Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Η οικονομική κρίση βάζει φρένο στη μεταφορά του Λιμανιού και στην αξιοποίηση του τεταρτοκύκλιου της γέφυρας Ευρίπου

Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2011, 15:30
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα

Η μεταφορά του λιμανιού της Χαλκίδας μπορεί να αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας, ωστόσο, πρόσφατα η είδηση για επικείμενη παρουσίαση επενδυτικού σχεδίου σε ημερίδα που επρόκειτο να διοργανωθεί σε συνεργασία του Λιμενικού Ταμείου με το Εργατικό Κέντρο Εύβοιας και τη Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας, προκάλεσε αντιδράσεις από την πλευρά Περιβαλλοντικών Συλλόγων.

Μιλώντας στο "Σερβιτόρο της Εύβοιας" ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Χαλκίδας κ. Τσέργας, αφού διευκρίνισε ότι στη θέση βρίσκεται ύστερα από πρόταση του ναυτιλιακού φορέα και δεν είναι διορισμένος, τόνισε, ότι σαν Υπηρεσία πήραν τη σκυτάλη της χωροθέτησης ύστερα από διαβούλευση 25 ετών και δεν υπέγραψαν ούτε πρότειναν θέσεις. Αυτό που έκαναν ήταν να προωθήσουν τις προμελέτες που υπήρχαν, προκειμένου κάποια στιγμή να αποδοθεί ο χώρος του λιμανιού στους πολίτες, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα της τοπικής κοινωνίας.

"Εμείς - είπε ο κ. Τσέργας- επικαιροποιήσαμε την προμελέτη, άλλωστε για να κατασκευαστεί λιμάνι σε νέα θέση χρειάζονται χρήματα και πολλά χρόνια".

Αυτή τη στιγμή κάθε σχέδιο που υπήρχε έχει "παγώσει" λόγω οικονομικής κρίσης, αλλά και λόγω "Καλλικράτη", καθώς μέχρι τον Απρίλιο είναι δύσκολο να έχουν οργανωθεί οι Υπηρεσίες. "Ο Καλλικράτης -δήλωσε χαρακτηριστικά- μας έβγαλε κόκκινη κάρτα".

Κάτι ανάλογο συνέβη και με το θέμα της αξιοποίησης του τεταρτοκύκλιου, στη γέφυρα του Ευρίπου. Και σε αυτή την περίπτωση τα σχέδια που υπήρχαν και η υλοποίηση μελέτης, που είχε γίνει σε συνεργασία με τοπικούς φορείς αναβάλλονται για το μέλλον, επίσης λόγω οικονομικής κρίσης.

Συγκεκριμένα, στόχος τους ήταν να λειτουργήσει το τεταρτοκύκλιο στο δίπτυχο της ανάδειξης του πορθμού του Ευρίπου και της τουριστικής ανάδειξης του Νομού. Αυτό σύμφωνα με τον κ. Τσέργα στοιχίζει και σήμερα είναι δύσκολο να υλοποιηθεί.

Αυτό, όμως, που έχουν καταφέρει, έχοντας παραλάβει το Λιμενικό Ταμείο με μικρά αποθεματικά, είναι να αποπληρώσουν το έργο της Μακαρίου, που ανέρχεται στο ποσό του 1.450.000 ευρώ, να μη χρωστάνε και παράλληλα να μπορούν να ανταπεξέρχονται στις υποχρεώσεις τους και να καλύπτουν τα έξοδά τους που μαζί με τους μισθούς των 15 υπαλλήλων ανέρχονται σε 700.000 ευρώ το χρόνο. Ενδεικτικά, επίσης, ανέφερε και το ότι για τους φοίνικες τον τελευταίο χρόνο απαιτήθηκαν 60.000 ευρώ τη στιγμή που υπάρχει υστέρηση πληρωμών.

Ο κ. Τσέργας ανέφερε, ότι κακώς πολλοί έχουν την εντύπωση ότι το Λιμενικό Ταμείο λειτουργεί σαν ΟΤΑ. "Είμαστε -είπε- Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, ανήκουμε στο Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων, δεν έχουμε τη δυνατότητα δανεισμού για την εκτέλεση έργων. Διαχειριζόμαστε χερσαία ζώνη και λιμενική εγκατάσταση επ' ωφελεία των πολιτών. Ό,τι έχουμε ως έσοδο το επιστρέφουμε ανταποδοτικά και αυτό που κάνουμε είναι να νοικοκυρεύουμε, δηλαδή να καθαρίζουμε τις παραλίες, να φροντίζουμε για το φωτισμό, να εξυπηρετούμε τους Ομίλους και να εκτελούμε μικρά έργα που είναι στην αρμοδιότητά μας".

Για την παραλία των Αστεριών υπενθύμισε ότι έχει γίνει προσωρινή παραχώρηση στο Δήμο Χαλκιδέων για να προχωρήσει στην αξιοποίησή της, ωστόσο, και σε αυτό το θέμα υπάρχει εμπλοκή με το πρόγραμμα "Θησέας".

Σχετικό θέμα:

  • Αναπτυξιακές προτάσεις από το Εργατικό Κέντρο Εύβοιας. Σε ένα μήνα το επενδυτικό σχέδιο για τη μεταφορά του λιμανιού της Χαλκίδας. www.servitoros.gr/news/view.php/30465/
  • Ενστάσεις της Επιτροπής Προστασίας και Ανάδειξης της Αυλίδας για τη μεταφορά του λιμανιού στο Βαθύ www.servitoros.gr/news/view.php/31930/

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.