Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Προβλήματα των ολοήμερων σχολείων

Βόρεια Εύβοια - Μηνιαία εφημερίδα ενημέρωσης της βόρειας Εύβοιας. Επικοινωνία: Πάνος Βασιλόπουλος Τηλ.: 22270 31261 email: [email protected]
Έκδοση: Δεκέμβριος 2003
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση
Περισσότερες εκδόσεις

Τα ολοήμερα σχολεία ήταν ένα χρόνιο αίτημα των εκπαιδευτικών αλλά και μια ανάγκη που δημιουργήθηκε από τις ραγδαίες εξελίξεις που συμβαίνουν στο παγκόσμιο γίγνεσθαι, που θέλει τον άνδρα και την γυναίκα στην παραγωγή για να μπορέσουν να αντεπεξέλθουν στις οικονομικές υποχρεώσεις. Ο θεσμός αυτός επεκτάθηκε φέτος και στα ολιγοθέσια. Η περιοχή μας έχει το προνόμιο να έχει ένα από τα 3 ή 4 μονοθέσια ολοήμερα σχολεία στην Ελλάδα. Ο θεσμός αντιμετωπίστηκε θετικά και με ενθουσιασμό από τους γονείς και τα παιδιά των σχολείων μας.

Δεν παύει όμως όπως κάθε νέος θεσμός να αντιμετωπίζει προβλήματα, τα οποία έχουν την ρίζα τους στη ιδιοτροπία που έχει το ελληνικό κράτος να ξεκινά το χτίσιμο της πυραμίδας απ' την κορυφή προς την βάση. Το αποτέλεσμα είναι η πυραμίδα να μην τελειώνει ποτέ και να μένει μετέωρη. Τα κυριότερα προβλήματα στα ολοήμερα επιγραμματικά είναι:

1) σχεδόν όλα τα σχολεία στην επαρχία μας είναι χτισμένα στη δεκαετία 1950-1960 ή ακόμη πιο πριν, με αποτέλεσμα κανένα μα μην πληρεί τις προϋποθέσεις και τις προδιαγραφές ενός ολοήμερου σχολείου (τραπεζαρία, αίθουσα πληροφορικής, γυμναστήριο, εργαστήρια). Έτσι για άλλη μια φορά οι εκπαιδευτικοί καλούνται να βγάλουν τα κάστανα από την φωτιά αυτοσχεδιάζοντας και διαμορφώνοντας τους υπάρχοντες χώρους, χωρίζοντας αίθουσες στα δύο ή δημιουργώντας γωνιές εργασίας για να μπορέσει να λειτουργήσει ο θεσμός του ολοήμερου (αλά ελληνικά).

2) έχουν περάσει δυο μήνες απ' την έναρξη του σχολικού έτους και ακόμη δεν έχουν πάει δάσκαλοι ειδικοτήτων στα σχολεία με αποτέλεσμα οι υπεύθυνοι δάσκαλοι των ολοήμερων να σηκώνουν όλο το βάρος του προγράμματος με αποτέλεσμα και σωστή δουλεία να μην γίνεται και οι μαθητές να μην βρίσκουν ιδιαίτερα ενδιαφέροντα.

3) υπεράριθμα ολοήμερα τμήματα με έναν δάσκαλο.

4) ο τομέας μεσημεριανό και σωστή διατροφή είναι προβληματικός στα περισσότερα ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία. Τα περισσότερα παιδιά δεν τρώνε για μεσημεριανό μαγειρεμένο φαγητό άλλα πρόχειρα σάντουιτς.

5) δεν υπάρχουν σε όλα τα ολοήμερα σχολεία αίθουσες κομπιούτερ για το μάθημα της πληροφορικής.

6) το μάθημα των αγγλικών στο ολοήμερο πρέπει να αναβαθμιστεί και να είναι εφάμιλλο της ιδιωτικής εκπ\σης.

7) συσσώρευση στα ολοήμερα ως επί το πλείστον μαθητών των μικρών τάξεων.

Τα προβλήματα είναι υπαρκτά και πολλές φορές διογκωμένα αλλά ο θεσμός είναι καλός και πρέπει όλοι να τον αγκαλιάσουμε και να προσπαθήσουμε για τη καλύτερη λειτουργία του.

Γκόγκος Χρήστος, δάσκαλος

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.