Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Μεγάλες καθυστερήσεις στα δρομολόγια αστικής συγκοινωνίας

Πέμπτη, 27 Ιανουαρίου 2011, 13:02
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα

Πληθαίνουν τα παράπονα του επιβατικού κοινού σχετικά με τις μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στα δρομολόγια του αστικού ΚΤΕΛ και δεν είναι λίγες οι φορές που διαπληκτίζονται με τους οδηγούς.

Η απάντηση κάθε φορά που λαμβάνουν είναι ότι υπάρχει κίνηση στους δρόμους, κάτι στο οποίο όταν συμβαίνει δείχνουν κατανόηση. Οι επιβάτες ωστόσο, είναι αναγκασμένοι να περιμένουν αρκετή ώρα και μάλιστα όρθιοι, όπως στη γραμμή Χαλκίδα - Ν. Αρτάκη, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να προστατευτούν, αφού σε ορισμένα σημεία δεν υπάρχουν καν κουβούκλια.

Όποιος χρησιμοποιεί την αστική συγκοινωνία για τις μετακινήσεις του γίνεται ανά τακτά χρονικά διαστήματα μάρτυρας μικροεπεισοδίων και εντάσεων.

Σε επικοινωνία του "Σερβιτόρου της Εύβοιας" με τον πρόεδρο του Αστικού ΚΤΕΛ κ. Τζάρα Απόστολο επισημάνθηκε, ότι δεν γνωρίζουν πολλά από τα περιστατικά και τα παράπονα των επιβατών και αυτό γιατί αποφεύγουν να κάνουν ενυπόγραφη καταγγελία, προκειμένου να ελεγχθεί ο οδηγός και να κληθεί σε απολογία για να διαπιστωθεί, εάν πραγματικά υπήρξε καθυστέρηση με υπαιτιότητά του ή αν η καθυστέρηση οφειλόταν σε άλλους παράγοντες, όπως το μποτιλιάρισμα και η κίνηση στους δρόμους σε ώρες αιχμής.

"Ο κόσμος -είπε ο κ. Τζάρας- δεν μας ενημερώνει έγκαιρα για το πότε υπήρξε καθυστέρηση, σε ποιο δρομολόγιο και σε ποια γραμμή. Δεν αμφιβάλλω ότι μπορεί να υπάρχουν παράπονα, αλλά πρέπει να τηρηθεί μία συγκεκριμένη διαδικασία".

Να σημειώσουμε ότι τα δρομολόγια στη γραμμή Χαλκίδα - Ν. Αρτάκη το πρωί και μέχρι τις 2 το μεσημέρι πρέπει να είναι ανά τέταρτο.
Από τις 2:00 μμ και μετά γίνονται ανά 20 λεπτά και ανά μισή ώρα.

Τον πίνακα με τα δρομολόγια πρέπει βέβαια να γνωρίζει ο επιβάτης, για να μπορεί να συγκρίνει, εάν υπάρχει καθυστέρηση, σε σχέση με την ώρα, που κάθε φορά περιμένει για να προβεί στη συνέχεια, εάν το κρίνει σκόπιμο σε σχετική αναφορά. Πάντως, πίνακας δρομολογίων δεν είναι αναρτημένος σε καμία στάση.

Δεν λειτουργεί το σύστημα τηλεματικής

Με την ευκαιρία της συζήτησης ρωτήθηκε ο κ. Τζάρας και για τη μη λειτουργία του συστήματος τηλεματικής.

Όπως δήλωσε το πρόβλημα προέκυψε σε σχέση με την εταιρεία που είχε αναλάβει το σύστημα και την υποστήριξη του πιλοτικού προγράμματος που είχε εφαρμοστεί σε μία μόνο γραμμή. Όπως τόνισε δεν λειτουργεί το σύστημα της ενημέρωσης του κοινού για τα δρομολόγια και προσπαθούν να το διευθετήσουν.

Το πρόγραμμα "Συν-Κοινωνία"

Αξίζει να σημειωθεί, ότι σε δήμους της χώρας, μεταξύ των οποίων και της Χαλκίδας, κατανεμήθηκαν σημαντικές χρηματικές ενισχύσεις για να επιλέξουν συγκεκριμένους τρόπους υλοποίησης του προγράμματος "Συν- Κοινωνία" για τις μετακινήσεις των δημοτών τους εντός των ορίων του ΚΤΕΛ, όπως δωρεάν μετακίνηση ή μειωμένα εισιτήρια ή χρηματοδότηση δρομολογίων. Η διάρκεια του προγράμματος ήταν από 1/9/2007-31/12/2009.

Το αντικείμενο της σύμβασης ήταν η ανάθεση από τον Δήμο στο ΚΤΕΛ της εκτέλεσης Συγκοινωνιακού Έργου.

Σε ένα υπόδειγμα σύμβασης από την ΚΕΔΚΕ, μεταξύ άλλων αναφέρονται και οι υποχρεώσεις των τότε καποδιστριακών Δήμων, που ήταν: "να ενημερώνουν τους πολίτες και να διανέμουν ενημερωτικό χάρτη των γραμμών της Δημοτικής Συγκοινωνίας, καθώς και η τοποθέτηση πληροφοριακών πινακίδων οι οποίες θα υπήρχαν δίπλα σε κάθε στάση των λεωφορείων και στις οποίες θα υπήρχε πίνακας με τους χρόνους διέλευσης των λεωφορείων από τη συγκεκριμένη στάση".

Στο Δήμο Χαλκιδέων είχε συγκροτηθεί και επιτροπή για την παρακολούθηση του προγράμματος με απόφαση του Δημάρχου κ. Ζεμπίλη, στην οποία συμμετέχουν οι: κ. Σωκράτης Σκλιάς, Αντιδήμαρχος, κ. Απόστολος Τζάρας, Πρόεδρος ΚΤΕΑΛ και κα Μαρία Δήμου, Πολ. Μηχανικός - Συγκοινωνιολόγος.

Έργο της Υπηρεσίας αυτής, η σύσταση της οποίας προβλεπόταν με βάση το υπόδειγμα σύμβασης, θα ήταν "η εποπτεία του ΚΤΕΛ ως προς την εκτέλεση των υποχρεώσεων του, καθώς και η τήρηση στατιστικών στοιχείων που αφορούν τη Συγκοινωνία, η ενημέρωση των πολιτών και η διεξαγωγή ερευνών με στόχο τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών ή τη δημιουργία νέων γραμμών και υπηρεσιών. Η Υπηρεσία αυτή θα ήταν υπεύθυνη από πλευράς Δήμου και για τη συντήρηση των στάσεων των στεγάστρων και για τη διευκόλυνση της κίνησης των αυτοκινήτων".

Η σύμβαση είχε υπογραφεί στις 23 Σεπτεμβρίου του 2008 και αφορούσε, μεταξύ άλλων, στη λειτουργία, πύκνωση και επέκταση των λεωφορειακών γραμμών.

Να σημειώσουμε, πάντως, ότι δεν κατέστη δυνατό να έχουμε συνομιλία με τον υπεύθυνο αντιδήμαρχο κ. Σκλιά Σωκράτη και μέλος της Επιτροπής Παρακολούθησης, από τον οποίο ζητήσαμε να αναφερθεί στα συμπεράσματα από την πορεία υλοποίησης του προγράμματος στο Δήμο της Χαλκίδας, που στόχο είχε την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών.

Σχετικό θέμα:

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.