Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Δημήτρης Περπατάρης: "Η τοπική εξουσία πρέπει να συμπαρασταθεί σε κάθε αγώνα για τα προβλήματα επιβίωσης"

Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου 2010, 12:27
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα




-
- - -

Η αγωνιστική διάθεση και η δυνατότητα συσπείρωσης του λαού θα πρέπει, σύμφωνα με τον υποψήφιο Δήμαρχο της "Λαϊκής Συσπείρωσης" Ιστιαίας-Λ. Αιδηψού κ. Περπατάρη Δημήτρη, να διακρίνουν τα πρόσωπα εκείνα, που θα ζητήσουν από τους πολίτες να τους εμπιστευθούν.

"Η ελπίδα και η προοπτική για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης" είναι, όπως είπε στο "Σερβιτόρο της Εύβοιας" ειδικά στις μέρες μας ένα από τα πολλά ζητούμενα. Τόνισε το εξής οξύμωρο που παρατηρείται, ότι δηλαδή, "τα κόμματα της εξουσίας που χρησιμοποιούν σαν όπλο πειθούς το χρίσμα, στηρίζονται ταυτόχρονα στους δήθεν ανεξάρτητους και αντάρτες".

Κατηγορηματική είναι και η απάντηση που δίνει όσον αφορά στο δεύτερο γύρο των εκλογών και το τι θα πράξουν οι συνδυασμοί της "Λαϊκής Συσπείρωσης". Ο κ. Περπατάρης δήλωσε πως "είναι πάγια θέση ό, τι ψηφίζουμε στον πρώτο γύρο, ψηφίζουμε και στο δεύτερο" και πρόσθεσε: "άλλωστε οι συνεργασίες δημιουργούνται πριν από τον πρώτο γύρο με πολιτικό πλαίσιο και στόχο να συνεχιστούν και μετά τις εκλογές".

Ασκώντας κριτική στο έργο των απερχόμενων δημοτικών αρχών ο υποψήφιος Δήμαρχος με το ΚΚΕ έκανε λόγο για απλή διαχείριση στο πλαίσιο πάντα της ευθυγράμμισης με την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική και για έργο που "δεν διακρίθηκε από διεκδικητικούς αγώνες για απόδοση και αύξηση πόρων". Αλλωστε, πρωταρχικός στόχος για τη "Λαϊκή Συσπείρωση" αποτελεί "η απόδοση των χρωστούμενων (10 δις ευρώ) από την κεντρική εξουσία στους δήμους, κάτι που θα έλυνε πολλά και σημαντικά ζητήματα".

Ποια εκτιμάτε ότι πρέπει να είναι τα χαρακτηριστικά των υποψηφίων, προκειμένου να ανταποκριθούν στις προκλήσεις των καιρών και κυρίως στα νέα δεδομένα και τις απαιτήσεις του σχεδίου "Καλλικράτης".

Βασικότερο χαρακτηριστικό γνώρισμα ενός υποψήφιου είναι η αγωνιστική διάθεση που πρέπει να έχει για την ανάπτυξη ανάλογου κινήματος και σε τοπικό επίπεδο σε σχέση με τα προβλήματα, η ανυποχώρητη και αταλάντευτη στάση στις δυσκολίες που προβάλλουν από την κεντρική εξουσία και με τα δεδομένα της νέας διοικητικής δομής. Επίσης σημαντικό είναι να έχει ικανότητα συσπείρωσης του λαού της περιοχής για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που βιώνουμε λόγω των αντιλαϊκών μέτρων, αλλά και αυτών που θα δημιουργηθούν με την εφαρμογή του Καλλικράτη. Να έχει τη δυνατότητα να δημιουργεί ελπίδα και προοπτική για έναν άλλο δρόμο ανάπτυξης.

