Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Αισιοδοξία για το οδικό δίκτυο της Εύβοιας

Δευτέρα, 14 Νοεμβρίου 2005, 11:31
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα

Πρώτη φορά διαβάζουμε ανακοίνωση φορέα της Εύβοιας να μιλά με αισιοδοξία για το οδικό δίκτυο του νομού και να αναφέρεται σε μεγάλα έργα που υλοποιούνται ή πρόκειται να υλοποιηθούν. Ως τώρα είχαμε συνηθίσει σε καταγγελτικές ανακοινώσεις και αναφορές στην "παραμελημένη" και "εκτός χάρτη" Εύβοια.

Η ευχάριστη έκπληξη ήρθε από τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Εύβοιας, που σε δελτίο τύπου αναφέρεται σε μια σειρά έργων σε οδικά δίκτυα του νομού που πρόκειται να δημοπρατηθούν είτε πρόκειται να γίνουν μελέτες. Η Ν.Α. Εύβοιας θεωρεί σημαντικό για αυτές τις θετικές εξελίξεις την κινητοποίηση όλων των φορέων του νομού, ενώ έχει να πει και μια καλή κουβέντα για τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ.

"Είναι κοινή παραδοχή ότι το κυρίαρχο πρόβλημα του νομού είναι το απαρχαιωμένο οδικό δίκτυο στο οποίο κάθε χρόνο χάνονται δεκάδες άνθρωποι.

Ολοι οι Ευβοείς, αλλά και οι επισκέπτες αγανακτούν και νιώθουν την αδιαφορία της Πολιτείας.

Αυτή η αντιμετώπιση μας ανάγκασε, όλους σχεδόν τους πιο κάτω βασικούς φορείς του νομού, δηλαδή: Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση, ΤΕΔΚ Ν. Ευβοίας, Εμποροβιομηχανικό Επιμελητήριο, Εργατικό Κέντρο, Ενωση Αγροτικών Συνεταιρισμών, Ομοσπονδία ΕΒΕ, Τεχνικό Επιμελητήριο, Ομοσπονδία Εμπορικών Συλλόγων, Εμπορικό Σύλλογο Χαλκίδας, Ε.Ε.Τ.Ε.Μ. Εύβοιας, να αντιδράσουμε με τη σημαντική κινητοποίηση στα διόδια Σχηματαρίου στις 25/5/2005. Από τότε ακολούθησαν διάφορες εξελίξεις.

Είχε δημοπρατηθεί για δεύτερη φορά και ανατέθηκε πρόσφατα για κατασκευή το έργο "Σχηματάρι - Χαλκίδα" και μέχρι τέλος του έτους αναμένεται να ξεκινήσει η κατασκευή του. Προβλέπεται να ολοκληρωθεί σε 2,5 χρόνια.

Τον Αύγουστο υπήρχε επικοινωνία του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιά με το Νομάρχη και συμφωνήθηκε όποια έργα του Εθνικού Δικτύου του νομού είναι έτοιμα να ενταχθούν στην αναθεώρηση του Γ΄ Κ.Π.Σ. και να δημοπρατηθούν, ενώ για τα άλλα τμήματα να ενταχθούν μελέτες.

Ακολούθησαν συνεννοήσεις όλο το επόμενο διάστημα και την περασμένη Τετάρτη 9 Νοεμβρίου ο υπουργός ανακοίνωσε την ένταξη μελετών για έργα σε όλη την Ελλάδα ύψους 150 εκ. ευρώ. Σε αυτές τις μελέτες περιλαμβάνονται οι μελέτες του βορείου άξονα του νομού από Χαλκίδα μέχρι Ιστιαία με προϋπολογισμό 8 εκ. ευρώ. Οι μελέτες πρέπει να ανατεθούν μέχρι 31/12/2006 και να ολοκληρωθούν μέχρι 31/12/2008.

Ο σκοπός είναι τα έργα να ενταχθούν στη Δ΄ Προγραμματική περίοδο 2007-2-13, γεγονός που σε μεγάλο βαθμό διασφαλίζει και την εκτέλεση των έργων.

Οι μελέτες του νοτίου άξονα Χαλκίδα - Αλιβέρι - Κύμη έχουν ενταχθεί από τη δεκαετία του 1980 και ακόμα δεν έχουν ολοκληρωθεί. Είναι όμως αρκετά προχωρημένες και μπορούν να ολοκληρωθούν όλες μέσα σε 1-1,5 χρόνια.

Η παράκαμψη Βασιλικού είναι έτοιμη και σύμφωνα με τις δεσμεύσεις του κ. υπουργού θα πρέπει να ενταχθεί τώρα στο Γ΄ ΚΠΣ και να κατασκευαστεί μέχρι 31/12/2008..

