Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Χάσμα μεταξύ δημοτικού και γυμνασίου

Προσωπική Ευθύνη - Μαθητικό περιοδικό των Γυμνασίων Λίμνης (1993-1996) και Μαντουδίου (1996-1998) υπό το συντονισμό του φιλόλογου καθηγητή Δημήτρη Μπαρσάκη, στα πλαίσια προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Τεύχος 10. Απρίλιος 1997




- - -

Της κ. Μάρθας Ταβουλάρη, Δ/ντριας Γυμνασίου - Λυκείου Γουβών

Οι σκέψεις και οι προβληματισμοί βοηθούν για να λυθούν πολλά προβλήματα της παιδείας που τα τελευταία χρόνια γίνεται προσπάθεια βελτίωσης της.

Θα μιλήσω για την Α' Γυμνασίου που είναι η βάση για όλο το Γυμνάσιο. Είναι μια δύσκολη τάξη, διότι περιέχει μαθήματα διαφορετικά από αυτά του Δημοτικού. Η χρήση πιο επιτηδευμένου λεξιλογίου δυσκολεύει αρκετούς μαθητές που βρίσκονται σ' ένα περιβάλλον πολύ διαφορετικό από αυτό του Δημοτικού. Από το Φεβρουάριο και μετά αρχίζουν να οικειοποιούνται τις αλλαγές. Ομως αρκετοί μικροί μαθητές αγωνίζονται, προσπαθούν, θεωρώ ότι η αγωνία τους και η δυσκολία προσαρμογής τους στην Α' Γυμνασίου οφείλεται στο Δημοτικό Σχολείο, ιδιαίτερα στις 3 τελευταίες τάξεις.

Κύριοι αρμόδιοι των αναλυτικών προγραμμάτων του Δημοτικού Σχολείου το πρόβλημα προσαρμογής γίνεται πιο έντονο τα τελευταία χρόνια. Νομίζω ότι πρέπει να δοθεί μεγαλύτερη βαρύτητα στις 3 τελευταίες τάξεις του Δημοτ. Σχολείου, εννοώ ότι ο δάσκαλος πρέπει να δίνει πολλές εργασίες και στο σπίτι, για να μάθουν να δουλεύουν και να μάθουν να γράφουν. Να γίνεται επίπονη εκμάθηση της γραμματικής. Να γράφουν έκθεση σε ιδιαίτερη ώρα και να γίνεται διόρθωση σε άλλη ώρα. Ή τουλάχιστον θα μικρύνει το χάσμα που υπάρχει. Αν δεν συνηθίσουν να δουλεύουν στο Δημοτικό Σχολείο, δηλαδή να μάθουν καλά τη γραμματική, να γράφουν εκθέσεις, να εργάζονται στο σπίτι. Επειδή οι μαθητές στο Γυμνάσιο δε γνωρίζουν να γράφουν, ο δάσκαλος πρέπει να παίξει σημαντικό ρόλο που μπορεί να είναι δύσκολος, όταν είναι αναγκασμένος να διδάσκει σε μονοθέσια ή διθέσια σχολεία της επαρχίας ή είναι υποχρεωμένος να εφαρμόσει τα αναλυτικά προγράμματα του ΥΠΕΠΘ και να μην παρεκκλίνει από την πορεία διδασκαλίας διότι θα τον ελέγξει ο Σχ. Σύμβουλος.

Εσείς όμως θα λύσετε τα χέρια του δασκάλου προτείνοντας όσα ανέφερα προηγουμένως.

Ετσι δε θα υπάρχει διαφοροποίηση σε ότι διδάσκεται στις 2 τελευταίες τάξεις του Δημοτικού και στην Α' Γυμνασίου, διότι και το διάβασμα και το γράψιμο είναι συνήθεια, δύσκολα στις πρώτες τάξεις του Γυμνασίου οι μικροί μαθητές μπορούν να το επιτύχουν λαμβάνοντας υπόψη και τα προβλήματα της εφηβείας που αρχίζουν στο Γυμνάσιο.

Οι γονείς των μαθητών στην επαρχία περιμένουν πολλά από το δάσκαλο τον οποίο θα αποδεσμεύσετε εσείς με νέα προγράμματα. Ετσι και ο φιλόλογος καθηγητής θα μπορεί να εργαστεί καλύτερα στην Α' Γυμνασίου και θα ικανοποιείται από την εργασία που προσέφερε σε μια τάξη όλο το σχολικό έτος.


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.