Πρόσφατα διάβασα στην εφημερίδα σας ένα δημοσίευμα σχετικά με την Περιβαλλοντική Μελέτη του Αλιευτικού Καταφυγίου της Παραλίας Αυλίδας την οποία εγώ έχω εκπονήσει. Στο δημοσίευμα ο Πρόεδρος και το τοπικό συμβούλιο της περιοχής στρέφονται ουσιαστικά κατά του έργου ισχυριζόμενοι ότι δήθεν η Μελέτη είναι φτιαγμένη με τέτοιο τρόπο ώστε το Αλιευτικό καταφύγιο να μπορεί να εξυπηρετήσει και μεγάλα φορτηγά πλοία.
Όμως τόσο ο τίτλος της Μελέτης (Αλιευτικό Καταφύγιο) όσο και το μέγεθος του καταφυγίου (κύκλος στροφής των σκαφών μόλις 70 μέτρα, μέγιστο βάθος μόνο 4 μέτρα) δηλώνουν ότι δεν μπορεί να εξυπηρετήσει παρά μόνο μικρά σκάφη. Επιπλέον σε ολόκληρη την έκτασή του το μέγιστο χρήσιμο βάθος δεν θα ξεπερνά τα 3 μέτρα και αυτό γιατί πάντα προβλέπεται και πρόσθετο βάθος ασφαλείας ενός μέτρου. Πιστεύω ότι σε όλους τους αρμοδίους είναι γνωστό ότι παρόμοιο βύθισμα έχουν αποκλειστικά και μόνο τα μικρά αλιευτικά της περιοχής. Αφού το βύθισμα των μεγάλων φορτηγών πλοίων είναι 10 μέτρα και πλέον όταν είναι φορτωμένα και είναι επίσης γνωστό ότι δεν είναι λογικό να μπαίνουν στο λιμάνι και να βγαίνουν άδεια για να μην ξύνουν κάτω. Επομένως έχω την εντύπωση ότι με την στάση τους αυτή οι παραπάνω παράγοντες και επικριτές του έργου περί άλλα τυρβάζουν.
Οι πολέμιοι του έργου πιάστηκαν από την λέξη φορτηγά σκάφη που υπήρχε σε κάποιο σημείο της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων. Σας πληροφορώ όμως ότι στην καθομιλουμένη των μελετητών και τα μεγάλα αλιευτικά σκάφη αποκαλούνται φορτηγά. Επειδή λοιπόν παρατήρησα ότι υπήρξαν υπερβάλλουσες αντιδράσεις ως προς τον παραπάνω όρο υποσχέθηκα στην διάρκεια της ενημερωτικής συνάντησης που είχαμε να τον εξαλείψω, πράγμα που έκανα. Συγχρόνως ενημέρωσα και τα αρμόδια Υπουργεία ότι έπρεπε να διαγραφεί από την Μελέτη ο όρος και να διευκρινιστεί ότι το αλιευτικό καταφύγιο είναι προορισμένο μόνον για μικρά αλιευτικά και ερασιτεχνικά σκάφη της περιοχής.
Στο έγγραφό μου προς τα αρμόδια Υπουργεία αναφέρω ότι «θα πρέπει να διαγραφεί η λέξη «φορτηγών σκαφών» από την μελέτη (σελίδα 108) καθώς επίσης και η λέξη «απαλλοτρίωση» (σελίδα 122). Και τούτο διότι είναι σαφές και από τον τίτλο της Μελέτης αλλά και από την φύση του Αλιευτικού ότι δεν είναι μελετημένο για μεγάλα φορτηγά αλλά για μικρά αλιευτικά, για ερασιτεχνικά και για μικρά ιδιωτικά ιστιοπλοϊκά και κότερα. Ούτε βέβαια και τα προτεινόμενα βάθη το επιτρέπουν για μεγάλα πλοία».
Τέλος σας πληροφορώ ότι και η Χωροθέτηση του έργου όπως έχει εγκριθεί από τα αρμόδια Υπουργεία, έχει πραγματοποιηθεί σύμφωνα με όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις. Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι πρόκειται για νομιμοποίηση του υπάρχοντος Αλιευτικού καταφυγίου και για επέκταση και εκσυγχρονισμό αυτού, έτσι ώστε να δύναται να εξυπηρετεί τους κατοίκους της περιοχής στο μέλλον και τις τοπικές ανάγκες αλιείας και αναψυχής μόνον.
Με την παράκληση το κείμενο αυτό να δημοσιευτεί στην ίδια σελίδα και θέση με αυτό στο οποίο αναφέρεται. Ο Μελετητής Μηχανικός Ιωάννης Αφράτης
|