Τα "χρίσματα" των κομμάτων σε υποψηφίους κατευθύνουν την ψήφο των πολιτών;

Σε σημαντικό βαθμό επηρεάζουν το εκλογικό σώμα και άλλωστε αυτό είναι το ζητούμενο, ιδιαίτερα για τα σημερινά κόμματα εξουσίας. Προσπαθούν να επηρεάσουν τη λαϊκή συνείδηση στη βάση της κομματικής υποταγής. Και το «κωμικό» της υπόθεσης είναι ότι αυτά τα κόμματα που χρησιμοποιούν σαν κύριο όπλο πειθούς των λαϊκών μαζών το χρίσμα, στηρίζονται ταυτόχρονα στους δήθεν ανεξάρτητους και αντάρτες.

Σε περίπτωση που έχουμε δεύτερο γύρο εκλογών είναι ανοιχτό από την πλευρά σας το ενδεχόμενο συνεργασίας;

Είναι πάγια θέση των δυνάμεων που στηρίζουν τη Λαϊκή Συσπείρωση (Λ.Σ) εδώ και πολλά χρόνια πως ό,τι ψηφίζουμε στον πρώτο γύρο, ψηφίζουμε και στο δεύτερο. Αλλωστε οι συνεργασίες δημιουργούνται πριν από τον πρώτο γύρο με πολιτικό πλαίσιο και στόχο να συνεχιστούν και μετά τις εκλογές.

Χαρακτηριστικό αυτής της προεκλογικής περιόδου είναι η συνεχής αναφορά σε ανεξάρτητες αυτοδιοικητικές κινήσεις. Πως το σχολιάζετε;

Βασικό χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων αυτών των κινήσεων είναι ότι καταλήγουν να παίζουν το ρόλο του αναχώματος και του εμποδίου απέναντι στη λαϊκή συνείδηση για να μην ψηφιστούν συνεπείς δυνάμεις όπως Λ. Σ.

Πως κρίνετε το έργο των δημοτικών αρχών στους δήμους που θα απαρτίσουν το νέο δήμο Ιστιαίας-Λ. Αιδηψού;

Πέρα από τις επιμέρους μικρής σημασίας διαφορές που υπάρχουν μεταξύ αυτών των πρώην δήμων, το έργο τους ήταν στα πλαίσια της διαχείρισης, του «νοικοκυρέματος» και της ευθυγράμμισης με την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική. Έργο που δεν διακρίθηκε από διεκδικητικούς αγώνες για απόδοση και αύξηση των πόρων από τα χρωστούμενα της κεντρικής εξουσίας απέναντι στους ΟΤΑ. Αντίθετα, τα όποια έργα έγιναν σε πολλές περιπτώσεις από αύξηση των τελών στους δημότες.

Ποια είναι τα τρία σημαντικότερα προβλήματα, που θα πρέπει άμεσα να αντιμετωπιστούν στο δήμο;

Τα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο δήμος είναι αρκετά και δεν μπορούμε να πούμε ότι κάποια μπορούν να περιμένουν. Ωστόσο κρίνοντας και με βάση τις ζωτικές ανάγκες των κατοίκων της περιοχής άμεσης αντιμετώπισης είναι το ζήτημα της υγείας και περίθαλψης (στελέχωση του Κ.Υ.Ι.). Επίσης το ζήτημα της παιδείας και των σχολείων της περιοχής με ιδιαίτερο βάρος στα ζητήματα της φροντίδας των παιδιών προσχολικής ηλικίας (βρεφονηπιακοί σταθμοί). Ακόμη το ζήτημα του οδικού δικτύου που είναι ιδιαίτερα δύσκολο την χειμερινή περίοδο. Φυσικά δεν μπορούμε να πούμε ότι ζητήματα όπως η ύδρευση ιδιαίτερα ορεινών χωριών η σωστή λειτουργία ΧΥΤΑ και βιολογικών καθαρισμών και άλλα ζητήματα έρχονται σε δεύτερη μοίρα

Ποια τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο νέος Δήμος σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και ποιες οι ενέργειές σας για την επίλυσή τους.

