Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Η ΔΑΚΕ για τις "Αλήθειες και ψέματα σχετικά με την έναρξη της σχολικής χρονιάς"

Τρίτη, 21 Σεπτεμβρίου 2010, 11:48
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα




-
- - -

Στη μέση των κομματικών αντιπαραθέσεων έχει βρεθεί ο χώρος της Παιδείας και όπως φαίνεται προσφέρεται για πολιτική εκμετάλλευση, την ίδια στιγμή που τα προβλήματα συνεχώς διογκώνονται και οι γονείς πληρώνουν αρκετά ευρώ από το υστέρημά τους, δίνοντας "τροφή", αναγκαστικά, στην παραπαιδεία... και το ερώτημα παραμένει, γιατί άραγε δεν μπορεί να λειτουργήσει το σχολείο όπως πρέπει, αφού όλοι γνωρίζουν τις ανάγκες και τις ελλείψεις.

Η Δημοκρατική Ανεξάρτητη Κίνηση Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Χαλκίδας αναφέρεται στις "αλήθειες και τα ψέματα σχετικά με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς".

"Με αφορμή την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας σε επανειλημμένες εμφανίσεις στα ΜΜΕ παρουσίασε μια εξιδανικευμένη εικόνα, η οποία απέχει από την πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα, η πολιτική ηγεσία ισχυρίστηκε ότι όλα λειτούργησαν από την πρώτη μέρα τέλεια. Δυστυχώς, όμως, η αλήθεια είναι πολύ διαφορετική.

Η χρονιά ξεκίνησε:

  • Με μειωμένες δαπάνες για την παιδεία. Το 1 δις ευρώ που υπόσχονταν η κυβέρνηση χάθηκε στο δρόμο.
  • Με μειωμένες λειτουργικές δαπάνες των σχολείων κατά 67%, που έχει ως αποτέλεσμα οι διευθυντές σχολείων να αδυνατούν να αγοράσουν ακόμα και κιμωλίες.
  • Με λιγότερους διορισμούς εκπαιδευτικών. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση διορίστηκαν 1.400 εκπαιδευτικοί έναντι 3.162 που είναι ο μέσος όρος της τελευταίας δεκαετίας. Στην Εύβοια δεν διορίστηκε κανένας!
  • Με ουσιαστικά προβλήματα υλικοτεχνικής και κτηριακής υποδομής. Τα μισά νηπιαγωγεία στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια.
  • Με χιλιάδες προνήπια εκτός δημόσιου νηπιαγωγείου.
  • Με διοικητικές διαδικασίες (αποσπάσεις-προσωρινές τοποθετήσεις) που ταλαιπώρησαν πολλούς συναδέλφους.
  • Με ολοήμερα σχολεία χωρίς δάσκαλο και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων στα ολοήμερα τμήματα.
  • Με τοποθέτηση της Α' φάσης αναπληρωτών εκπαιδευτικών την ημέρα αγιασμού των σχολείων για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια χωρίς ενημέρωση και προετοιμασία. Για κάποιους αυτό δεν αποτελεί πρόβλημα αλλά για έναν εκπαιδευτικό που οφείλει να προετοιμαστεί πριν μπει σε μια τάξη σημαίνει πολλά.
  • Με τη λήψη μιας σειράς μέτρων εις βάρος της ποιότητας της εκπαίδευσης με στόχο τον περιορισμό των κενών.
  • Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα.
  • Συμπτύξεις τμημάτων και υποβιβασμούς σχολείων.
  • Εφαρμογή 800 ολοήμερων σχολείων «αναμορφωμένου προγράμματος» με στόχο την εξοικονόμηση δασκάλων.
  • Μη χορήγηση νέων εκπαιδευτικών αδειών.
  • Μη πραγματοποίηση διαγωνισμού για αποσπάσεις εκπαιδευτικών στο εξωτερικό και διακοπή αποσπάσεων συναδέλφων του εξωτερικού, μέτρα που υποβαθμίζουν και απαξιώνουν την ελληνική εκπαίδευση του εξωτερικού.

Σημασία έχει αν άνοιξε ένα σχολείο ή αν μπορεί να λειτουργήσει όπως πρέπει;"


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.