Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Δημοτικό Σχολείο Καλοχωρίου - Παντειχίου - Τάξεις: Α, Στ

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

«Το τρένο στη ζωή μας»

Σκοπός - Στόχοι του προγράμματος

  • Εξοικείωση των παιδιών στον ομαδικό τρόπο εργασίας και απόκτηση της ικανότητας συνεργασίας.
  • Επαφή με μεθόδους έρευνας και διεκπεραίωσης θέματος.
  • Κατανόηση μέσα από βιωματικές διαδικασίες της σημασίας του τρένου στην ανάπτυξη του τόπου των παιδιών και στην προστασία του περιβάλλοντος.
  • Συνολική παρουσίαση εργασιών στο χώρο του σχολείου.

Συνεργασίες

  • Με το σταθμάρχη και το προσωπικό του Σταθμού Χαλκίδας.
  • Με τον υπεύθυνο ξενάγησης του μουσείου του Ο.Σ.Ε.
  • Με συνταξιούχους σιδηροδρομικούς

Δραστηριότητες

  • Επισκέψεις: Σταθμός Χαλκίδας, Σταθμός Αυλίδας, Σταθμός Καλοχωρίου - Παντειχίου, Μουσείο Ο.Σ.Ε.
  • Φωτογράφηση: στους ανωτέρω χώρους.
  • Συνέντευξη: με τον σταθμάρχη και το προσωπικό του Σιδηροδρομικού Σταθμού Χαλκίδας, με συνταξιούχους σιδηροδρομικούς.
  • Βιντεοσκόπηση: επισκέψεων στους Σταθμούς Χαλκίδας, Καλοχωρίου - Παντειχίου και στο Μουσείο Ο.Σ.Ε.

Ομάδες εργασίας:

  • Τρένο και Ιστορία
  • Τρένο και Πολιτισμός
  • Τρένο και Τουρισμός
  • Τρένο και Οικονομία
  • Τρένο και Οικολογία

Παρουσίαση υλικού από κείμενα, φωτογραφίες και ζωγραφιές στο χώρο του σχολείου.

Αξιολόγηση
Θεωρούμε ότι οι στόχοι επετεύχθησαν. Τα παιδιά εργάστηκαν ομαδικά και παρουσίασαν τα αποτελέσματα των εργασιών τους.

Συμπεράσματα

  • Τα παιδιά κατανόησαν ότι το τρένο, μέσα από τη μακροχρόνια πορεία και εξέλιξή του, αποδεικνύεται το πιο άνετο, ασφαλές και οικολογικό μέσο μεταφοράς, αποτελεί δείκτη της πολιτιστικής και οικονομικής ανάπτυξης ενός τόπου, μέσον ανάπτυξης τουρισμού, μέσω ειδικών τουριστικών προγραμμάτων κ.λ.π.
  • Ο ομαδικός τρόπος εργασίας κατά την υλοποίηση προγραμμάτων περιβαλλοντικής εκπαίδευσης βοηθά την ανάπτυξη της συνεργατικότητας μεταξύ των μαθητών, της κοινωνικότητας, της αλληλεγγύης κ.λ.π.

Βασίλειος Γιάμπαστος, Αμαλία Τσαμίτα, Μαρία Τσιαμούλου

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.