Βασικό ζήτημα για την προστασία του περιβάλλοντος, κατά την άποψή μας, αποτελεί η ανεξέλεγκτη δράση του επιχειρηματικού κεφαλαίου. Δεν μπορεί η όποια ανάπτυξη να στηρίζεται στην επιδίωξη για αλόγιστο κέρδος. Ωστόσο, υπάρχουν ζητήματα επιβάρυνσης του περιβάλλοντος στους πρώην δήμους, που αφορούν στο ΧΥΤΑ και τους βιολογικούς καθαρισμούς, που χρειάζεται να λειτουργήσουν καλύτερα μετά από συγκεκριμένους ελέγχους και μελέτες.

Ποιες οι τρεις πρώτες κινήσεις σας για τη βελτίωση της καθημερινότητας;

Η καθημερινότητα των κατοίκων της περιοχής έχει να κάνει με την ανεργία, τη μείωση του λαϊκού εισοδήματος και φυσικά με τα ζητήματα της ποιότητας ζωής στις τοπικές κοινωνίες. Μέσα από αυτή την κατάσταση πηγάζει ένα πλέγμα πολλών και σύνθετων προβλημάτων, των οποίων η επίλυση δεν εξαρτάται από τρεις ή τέσσερις κινήσεις. Το μόνο σίγουρο είναι ότι η νέα δημοτική εξουσία πρέπει να σταθεί αγωνιστικά απέναντι στην πολιτική που δημιουργεί αυτά τα προβλήματα και να διεκδικήσει τους πόρους που χρειάζονται από την κεντρική εξουσία.

Πως μπορεί να παρέμβει ο Δήμος στο πρόβλημα της αστυνόμευσης;

Αρμοδιότητα της τοπικής εξουσίας σίγουρα δεν είναι η αστυνόμευση της αντίστοιχης κοινωνίας. Βασικός παράγοντας για κάτι τέτοιο είναι η στελέχωση και η σωστή εκπαίδευση των αστυνομικών. Ο δήμος μπορεί να συμβάλλει με τη συνεργασία δημοτικών και αστυνομικών αρχών στη βάση δημοκρατικής ευαισθησίας, πρόληψης της εγκληματικότητας (διακίνηση ναρκωτικών κ. ά.) και προπαντός μακριά από ξενοφοβία και ρατσισμό.

Υπάρχει σχεδιασμός για να χρησιμοποιηθεί η νέα τεχνολογία, διαδίκτυο στις υπηρεσίες του δήμου με σκοπό την καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών;

Η νέα τεχνολογία και το διαδίκτυο ασφαλώς και είναι πολύ χρήσιμα στην καλύτερη εξυπηρέτηση, όμως το σημαντικότερο είναι η σωστή διάταξη των υπηρεσιών του Δήμου τόσο στο προσωπικό όσο και στο τεχνολογικό υλικό. Πρέπει να πάρουμε υπόψη μας ότι με τη νέα διάρθρωση που προβλέπει ο Καλλικράτης θα δημιουργηθούν σοβαρά προβλήματα ως προς την δυνατότητα άμεσης πρόσβασης των κατοίκων της περιοχής στις υπηρεσίες του Δήμου. Σημαντικό είναι, κι αυτό θα επιδιώξουμε, να μην συγκεντρωθεί το προσωπικό στην κεντρική έδρα του Δήμου και να μην ελαττωθεί ο αριθμός του με τις απολύσεις που προβλέπει ο Καλλικράτης.

