Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

1/θ Νηπιαγωγείο Κριεζών

Η Περιβαλλοντική Εκπαίδευση στην Εύβοια - Έκδοση του Γραφείου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Νομού Εύβοιας. Η επιμέλεια είναι της Θάλειας Καλαμπαλίκη, Υπεύθυνης Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης. Νοέμβριος 2000
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

«Η θάλασσα»

Σκοπός - Στόχοι του προγράμματος

  • Να γνωρίσουν τα νήπια τις χαρές της θάλασσας.
  • Να ακούσουν έθιμα, παραδόσεις, μουσική και τραγούδια.
  • Να γνωρίσουν τα ζωντανά πλάσματα της θάλασσας.
  • Να αναπτύξουν δεξιότητες με τη ζωγραφική και τις χειροτεχνίες.
  • Να κατανοήσουν την κατάσταση που επικρατεί στο βυθό απ' τη ρύπανση και να ευαισθητοποιηθούν.

Συνεργασία

  • Με ψαράδες των Αγ. Αποστόλων Πετριών.
  • Με το Λιμεναρχείο Αγ. Αποστόλων.
  • Με τους κατοίκους της παραλίας για τον καθαρισμό της ακτής.
  • Με το Νηπιαγωγείο Δύστου, για ανταλλαγή απόψεων.

Δραστηριότητες

  • Επίσκεψη στην παραλία Αγ. Αποστόλων και παρατήρηση καϊκιών, διχτυών, αναζήτηση θαλάσσιων θησαυρών.
  • Καθαρισμός της ακτής μαζί με τα νήπια.
  • Φωτογράφηση των καραβιών, των θαλάσσιων ευρημάτων και της παραλίας.
  • Αφήγηση παραμυθιών σχετικών με τη θάλασσα όπως «Ο Γατοβουτηχτής», «Ένα ψαράκι μια φορά», «Ιστορίες του γυαλιού και του γιαλού», «Μια μέρα στη θάλασσα».
  • Δημιουργία και εικονογράφηση παραμυθιού από τα παιδιά μέσα από τις εμπειρίες και τις δραστηριότητες που βίωσαν.
  • Κατασκευή ενυδρείου και κολλάζ με κοχύλια.
  • Κατασκευή κορνίζας - ψάρι και διακόσμηση του ντοσιέ τους. Βάψιμο βάζου με θαλασσινό θέμα.
  • Κατασκευή ψαριών με χάρτινα πιάτα.
  • Ζωγραφική σε χαρτί πολυγράφου και σφραγίδα - ψάρι φτιαγμένη από σπάγκο.
  • Κατασκευή καραβιών με μανταλάκια και πανί.
  • Βάψιμο θαλασσινών πετρών με τέμπερα.
  • Δημιουργία θαλασσινής γωνιάς με δίχτυ και θαλάσσιους οργανισμούς.
  • Συζήτηση με τον Λιμενάρχη Πετριών, όπου ακούστηκαν προτάσεις και οδηγίες σχετικές με τη συμπεριφορά των παιδιών προς τη θάλασσα.
  • Συζήτηση μεταξύ των νηπίων των δυο Νηπιαγωγείων για το τι πρέπει να προσέξουν και τι να αποφύγουν κατά την επίσκεψή τους στη θάλασσα.
    Συζητάμε για τη ρύπανση και τις επιπτώσεις της στους θαλάσσιους οργανισμούς.
  • Καλλιτεχνικές εκδηλώσεις για τη λήξη της σχολικής χρονιάς.
    Μουσικοχορευτικές δραστηριότητες, παιχνιδοτράγουδα με μιμητικές κινήσεις, ποιήματα, τραγούδια και δραματοποίηση του παραμυθιού "Η ξανθιά γοργόνα" που εμπνεύστηκαν τα παιδιά.
    Ακρόαση νησιώτικων τραγουδιών και σχετικός χορός.

Αξιολόγηση
Το πρόγραμμα υλοποιήθηκε όπως είχε σχεδιαστεί. Τα νήπια στην πλειοψηφία τους συμμετείχαν ενεργά στο πρόγραμμα.

Τα παιδιά των 2 Νηπιαγωγείων αντάλλαξαν απόψεις σχετικά με το θαλάσσιο κόσμο, έδειξαν ευαισθησία για το περιβάλλον και κατανόησαν τις αρνητικές επιπτώσεις της ρύπανσης.

Ακούστηκαν προτάσεις για το πως μπορούν να συμβάλλουν στο να διατηρηθούν καθαρές οι θάλασσες και οι ακτές.

Βοηθήσαμε στην ενημέρωση, προτροπή, ευαισθητοποίηση και συμμετοχή των γονέων στη διατήρηση καθαρού περιβάλλοντος.

Συμπεράσματα
Το συμπέρασμα που βγαίνει από την υλοποίηση του προγράμματος είναι: Αν η περιβαλλοντική εκπαίδευση ξεκινήσει από την νηπιακή ηλικία και είναι συνεχής συμβάλλει στο να δημιουργήσει ευαισθητοποιημένα άτομα, υπεύθυνα και δραστήρια ώστε ενεργά να συμμετέχουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Λίτσα Κυριαζοπούλου

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.