Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Επιστροφή ΦΠΑ αγροτών και τέλη κυκλοφορίας αγροτικών αυτοκινήτων

Αυλίδα - Μηνιαία εφημερίδα της Αυλίδας. Επικοινωνία με την εφημερίδα: Δ. Κουρνόπουλος Τηλ.: 6977003965
Έκδοση: Ιούλιος 2002
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

Απαντώντας με επιστολή του στην ερώτηση των Βουλευτών κ. Δ. Σιούφα και Γ. Σαλαγκούδη, αναφορικά με το θέμα της επιστροφής ΦΠΑ αγροτών, το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών αναφέρει πως σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις το ποσό του ΦΠΑ που δικαιούνται επιστροφής οι αγρότες προκύπτει από τους κατ' αποκοπή συντελεστές στο τίμημα της πώλησης των αγροτικών προιόντων παραγωγής τους και της παροχής υπηρεσιών των αγροτών προς άλλους υποκείμενους στο φόρο. Ακόμη, από το 1990 διευκρινίσθηκε ότι εξαιρούνται μόνο οι επιδοτήσεις που δίνονται στον αγρότη μέσω των αγοραστών. Ο αγρότης δηλαδή δικαιούται επιστροφής ΦΠΑ μόνο εάν ενσωματώνονται οι επιδοτήσεις στην τιμή διάθεσης των αγροτικών προϊόντων, πράγμα που συμβαίνει όταν οι επιδοτήσεις καταβάλλονται μέσω του αγοραστή.

Τα τελευταία χρόνια οι Κοινοτικές επιδοτήσεις, για ορισμένα προϊόντα έπαυσαν να καταβάλλονται μέσω των αγοραστών και καταβάλλονται από τον αρμόδιο φορέα (Ομάδα παραγωγών για διανομή στα μέλη - μεμονωμένους παραγωγούς) με αποτέλεσμα να μην συμπληρώνεται η επιδότηση στην τιμή του προϊόντος και να μη δικαιούνται οι αγρότες επιστροφή του ΦΠΑ.

Εντούτοις το Υπουργείο σε συνεργασία και με το Υπουργείο Γεωργίας επανεξετάζει το θέμα του τρόπου καταβολής των επιδοτήσεων στους αγρότες του ειδικού καθεστώτος με σκοπό να δοθεί όσον αφορά το ΦΠΑ η δικαιότερη δυνατή λύση προς όφελος αυτών.

Όσον αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, σε αυτά ενσωματώθηκαν και οι μέχρι τότε συνεισπραττόμενες, κατά περίπτωση, εισφορές υπέρ ΤΣΑ, τα τέλη χαρτοσήμου και η εισφορά υπέρ ΟΓΑ στα τέλη χαρτοσήμου.

Λόγω της κλιμάκωσης των τελών κυκλοφορίας, η οποία υπαγορεύτηκε από την ανάγκη απλοποίησης της φορολογίας, ήταν αναπόφευκτη η αυξομείωση των τελών αυτών. Όπως λέει το Υπουργείο, τα τέλη κυκλοφορίας κάθε κλιμακίου έχουν ορισθεί σε τέτοιο ύψος ώστε να αποδίδουν κατά μέσο όρο τις επιβαλλόμενες επιβαρύνσεις πριν από τις ανωτέρω ρυθμίσεις. Αυτό σε συνδυασμό και με το κόστος διαχείρισης αυτού του εσόδου, δηλαδή προμήθεια τραπεζών, κόστος βεβαιωτικής διαδικασίας, κόστος σήματος, αμοιβή αστυνομικών οργάνων που θα διαπιστώσουν τυχόν παράβαση κ.τ.λ.

Σε καμία περίπτωση πάντως, σύμφωνα με το περιεχόμενο της επιστολής, οι ρυθμίσεις αυτές δεν απέβλεψαν στην αύξηση των φορολογικών εσόδων του Δημοσίου. Αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι σε κάθε κλιμάκιο τελών κυκλοφορίας, όπως αυτό ορίστηκε με τις νέες διατάξεις, έχει ενταχθεί και μεγάλος αριθμός οχημάτων για τα οποία οι παλαιές διατάξεις προέβλεπαν μεγαλύτερες από τις νέες επιβαρύνσεις με συνέπεια να προκύπτει γι' αυτά ελάφρυνση.

Τέλος, το Υπουργείο Οικονομικών κατά την αναμόρφωση της φορολογίας θα εξετάσει και θα αντιμετωπίσει και τα προβλήματα που θα διαπιστωθεί ότι έχουν δημιουργηθεί από το νέο σύστημα υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, προκειμένου να διαμορφωθεί σύστημα υπολογισμού τους, το οποίο να είναι προσαρμοσμένο στις κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες που επικρατούν σ' αυτό το χώρο.

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.