Η έδρα του δήμου έχει την απαιτούμενη υποδομή να γίνει το νέο διοικητικό κέντρο;

Απ' όσα γνωρίζουμε υπάρχουν ελλείψεις στο ζήτημα αυτό, αλλά το καθοριστικό και ζητούμενο είναι τι διοικητικό κέντρο ζητάμε, πού θα κατευθύνουμε τις δραστηριότητες του Δήμου και προπαντός πώς αυτές θα είναι συνδεδεμένες με την επίλυση των λαϊκών προβλημάτων. Πιστεύουμε ότι εάν εκλεγούν οι δυνάμεις αυτές που έχουν προτεραιότητα τους παραπάνω στόχους, παρά τις όποιες ελλείψεις, μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις.

Επαρκεί το στελεχιακό δυναμικό των δήμων που συνενώνονται για να ανταποκριθούν στις ανάγκες απρόσκοπτης λειτουργίας του νέου δήμου;

Συνδέοντας την απάντηση στο συγκεκριμένο ζήτημα με αυτή σε προηγούμενη ερώτηση νομίζουμε ότι καθοριστικό παράγοντα αποτελεί το να μη γίνουν απολύσεις όπως προβλέπει ο Καλλικράτης. Από εκεί και πέρα πιστεύουμε ότι μπορεί να ανταποκριθεί το υπάρχον προσωπικό και στη συνέχεια θα εκτιμηθούν οι ανάγκες.

Ποια είναι σήμερα η οικονομική κατάσταση των δήμων που συνενώνονται; Γνωρίζετε εάν υπάρχει έλλειμμα και σε τι ποσό ανέρχεται;

Η Λ.Σ. συμμετέχει για πρώτη φορά στις δημοτικές εκλογές, μην έχοντας ουσιαστικά εκπροσώπηση στους πρώην Δήμους, και δε γνωρίζει τα οικονομικά των δήμων. Εάν υπάρχουν τα ελλείμματα, πρέπει να δούμε από πού προέρχονται, με ποιες διαδικασίες και εάν αποσκοπούσαν σε ανούσια έργα βιτρίνας ώστε να αποδοθούν οι πολιτικές ευθύνες. Ο ισοσκελισμός των ελλειμμάτων στο δήμο δεν αποτελεί πανάκεια, αρκεί να ελλείμματα να οφείλονται σε ουσιαστικά έργα που εξυπηρετούν τις λαϊκές ανάγκες με δεδομένο τον οικονομικό «στραγγαλισμό» των ΟΤΑ από την κεντρική εξουσία και την πολιτική της μη απόδοσης πρόσθετω ν βαρών στους δημότες.

Η αναπτυξιακή προοπτική προϋποθέτει και πόρους. Με ποιο τρόπο θα εισρεύσουν έσοδα στο ταμείο του δήμου;

Η χρηματοδότηση του δήμου πρέπει να γίνεται κύρια και αποκλειστικά από την κεντρική εξουσία στη βάση ότι οι δημότες δεν πρέπει να επωμίζονται πρόσθετα οικονομικά βάρη η οποία ανάπτυξη του δήμου δεν μπορεί να έχει κερδοσκοπικό χαρακτήρα. Δηλαδή οι όποιες δημοτικές δραστηριότητες δεν μπορούν να γίνουν στη βάση του επιχειρηματικού κέρδους. Η λειτουργία και το έργο του δήμου πρέπει να έχει καθαρά κοινωνικό χαρακτήρα στη βάση της εξυπηρέτησης των λαϊκών αναγκών. Δεν μπορούμε να διανοηθούμε όργανο της τοπικής αυτοδιοίκησης που θα βάλει σαν στόχο την ανάπτυξη με καθαρά οικονομικά κριτήρια και το κέρδος.

