Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Η "Plias - Παπουτσάνη" ψάχνει για διέξοδο από την κρίση

Σάββατο, 27 Φεβρουαρίου 2010, 23:31
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα


-
- - -

Πηγή: Capital.gr, της Ρόης Χαϊκου
www.capital.gr/weekend_articles.asp?id=915509

Επιχειρηματική ιστορία 140 χρόνων και η «σκέπη» του ισχυρού μετόχου Δαυίδ-Λεβέντη αποτελούν αν μη τι άλλο εχέγγυα ανάπτυξης και επιτυχίας. Όχι όμως (ακόμη) για την Plias-Παπουτσάνης, την εταιρεία-μετεξέλιξη της ιστορικής Παπουτσάνης, η οποία ακόμη αναζητά βηματισμό, ισορροπίες και κέρδη.

Αν και συμπληρώθηκαν δύο δεκαετίες από τη στιγμή που η οικογένεια Παπουτσάνη πούλησε τις μετοχές της στον όμιλο Δαυίδ-Λεβέντη, το όραμα για την Plias έχει παραμείνει εν πολλοίς ανεκπλήρωτο. Αυτό που αποτελεί γεγονός είναι ότι μια αλυσίδα γεγονότων, όπως ο σεισμός του 1999 που κατέστρεψε το εργοστάσιο στην Κάτω Κηφισιά, μη αποδοτικές συμμετοχές (Yoplait, Κατσέλης κ.ά.) και μεγαλεπήβολα σχέδια αναδιάρθρωσης και ανάπτυξης που είτε δεν υλοποιήθηκαν είτε δεν απέφεραν τα αναμενόμενα, διατηρούν την Plias επί χρόνια ζημιογόνο. Την περίοδο 2006-2008, οι ζημιές υπερέβησαν συνολικά τα 16 εκατ. ευρώ, ενώ οι διοικητικές παλινωδίες -με πιο χαρακτηριστική την επωνυμία της εταιρείας, που από Παπουτσάνης έγινε Plias, για να μετονομαστεί σε... Παπουτσάνης ξανά- δεν βοήθησαν την προσπάθεια.

Ένα από τα τελευταία σχέδια ανασυγκρότησης προέβλεπε επιστροφή στην καθαρή κερδοφορία εντός του 2010, στόχος που έχει από καιρό... εγκαταλειφθεί από τη διοίκηση, ιδιαίτερα μετά και τη «μάχη» χαρακωμάτων με το σωματείο προσωπικού, εξαιτίας του προγράμματος εθελουσίας εξόδου. Αποτέλεσμα των απεργιακών κινητοποιήσεων ήταν το εργοστάσιο παραγωγής της Παπουτσάνης στη Ριτσώνα να μείνει επί μήνες εκτός λειτουργίας, ενώ η διοίκηση ήρθε αντιμέτωπη με ακυρώσεις παραγγελιών από πελάτες, λόγω της αδυναμίας παράδοσης των προϊόντων.

Συνεχείς αυξήσεις

Όλα αυτά τα χρόνια οι μέτοχοι της Plias στήριξαν τις προσπάθειες ανάκαμψης βάζοντας βαθιά το χέρι στην τσέπη. Μέσα από δύο αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου την τελευταία τετραετία έχουν διαθέσει περί τα 40 εκατ. ευρώ, καλύπτοντας ζημιές και μειώνοντας σημαντικά το δανεισμό του ομίλου. Το αν διατίθεται εκ νέου η οικογένεια του Γιώργου Δαυίδ (ο γιος του Χάρης είναι ο πρόεδρος της εταιρείας) και των υπολοίπων μετόχων να «χρηματοδοτήσουν» την εταιρεία, παραμένει ένα ερώτημα. Πάντως, στην τελευταία έκτακτη γενική συνέλευση αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί reverse split και να μειωθεί το μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας κατά 46 εκατ. ευρώ για συμψηφισμό ζημιών.

Πάντως, από το 2004 το... πηδάλιο κρατά ο κ. Αδαμάντιος Λέντσιος, ο διευθύνων σύμβουλος της Plias, άτομο της εμπιστοσύνης της οικογένειας Δαυίδ-Λεβέντη, που επί χρόνια ήταν υπεύθυνος για την ανάπτυξη της Leventis Foods στη Νιγηρία από τη θέση του εντεταλμένου συμβούλου. Επιδίωξη της διοίκησης είναι ο περιορισμός των δαπανών μέσω αναδιάρθρωσης, ενώ έμφαση δίδεται στις εξαγωγές, τις private label παραγωγές, την ανάπτυξη νέων προϊόντων στην κατηγορία φυσικών καλλυντικών και στο επαναλανσάρισμα βασικών σειρών των επώνυμων προϊόντων.

Το εγχείρημα δεν είναι εύκολο. Η μείωση του μετοχικού κεφαλαίου και το reverse split (1 προς 4) δεν λύνουν το πρόβλημα, αφού όλα δείχνουν πως η εταιρεία θα χρειαστεί φρέσκα κεφάλαια που σε δύσκολους χρηματοοικονομικά καιρούς γίνεται δυσκολότερο να εξευρεθούν.

«Τα οικονομικά μας βελτιώνονται», λέει η διοίκηση

Η διοίκηση της Plias, απαντώντας σε ερωτήσεις του «Κ», επισήμανε ότι ήδη, ενόψει των αποτελεσμάτων του 2009, τα οποία θα ανακοινωθούν στο τέλος του μήνα, εμφανίζει μια βελτίωση των οικονομικών στοιχείων σε σύγκριση με πέρυσι. Η επίδοση αυτή, σημειώνει η διοίκηση, αναδεικνύει τη δέσμευση του ομίλου σε ένα δυναμικό πλάνο ανάπτυξης.

Οι βασικοί άξονες της περιόδου 2007-2009 ήταν ο επαναπροσδιορισμός της εταιρικής ταυτότητας, η καθετοποίηση της παραγωγικής λειτουργίας, καθώς και ο περιορισμός των δαπανών, που ολοκληρώθηκαν με την υλοποίηση κατά 70% του επενδυτικού σχεδίου των 6,7 εκατ. ευρώ. Για τη διετία 2010-2011, ο στόχος του ομίλου παραμένει ο ίδιος, να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό παίκτη στην εγχώρια αγορά προϊόντων προσωπικής περιποίησης.

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.