Οπως είναι γνωστό οι βασικοί άξονες Χαλκίδα - Ιστιαία - Αιδηψός και Χαλκίδα - Αλιβέρι - Κύμη, ανήκουν στην αρμοδιότητα του ΥΠΕΧΩΔΕ και της Περιφέρειας. Η επαρχιακή οδοποιία είναι στην ευθύνη της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.

Με προτάσεις της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης έχουν κατ' αρχήν ενταχθεί και περιμένουμε την οριστική ένταξη των εξής έργων με συνολικό προϋπολογισμό 50.000.000 ευρώ:

  • Ραπταίοι - Στύρα - Πόρτο Λάφια 25.650.000 ευρώ
  • Αγ. Νικόλαος - Γιάλτρα (3 χλμ.) 2.350.000 ευρώ
  • Καθενοί - Πάλιουρα - Μακρυκάπα - Αγ. Αθανάσιος 6.270.000 ευρώ
  • Καθενοί - Στενή 2.420.000 ευρώ
  • Βαθύ - Ριτσώνα 2.600.000 ευρώ
  • Αγδίνες - Παπάδες 2.290.000 ευρώ
  • Προκόπι - Πήλι 6.000.000 ευρώ
  • Λίμνη - Ροβιές (από πρατήριο μέχρι Κόμβο Λίμνης) 1.980.000 ευρώ

Έχουν ενταχθεί και ήδη βρίσκονται στη διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης τα έργα οδοποιίας:

  • Στύρα - Ν. Στύρα 1.590.000 ευρώ
  • Γέφυρα Σκοτεινής 1.175.000 ευρώ

Πρόκειται επίσης σύντομα νά δημοπρατηθεί και το έργο Στρόπωνες - Μετόχι με προϋπολογισμό 3.000.000 ευρώ.

Εχουμε ζητήσει ακόμα να ενταχθούν στην αναθεώρηση του ΠΕΠ και άλλα έργα οδοποιίας της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας με συνολικό προϋπολογισμό 33 εκ. ευρώ. Για τις αποφάσεις υπολογίζουμε ότι θα γνωρίζουμε μέχρι τέλος Νοεμβρίου.

Αυτή την περίοδο δημοπρατούνται έργα οδοποιίας του Ειδικού Αναπτυξιακού Προγράμματος (ΕΑΠΝΑ) με προϋπολογισμό 8.700.000 ευρώ, ενώ το 2006 προβλέπεται να δημοπρατηθούν από πόρους της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης έργα οδοποιίας με προϋπολογισμό 5-7 εκ. ευρώ περίπου.

Ορισμένα έργα οδοποιίας εκτελούν στο νομό και οι υπηρεσίες της Περιφέρειας, αλλα με πολλά σοβαρά προβλήματα. Είναι τα έργα:

  • Παράκαμψη Λ. Αιδηψού 11.683.882 ευρώ
  • Ιστιαία - Βουτάς 2.992.000 ευρώ
  • Κάρυστος - Λέπουρα (είσοδος Καρύστου) 3.446.229 ευρώ
  • Κόμβος Ερέτριας 983.331 ευρώ

Εχει ολοκληρωθεί μονο το τελευταίο. Τα δύο πρώτα έχουν προβλήματα και είναι πολύ πιθανό να βγουν από το Πρόγραμμα και να πληρωθούν από Εθνικούς Πόρους, ενώ το τρίτο δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα, αν και πέρασαν 2,5 χρόνια από την ένταξή του.

Αναφερόμαστε μόνο στα έργα οδοποιίας γιατί αυτό είναι το κυρίαρχο πρόβλημα και όλα δείχνουν ότι υπάρχει ελπίδα και αισιοδοξία και ότι είμαστε σε καλό δρόμο.

Η συμμετοχή των φορέων του νομού, που ανταποκρίθηκαν σε όλες τις ενέργειες και τις κινητοποιήσεις, η συμμετοχή των πολιτών της Εύβοιας που μαζικά πήραν μέρος στην κινητοποίηση στα διόδια Σχηματαρίου, είχαν κατά τη γνώμη μας καθοριστική σημασία στις εξελίξεις και αξίζουν κάθε έπαινο.

Το ίδιο ισχύει για όσους βουλευτές του νομού συμμετείχαν, ενώ πρέπει να υπογραμμίσουμε την ευαισθησία που έδειξε ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Σουφλιάς.

Περιμένουμε ακόμα από τον υπουργό να προωθήσει οπωσδήποτε για ένταξη την παράκαμψη Βασιλικού που μπορεί άμεσα να δημοπρατηθεί, να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες του νότιου άξονα, να ξαναδεί τις προτάσεις μας για έξοδο του δρόμου Σχηματάρι - Χαλκίδα από το συνδυασμό της Ιονίας Οδού και να ενταχθούν έστω από Εθνικούς Πόρους οι υπόλοιπες μελέτες όπως ζεύξη στο Στενό Δάφνη - Λίμνη κλπ.".

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.