Υπάρχουν δυνατότητες να συμβάλλει ο δήμος στην αντιμετώπιση του προβλήματος της ανεργίας;

Το πρόβλημα της ανεργίας αφορά και τοπικά την εκάστοτε κυβερνητική πολιτική αλλά και την ίδια τη φύση του συστήματος. Ο δήμος μπορεί και πρέπει να συμβάλει με το βάρος που του αναλογεί στην διεκδίκηση του αντιστοίχου κινήματος από πλευράς των εργαζομένων για το δικαίωμα στην δουλειά. Πάντως ένα βασικό ζήτημα που έχουν να αντιμετωπίσουν οι νέοι δήμοι και τους αφορά άμεσα στο θέμα της ανεργίας είναι οι απολύσεις που προετοιμάζονται για τους εργαζόμενους συμβασιούχους στους ΟΤΑ. Για τη Λ.Σ. αποτελεί πρωταρχικό ζήτημα η μη απόλυση ούτε ενός εργαζομένου από τους ΟΤΑ και για αυτό θα παλέψουμε σκληρά. Δεσμευόμαστε δε εάν είμαστε στην εξουσία του δήμου να μην υποχωρήσουμε σ' αυτό το ζήτημα.

Σήμερα συνεχώς γίνονται συζητήσεις για το πως θα βγει η Εύβοια από το αδιέξοδο και το τέλμα στο οποίο βρίσκεται τα τελευταία χρόνια. Ποιο είναι υπό τις παρούσες συνθήκες το ζητούμενο για να οδηγηθεί ο δήμος τον οποίο διεκδικείτε στην ανάπτυξη και σε ποιους τομείς;

Το αδιέξοδο και το τέλμα που βρίσκεται η Εύβοια δε διαφέρει πολύ από αυτό και των άλλων δήμων. Ένα τέτοιο ζήτημα δεν έχει να κάνει όπως αναφέραμε και πριν μόνο με την μη σωστή πολιτική σε επίπεδο δήμου. Αφορά πρώτα και κύρια τη χρηματοδότηση του από τη κεντρική εξουσία και τα όποια έργα έγιναν εάν πραγματικά ήταν στη σωστή κατεύθυνση με βάση τις πραγματικές ανάγκες. Για το ζήτημα της ανάπτυξης αναφέραμε και πριν πως το εννοούμε. Ωστόσο και πάλι θα αναφέρουμε ότι πέρα από το σωστό σχεδιασμό για την αντιστοίχηση του δημοτικού προγραμματισμού με τις λαϊκές ανάγκες προκύπτει το πρόβλημα των πόρων. Πρωταρχικός στόχος για τη Λ.Σ. αποτελεί η διεκδίκηση πρώτα και κύρια την απόδοση των χρωστούμενων από την κεντρική εξουσία στους δήμους (ποσό που ανέρχεται στα 10 δις ευρώ) και που κάτι τέτοιο θα έλυνε πολλά και σημαντικά ζητήματα. Οι τομείς που έχουν προτεραιότητα είναι αυτή της υγείας, της παιδείας, της ύδρευσης, του οδικού δικτύου και έπονται οι άλλοι τομείς που αφορούν την τοπική κοινωνία.

Ποια είναι τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του δήμου Ιστιαίας-Λ. Αιδηψού, τα οποία θα εκμεταλλευτείτε;

Η δημοτική αρχή δεν έχει και πολλές αρμοδιότητες να παρέμβει σε ζητήματα εκμετάλλευσης των οποίων πλεονεκτημάτων υπάρχουν στην περιοχή και άλλωστε δεν είναι αυτός ο ρόλος της. Μπορούμε όμως να αναφέρουμε ότι πέρα από τον τουρισμό ο οποίος έχει αφεθεί καθαρά στην τύχη του και βασίζεται στους μικροϊδιοκτήτες. Μιλάμε για τη μη αξιοποίηση των δυνατοτήτων αγροτικής παραγωγής στην περιοχή έχοντας οδηγήσει πολλούς αγρότες στην απαξίωση της λόγω των πολλών και σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν (τιμές, κόστος παραγωγής). Μεγάλη σημασία έχει το πώς ο δήμος στέκεται δίπλα τους για την διεκδίκηση ώστε να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα.

