Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Δημοτικό Σχολείο Ανω Στενής - Τάξεις: Ε, Στ

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

«Αυτό είναι το δάσος»

Σκοπός
Να αποτυπωθούν στη μνήμη των παιδιών ζωντανές εικόνες της φύσης και του δάσους.

Στόχοι
1. Η καλύτερη γνωριμία του δάσους από τους μαθητές και η ευαισθητοποίησή τους στην προστασία του. 2. Να γίνει αισθητή στους μαθητές η διαφορά στο τοπίο - διαφορά στο περιβάλλον. 3. Να φανεί εικονικά η ομορφιά της φύσης.

Συνεργασία
Με τους γονείς των μαθητών και την Υπεύθυνη Π.Ε. Νομού Ευβοίας κ. Θάλεια Καλαμπαλίκη.

Δραστηριότητες

  • Ενημέρωση των μαθητών για το δάσος
  • Συζήτηση για τη χλωρίδα και την πανίδα
  • Συζήτηση για τα οικοσυστήματα και το οικοσύστημα του δάσους.
  • Χωρισμός των μαθητών σε 4 ομάδες, με δική τους επιλογή, ανάληψη από μία μικρή φωτογραφική μηχανή μιας χρήσεως η κάθε μία

Η κάθε ομάδα ανέλαβε τη φωτογραφική προβολή ενός υποθέματος. Οι ομάδες ήταν οι εξής:

  • Μπλε Ομάδα: Ειδικό θέμα - «Το δέντρο του δάσους». Προβολή του δέντρου, ο κορμός του δέντρου, το δέντρο από κοντά - μακριά - ψηλά - χαμηλά. Το δέντρο ως σύνολο.
  • Καφέ Ομάδα: Ειδικό θέμα - «Το οικοσύστημα του δάσους». Το δάσος ως ζωντανός οργανισμός. Το δάσος ως σύνολο. Ζώα και πουλιά στο δάσος. Έντομα στο δάσος. Ανάδειξη του οικοσυστήματος.
  • Κόκκινη Ομάδα: Ειδικό θέμα - «Δάσος και άλλα οικοσυστήματα». Δάσος και χωριό. Δάσος και ποτάμι. Δάσος και βουνό.
  • Κίτρινη Ομάδα: Ειδικό θέμα - «Το χώμα του δάσους». Φυλλοστρωμνή, φυλλόχρωμα. Έδαφος - Υπέδαφος - Ρίζες στο δάσος.

Παρέδωσαν τις φωτογραφικές μηχανές, έγινε η εκτύπωση και εμφάνιση των φωτογραφιών και ανέλαβαν οι ίδιοι οι μαθητές, δουλεύοντας στις γνωστές ομάδες, να τις κολλήσουν σε χαρτόνια αντίστοιχου χρώματος.

Έγινε έκθεση φωτογραφίας στο διάδρομο του σχολείου η οποία διήρκησε δέκα ημέρες από τις 25 Μαϊου ως τις 5 Ιουνίου. Οι μαθητές έγραψαν πρότυπα πρόσκλησης για την έκθεση της φωτογραφίας κατά ομάδες και μετά ατομικά. Η πρόσκληση βγήκε με τη συνεργασία του υπεύθυνου δασκάλου και μοιράστηκε από τους μαθητές.

Οι μαθητές έφτιαξαν επίσης τέσσερις αφίσες, μια κατά ομάδα, με κολάζ από γράμματα παλιών εφημερίδων. Έγινε φωτοτυπική αναπαραγωγή των αφισών με τη συνεργασία του δασκάλου και οι αφίσες κολλήθηκαν από τους μαθητές σε εμφανή σημεία των τεσσάρων χωριών από τα οποία προέρχονται οι μαθητές.

Αξιολόγηση - Συμπεράσματα - Προτάσεις

  • Οι μαθητές περπάτησαν στο δάσος και σε όλη την περιοχή και τη γνώρισαν καλύτερα.
  • Τα φωτογραφικά αποτελέσματα των μαθητών ήταν πολύ καλύτερα από τα αναμενόμενα.
  • Οι μαθητές γνώρισαν τις διαφορές στο τοπίο και στο οικοσύστημα μέσα από τη φωτογραφική αποτύπωσή του.
  • Υπήρξε άμιλλα μεταξύ των ομάδων για τα αποτελέσματα αλλά και συνεργασία.
  • Η ομορφιά του δάσους εκτέθηκε φωτογραφικά για δέκα μέρες στο σχολείο.
  • Η έκθεση είχε επιτυχία στους μαθητές και η προσέλευση του κοινού ήταν αθρόα.

Νίκος Γκουντούρας

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.