλάχιστον στο χώρο του σχολείου.