Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Εξετάσεις Λυκείων: Η μεταρρύθμιση της μεταρρύθμισης και βλέπουμε

Βόρεια Εύβοια - Μηνιαία εφημερίδα ενημέρωσης της βόρειας Εύβοιας. Επικοινωνία: Πάνος Βασιλόπουλος Τηλ.: 22270 31261 email: [email protected]
Έκδοση: Ιούλιος 2001
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση
Περισσότερες εκδόσεις

Αλλη μια χρονιά πέρασε με τους μαθητές των Λυκείων να προσπαθούν να πετύχουν το καλύτερο σε ένα σύστημα που υποσχέθηκε τόσα πολλά για την αλλαγή στην μέση εκπαίδευση.

Υποσχέθηκε πολλά αλλά το τι έχει πετύχει μέχρι τώρα μπαίνει σε ολοένα και μεγαλύτερη αμφισβήτηση.

Όλα τα Λύκεια της χώρας μέσα Ιούλη αγωνίζονται να βγάλουν αποτελέσματα, με την βοήθεια ακριβών ηλεκτρονικών υπολογιστών, πολυπλοκότερα συστήματα βαθμολόγησης και ακόμη ακριβότερα προγράμματα λογισμικού που η αξία τους υπερβαίνει κατά πολύ το μελάνι και το χαρτί που ξοδεύουν τα παιδιά γράφοντας στις εξετάσεις.

Αν και με τα παλιότερα συστήματα των δεσμών τα αποτελέσματα των Λυκείων -χειρόγραφα εξ ολοκλήρου -έβγαιναν γύρω στις 20 Ιούνη τώρα 15 Ιουλίου και ακόμα να ολοκληρωθούν.

Πέρυσι με το ολοκληρωτικό σύστημα των πανελλήνιων εξετάσεων σε 14-15 μαθήματα είχαμε μια καθολική επιτυχία των μαθητών της Γ Λυκείου σε ΤΕΙ και ΑΕΙ ακόμα και με μέσους όρους κάτω από την θεωρητική βάση του 9,5 μέσου όρου σε όλα τα μαθήματα με άριστα το 20.

Φέτος με το πιο «ανθρωπιστικό» σύστημα των 9 μαθημάτων η καθυστέρηση στην έκδοση των αποτελεσμάτων είναι ανάλογη, και το πιο περίεργο είναι ότι μαθητές με 7,5 μονάδες σαν μέσο όρο στα μαθήματα που επέλεξαν (με συμμετοχή 70% της γραπτής και 30% της προφορικής βαθμολογίας) θα διεκδικήσουν μια θέση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας καλύπτοντας μάλλον το σύνολο των θέσεων που προσφέρονται και με περίσσευμα!

Με το προηγούμενο της διαμάχης ΑΕΙ και ΤΕΙ που έβγαλε αρκετή μπόχα για το επίπεδο των ανώτερων και ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αλλά και με δηλώσεις πανεπιστημιακών καθηγητών για το απαράδεκτο γνωστικό επίπεδο των πρωτοετών φοιτητών η αμφισβήτηση για το τι πετυχαίνει τελικά η μεταρρύθμιση φουντώνει.

Τα κονδύλια της μεταρρύθμισης απορροφώνται από εταιρείες που πουλάνε υπολογιστές για την υποστήριξη των εξετάσεων, εταιρείες που παράγουν λογισμικό με πολύπλοκους αλγόριθμους για να προβιβάσουν τους μαθητές με +3 ή +5 και τελικά να φαίνεται ότι χρειάζεται πια.. «μέσον» για να μείνει κάποιος στη Τρίτη Λυκείου και ακόμα μεγαλύτερο «μέσον» για να ΜΗ περάσει σε κάποιο ΤΕΙ!

Η συγγραφή νέων βιβλίων γίνεται μέσα από διάφορα όργια απρογραματισιάς με αποκορύφωμα τα πολλαπλά βιβλία Χημείας και Φυσικής που καταργήθηκαν ενώ διδασκόντουσαν στα σχολεία στα μέσα της χρονιάς, σαν αποτυχημένη προσπάθεια, φέρνοντας σε απόγνωση καθηγητές και μαθητές που ασχολήθηκαν με αυτά.

Η αναγκαιότητα των φροντιστηρίων τονίσθηκε και μέσα στις εξετάσεις αφού ας πούμε για τις απαντήσεις των θεμάτων ακόμα και η κρατικοδίαιτη ΕΡΤ απευθυνόταν σε αυτά, ενώ η κεντρική εξεταστική επιτροπή δεν έδινε τις επίσημες απαντήσεις ή γιατί δεν τόλμαγε ή γιατί δεν τις ήξερε ή γιατί απλά έπρεπε να υποστηρίξει αυτό τον θεσμό των χιλιάδων ανέργων συναδέλφων που ζουν από τη δημόσια εκπαίδευση αντιστρατευόμενοι στο έργο της.

Και μετά τις εξετάσεις οι κανακάρηδές μας θα πάνε στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας, όπου πάλι είναι γεμάτα από διαφημιστικά φροντιστηρίων για τα πανεπιστημιακά μαθήματα, και διδάσκοντες σε αυτά που ψάχνουν να κάνουν μάθημα σε άδεια αμφιθέατρα ή ασχολούνται με την προσοδοφόρα απορρόφηση του 3ου κοινοτικού πακέτου για την έρευνα και την εκπαίδευση.

Το προσωπικό ΑΕΙ και ΤΕΙ τείνει να περάσει αριθμητικά αυτούς της μέσης εκπαίδευσης και σε λίγο δεν θα ξέρουμε ποιος εκπαιδεύεται από ποιόν.

Πολλά ΤΕΙ έχουν στείλει ήδη ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ υλικό στα σχολεία, από ότι φαίνεται για.. άγρα πελατείας. Οι μισοί περίπου από τους μαθητές Λυκείου της περιοχής ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΝ τα χαρτιά τους και φέτος αν και είχαν περάσει πέρυσι σε κάποια σχολή, είτε απογοητευμένοι από τις δυσκολίες είτε από τις μικρές προοπτικές που υπάρχουν.

Η ανισότητα πάλι στην εργασία των ίδιων των καθηγητών μέσα στα Λύκεια, αφού το σύστημα τους έχει χωρίσει σε πρώτης, τελευταίας και ενδιάμεσης κατηγορίας, ανάλογα με το μάθημα που διδάσκουν δημιουργεί επιπλέον ενδοσχολικά προβλήματα.

Όταν θα τελειώσει η μελέτη της μεταρρύθμισης τότε θα ανακαλυφθεί πάλι ότι στα σχολικά βιβλία μιλάμε είτε για το αριθμητήριο ενώ έχει εφευρεθεί ο ομιλών υπολογιστής είτε για την διαδοχή των κινηματογραφικών εικόνων την εποχή του DVD.

Όπως για να πάρεις δίπλωμα οδήγησης αυτοκινήτου να ξέρεις να οδηγάς.. γάιδαρο!

Τόσα λεφτά στα χαμένα!

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.