Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Πολιτεία Ευρίπου: «Παιχνίδια» χειραγώγησης της κοινής γνώμης οι δημοσκοπήσεις για το δήμο Χαλκίδας

Κυριακή, 24 Οκτωβρίου 2010, 20:22
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα




-
- - -

Η Κίνηση Πολιτών Πολιτεία Ευρίπου και ο υποψήφιος δήμαρχος Χαλκίδας, Γιώργος Φραντζής, θεωρούν ότι οι δημοσκοπήσεις που αφορούσαν το νέο δήμο Χαλκιδέων, και δημοσιεύτηκαν τις τελευταίες μέρες, επιδέχονται πολλές αμφισβητήσεις, "όχι μόνο από ειδικούς επιστήμονες των δημοσκοπήσεων αλλά και ένας απλός πολίτης διαβάζοντας αυτές τις δημοσκοπήσεις καταλαβαίνει πολύ καλά, ότι μπορεί να επιδιώκει οτιδήποτε άλλο, εκτός από την ενημέρωση της κοινής γνώμης για τις τάσεις του εκλογικού σώματος. Στην πράξη λοιπόν λειτουργούν ως διαμορφωτές της κοινής γνώμης για να μην μιλήσουμε για χειραγώγηση. Τουλάχιστον όπως παρουσιάσθηκαν από ορισμένα μέσα, γιατί επίσημα δελτία της εταιρίας δημοσκοπήσεων δεν διαβάσαμε πουθενά για να κρίνουμε τους κανόνες και αν τηρήθηκαν για την διενέργεια της όποιας δημοσκόπησης".

Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά η Κίνηση:

  • "1. Δεν είναι δυνατόν να υλοποιείς μια δημοσκόπηση με δύο ή το πολύ τρεις υποψήφιους συνδυασμούς, όταν εδώ και πολλές μέρες έχει ουσιαστικά ξεκαθαρίσει το τοπίο για την Χαλκίδα.
  • 2. Δεν είναι δυνατόν να μην αναφέρονται σε μια δημοσκόπηση συνδυασμοί που έχουν από την προηγούμενη Κυριακή καταθέσει στο Πρωτοδικείο τους συνδυασμούς τους και εδώ και πολύ καιρό έχουν κάνει ανακήρυξη των ψηφοδελτίων τους.
  • 3. Ταυτόχρονα να συμπεριλαμβάνεται στην δημοσκόπηση μονοπρόσωπος συνδυασμός - φάντασμα, ο οποίος είναι υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος σήμερα με άλλον συνδυασμό!
  • 4. Όσον αφορά την επιστημονική τεκμηρίωση της δημοσκόπησης ακολουθήθηκαν οι κανόνες που προβλέπονται από το νόμο 3603/2007 (ΦΕΚ 188Α), «Ρύθμιση θεμάτων δημοσκοπήσεων»; ".

Επίσης στο άρθρο 4 περί δημοσιοποίησης δημοσκοπήσεων προβλέπεται ότι:

"1. Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων πρέπει να συνοδεύεται από τα ακόλουθα στοιχεία:

α) την επωνυμία του διενεργήσαντος τη δημοσκόπηση, β) την επωνυμία ή το όνομα του εντολέα της δημοσκόπησης, γ) το σκοπό της δημοσκόπησης, δ) τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του δείγματος, ε) το μέγεθος του δείγματος και τη γεωγραφική του κάλυψη, στ) το χρονικό διάστημα και το έτος συλλογής των στοιχείων, ζ) τη μέθοδο δειγματοληψίας, η) τη μέθοδο συλλογής των στοιχείων, θ) το τυπικό στατιστικό σφάλμα σε σχέση με τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης, ι) τις ελάχιστες βάσεις του δείγματος σε σχέση με τον αριθμό των ερωτωμένων, ια) τις παραμέτρους της στατιστικής στάθμισης του δείγματος, ιβ) την πλήρη διατύπωση των ερωτήσεων που δημοσιοποιούνται και ιγ) το συμπέρασμα, δηλαδή τη θέση του φορέα ή της επιχείρησης δημοσκόπησης επί των αποτελεσμάτων της.

2. Κατά τη δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων δημοσκοπήσεων από τα έντυπα μέσα ενημέρωσης αναφέρονται τα στοιχεία της παραγράφου 1. ...Ειδικώς, τα στοιχεία ιβ' και ιγ' της παραγράφου 1 αναφέρονται κατά τη δημοσιοποίηση αποτελεσμάτων από τα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, εφόσον είναι εφικτό. Σε αντίθετη περίπτωση, η διατύπωση της ερώτησης ή του συμπεράσματος του φορέα ή της επιχείρησης δημοσκόπησης επί των αποτελεσμάτων της που θα δημοσιοποιηθούν πρέπει να συμφωνείται με τον φορέα ή την επιχείρηση δημοσκόπησης.

