Στον Δήμο Κηρέως η ΝΔ πήρε ένα από τα μικρότερα ποσοστά, ίσως και σε Πανελλαδικό επίπεδο. Το ποσοστό αυτό, ίσως ήταν καθοριστικό, για να παραμείνει η Εύβοια πράσινη.
Η οχταετία του ΠΑΣΟΚ που πέρασε, δεν δικαιολογεί την αποστροφή της περιοχής αυτής για την ΝΔ. Το υψηλότερο ποσοστό ανεργίας, η εγκατάλειψη και η φυγή των κατοίκων από τα χωριά κατά 50%, καμία ελπίδα για το μέλλον ούτε σε επίπεδο προεκλογικής υπόσχεσης εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ.
Από την άλλη πλευρά η ΝΔ πέραν των γενικών παχυλών προεκλογικών εξαγγελιών για την περιοχή του Μαντουδίου ανακοίνωσε την επαναλειτουργία των Επιχειρήσεων λευκολίθου. Κι όμως κανείς δεν πείστηκε.
Δυστυχώς η παύση των δραστηριοτήτων των μεταλλείων έχει συνδεθεί με την κυβέρνηση της ΝΔ (1990 - 1993). Ή τότε κυβέρνηση, χωρίς καμιά προσπάθεια ιδιωτικοποίησης με ταυτόχρονη μείωση προσωπικού χωρίς καμία διάθεση εξυγίανσης, αποφάσισε το κλείσιμο ως μόνη λύση.
Το αποτέλεσμα; 3000 θέσεις εργασίας χάθηκαν για πάντα από την Βόρεια Εύβοια, σημαδεύοντας έτσι οριστικά και αμετάκλητα το μέλλον της περιοχής. Αυτή την πολιτική και την εχθρική αντιμετώπιση μιας ολόκληρης περιοχής που συνεπάγετο και το μαράζωμα, κανείς δεν το συγχώρεσε.
Και στον τομέα αυτό όμως υπάρχει δέσμευση από πλευράς της ΝΔ δια του εκπροσώπου πολιτικού σχεδιασμού του κ. Παπαγεωργόπουλου για επαναλειτουργία των Επιχειρήσεων! Πως θα γίνει όμως αυτό; Θα επαναληφθεί το πείραμα τύπου Βαρβούτη; Θα λειτουργήσει κάτω από κρατικό φορέα, όταν το ίδιο το κράτος θέλει να απαλλαγεί από ΟΤΕ, ΔΕΗ κλπ; Μήπως θα έπρεπε να προσέχουν τις εξαγγελίες τους;
Κι όμως αν θέλουν να δώσουν λύση, πολλά μπορούν να γίνουν. Η περίπτωση του Λαυρίου και η ανάκαμψή του θα μπορούσε να γίνει το παράδειγμα και ο μπούσουλας σε μια τέτοια κατεύθυνση. Οι εγκαταστάσεις και η γύρω εκτάσεις θα μπορούσαν να προετοιμαστούν με τις κατάλληλες υποδομές και κυρίως τις νομοθετικές ρυθμίσεις και τα κίνητρα που έτσι κι αλλιώς δίνονται για άλλες περιοχές ώστε να προσελκύσουν επενδυτές. Το λιμάνι είναι σχεδόν έτοιμο, ο βιολογικός - απαραίτητος για κάθε σύγχρονη επένδυση - υπάρχει, μένει το οδικό δίκτυο. Η περίπτωση του Λαυρίου όμως είναι διαφορετική, γιατί είναι κοντά στην Αθήνα και υπήρξε μεγάλο ενδιαφέρον από την τοπική κοινωνία. Έτσι πέτυχαν. Εδώ σε μας ποιος θα μπορούσε να παρακολουθήσει μια τέτοια κατεύθυνση;
|