Ο τουρισμός είναι ένα κεφάλαιο που έχει μείνει αναξιοποίητο σε μεγάλο βαθμό στην Εύβοια. Τι προτίθεστε να πράξετε στο δήμο Ιστιαίας-Λ. Αιδηψού, προκειμένου να αξιοποιηθούν οι νέες ευκαιρίες και να γίνει άνοιγμα σε αγορές του εξωτερικού.

Σημαντικό κριτήριο για την αξιοποίηση των τουριστικών δυνατοτήτων είναι να υπάρχουν οι ανάλογες υποδομές από πλευράς πρόσβασης (οδικό δίκτυο, ακτοπλοϊκές γραμμές) από πλευράς διατήρησης του φυσικού περιβάλλοντος όμως το σημαντικότερο είναι η οικονομική δυνατότητα της λαϊκής οικογένειας στο δικαίωμα του παραθερισμού. Η δημοτική αρχή δεν κρίνουμε ότι μπορεί και πρέπει να παίξει το ρόλο του μάνατζερ στο τουρισμό διεκδικώντας μερίδα από τον ντόπιο ή τον ξένο γιατί έτσι αλλάζει ο χαρακτήρας και το έργο το κοινωνικό που πρέπει να προσφέρει η τοπική αυτοδιοίκηση.

Με ποιο τρόπο θα εξασφαλιστεί η ισόρροπη ανάπτυξη της έδρας του νέου δήμου με τα υπόλοιπα Δημοτικά Διαμερίσματα;

Εάν με την έννοια της ανάπτυξης εννοείται η παροχή υπηρεσιών και κοινωνικού έργου τότε η βασική μας προσπάθεια θα είναι να υπάρχει ανάλογη κατανομή αυτών σε όλα τα τοπικά διαμερίσματα χωρίς συγκέντρωση όλων των υπηρεσιών στο κέντρο του δήμου. Η δημοτική αρχή δεν πρέπει να στηρίζεται στις υπηρεσίες που θα παρέχονται κεντρικά πρέπει να βρίσκεται και να συμμετέχει καθημερινά κοντά στα λαϊκά προβλήματα και ανάγκες βρισκόμενη έτσι κυριολεκτικά στους δρόμους και στους τόπους δουλειάς.

Πώς θα πείσετε τον απλό πολίτη, που καθημερινά βιώνει τις συνέπειες της κρίσης όχι μόνο της οικονομικής, αλλά και των αξιών, που κατακρίνει το πολιτικό σύστημα, να σας εμπιστευθεί και ποιο είναι το μήνυμα που στέλνετε;

Η τοπική εξουσία του δήμου δεν έχει την δυνατότητα άμεσης επίλυσης προβλημάτων που σχετίζονται με τις συνέπειες της οικονομικής κρίσης που σημειωτέον άλλοι δημιουργούν και άλλοι την πληρώνουν. Έχει όμως δυνατότητα να αλλάξει το μοντέλο τοπικής εξουσίας από αυτό που επικρατεί μέχρι σήμερα. Μπορεί και πρέπει να συμπαρασταθεί σε κάθε μικρό ή μεγάλο αγώνα που αναπτύσσεται για τα προβλήματα από πλευράς εργαζομένων, αγροτών, μικροεπαγγελματιών, τα προβλήματα της νέας γενιάς και τα προβλήματα της επιβίωσης. Μπορεί και πρέπει να σταθεί στο πλάι του κάθε δημότη με τις αγωνίες και την ανασφάλεια του αύριο στη βάση της ανάπτυξης της αλληλεγγύης μεταξύ μας. Επιβάλλεται να προβάλει την όποια δύναμη διαθέτει προκειμένου να αποφευχθούν καταστάσεις ακραίας στέρησης (π.χ. μη δυνατότητα εξόφλησης λογαριασμών της ΔΕΗ από αδύναμες οικονομικά οικογένειες)


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.