3. Κατά τη δημοσιοποίηση των δημοσκοπήσεων πρέπει να γίνεται μνεία αν αυτή διενεργήθηκε με τη χρήση κάλπης ή όχι και αν αυτή θεωρείται ενδεικτική ή όχι, κατά την έννοια της παραγράφου 7 του άρθρου 3 του παρόντος.

4. Δημοσκοπήσεις οι οποίες δεν πληρούν τις προϋποθέσεις του άρθρου 2 δεν δημοσιοποιούνται.

5. Η δημοσιοποίηση των αποτελεσμάτων των δημοσκοπήσεων πρέπει να γίνεται κατά τρόπο αντικειμενικό. Απαγορεύεται η αποσπασματική αναφορά στα αποτελέσματα μιας δημοσκόπησης, ιδίως κατά τρόπο που να παραπλανά τον πολίτη σε σχέση με τα αποτελέσματά της. Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης πρέπει να διακρίνονται σαφώς από τυχόν εκτιμήσεις ή αναλύσεις του φορέα ή της επιχείρησης δημοσκόπησης ή του μέσου ενημέρωσης. Ο φορέας ή η επιχείρηση δημοσκόπησης ή το μέσο ενημέρωσης οφείλουν να περιγράφουν συνοπτικά τη μέθοδο που εφαρμόστηκε για την εκτίμηση των αποτελεσμάτων.

6. Η σύγκριση αποτελεσμάτων διαφορετικών δημοσκοπήσεων πρέπει να συνοδεύεται από την επισήμανση των διαφορών τους (όπως μεθοδολογία, χρόνος διεξαγωγής που είναι δυνατόν να επηρεάζει τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης).

7. Ο φορέας ή η επιχείρηση δημοσκόπησης οφείλει να κοινοποιεί τα στοιχεία ταυτότητας της δημοσκόπησης, ταυτοχρόνως, στον εντολέα και στο Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης....

9. Απαγορεύεται σε οποιονδήποτε η αναφορά αποτελεσμάτων δημοσκόπησης πριν τη δημοσιοποίησή της.

10. Η επιχείρηση μέσων ενημέρωσης και ο φορέας ή η επιχείρηση δημοσκόπησης οφείλουν, πριν τη δημοσιοποίηση των στοιχείων της δημοσκόπησης, να συμφωνήσουν για τα στοιχεία της δημοσκόπησης που θα δημοσιοποιηθούν, προκειμένου να μην διαστρεβλωθούν ή με οποιονδήποτε τρόπο παραποιηθούν.

11. Σε περίπτωση δημοσίευσης ή μετάδοσης αποτελεσμάτων δημοσκόπησης από έντυπα ή ηλεκτρονικά μέσα ενημέρωσης, χωρίς τη σύμφωνη γνώμη του φορέα ή της επιχείρησης δημοσκόπησης ως προς το περιεχόμενό τους, ο φορέας ή η επιχείρηση δημοσκόπησης δικαιούται να ζητήσει τη δημοσίευση ή μετάδοση ανακοίνωσης με διευκρινίσεις ή διορθώσεις ως προς τη δημοσιοποιηθείσα δημοσκόπηση.

Η διευκρίνιση ή η διόρθωση πρέπει να δημοσιευθεί δωρεάν την επόμενη ημέρα από την υποβολή του σχετικού αιτήματος, στο ίδιο σημείο και με τους ίδιους τυπογραφικούς χαρακτήρες στο έντυπο ή να μεταδοθεί την ίδια ώρα και στην ίδια εκπομπή, κατά τις οποίες δημοσιεύθηκαν ή μεταδόθηκαν αντίστοιχα τα ελλιπή ή εσφαλμένα αποτελέσματα.

12. Τυχόν αναδημοσιοποίηση, εν όλω ή εν μέρει, της δημοσκόπησης πρέπει απαραιτήτως να συνοδεύεται από την αναφορά της ταυτότητας της δημοσκόπησης, όπως καθορίζεται ανωτέρω».

Τι από τα παραπάνω τηρήθηκαν στις λεγόμενες δημοσκοπήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Χαλκίδα το προηγούμενο διάστημα;

Αναμένουμε υπεύθυνες απαντήσεις από κάθε αρμόδιο. Διαφορετικά θεωρούμε ότι και αυτές οι δημοσκοπήσεις δεν ήταν τίποτα περισσότερο από «παιχνίδια» χειραγώγησης της κοινής γνώμης".


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.