Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Γάρδας: Το τεχνικό προσωπικό της Εύβοιας διακρίνεται για την υπηρεσιακή του επάρκεια...

Συνδικαλιστική - Δημοσιογραφική παρέμβαση εργαζομένων ΟΤΕ Δυτικής Ελλάδας & Εύβοιας. Επικοινωνία: Ζήσης Σπύρου email: [email protected]
Έκδοση: Οκτώβριος 2002

Τον κ. Γάρδα τον γνωρίζουμε από παλιά..., οι ικανότητες του ως Μηχανικού σε όλο το φάσμα των τηλεπικοινωνιών είναι σε όλους μας γνωστές. Μια συζήτηση μαζί του θα μας δώσει την ευκαιρία να γνωρίσουμε και τις απόψεις του...

Κ. Γάρδα από την πρώτη κιόλας ερώτηση θα σας έλεγα να μου πείτε για το έργο σας, που απ' όσο γνωρίζω αυτό κατατίθεται σε διάφορους τομείς του τεχνικού κλάδου.

Από τα πρώτα χρόνια της υπηρεσιακής μου σταδιοδρομίας είχα την τύχη να ασχοληθώ με το έργο του δικτύου. Και λέω τύχη γιατί είναι γνωστό ότι από τον τεχνικό κλάδο, το δίκτυο αποτελεί το πιο ευαίσθητο κομμάτι, έχει ειδικές απαιτήσεις από το προσωπικό και τέλος επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τις καιρικές συνθήκες. Όλα τα ανωτέρω λειτούργησαν για μένα σαν ένα μεγάλο σχολείο, όπου πέραν της υπηρεσιακής μου ανάπτυξης σαν τεχνικό, μου δίδαξαν τον τρόπο συνεργασίας και επικοινωνίας με όλους τους άξιους συναδέλφους με τους οποίους είχα την τύχη να συνεργασθώ.

Αυτό το τελευταίο είναι που εγώ θεωρώ σημαντικό, η ανάπτυξη της ικανότητας συνεργασίας και επικοινωνίας με τους συνεργάτες μου.

Θεωρώ περιττό να απαριθμήσω λεπτομερώς τα αντικείμενα με τα οποία είχα ασχοληθεί, αυτό όμως που θα ήθελα να συμπληρώσω είναι ότι τα τελευταία χρόνια, από τη θέση του επικεφαλής του Τμήματος Ανάπτυξης εμπλέκομαι με το σύνολο των θεμάτων του Διαμερίσματος, οικονομικά, εμπορικά, διοικητικά, τεχνικά και ανθρώπινου δυναμικού.

Στο πρόσφατο παρελθόν παρατηρήθηκαν διάφορα ευτράπελα περιστατικά σχετικά με την οικονομική διαχείριση του διαμερίσματος της Εταιρίας. Εκτιμάτε ότι κάποια πράγμα θα μπορούσαμε να τα είχαμε αποφύγει ή απαιτούνταν διαφορετικός χειρισμός τους;

Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια γίνεται μια σημαντική όσο και επιβεβλημένη προσπάθεια από την επιχείρηση νοικοκυρέματος των δαπανών και περιστολής των μη ανταποδοτικών δαπανών. Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας είναι φυσικό να γίνουν κάποιες υπερβολές, ακόμα και λάθη. Πιστεύω ότι θα έπρεπε η κατανομή των επιδομάτων στις περιφέρειες να γίνει με μεγαλύτερη ίσως προσοχή, ώστε να αντιμετωπίζουν σε μεγαλύτερο βαθμό τις απαιτήσεις της υπηρεσιακής λειτουργίας (βάρδιες, οδηγοί, βλάβες κλπ.). Με δεδομένη λοιπόν την κατανομή των δαπανών, και πέραν των διαρκών προσπαθειών που έγιναν και ως ένα βαθμό απέδωσαν για την επαύξησή τους, πιστεύω ότι θα είχαμε αποφύγει τα γεγονότα του παρελθόντος που αναφέρεστε, αν υπήρχε εκ μέρους των στελεχών που τα χειρίσθηκαν καλύτερη επικοινωνιακή πολιτική, διαφάνεια και συνεργασία με τους εκπροσώπους του προσωπικού.

Το εύκολο είναι η κριτική, το δύσκολο είναι να πει κανείς τι πρέπει να γίνει.

Κ. Γάρδα τι πρέπει να γίνει;

Πράγματι, είναι πολύ δύσκολο να πει κάποιος τι πρέπει να γίνει, δεδομένου ότι ο χρόνος που περνά όχι μόνον δυσχεραίνει αλλά και απομακρύνει κάθε δυνατότητα λύσης. Ωστόσο, θα αποτολμήσω μια απαρίθμηση αυτών που κατά τη γνώμη μου μπορούν να συμβάλουν προς την ορθή κατεύθυνση.

1. Ειλικρινής και έντιμη συνεργασία με τους εκπροσώπους των εργαζομένων.

2. Διαφάνεια στις αποφάσεις.

3. Σεβασμός των κανόνων, των εγκυκλίων και των θεσμών της επιχείρησης.

4. Σεβασμός της αξιοπρέπειας και της προσωπικότητας των εργαζομένων.

5. Αναζήτηση και προσπάθεια επίλυσης των προβλημάτων των εργαζομένων όπου αυτό είναι εφικτό.

6. Συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού για την ανάπτυξη και ενδυνάμωση της υπηρεσιακής του επάρκειας.

7. Δίκαιη κατανομή των διαθέσιμων επιδομάτων.

8. Ταχύτητα, ρεαλισμός και αποφασιστικότητα στη λήψη των αποφάσεων.

Θα θέλαμε να μας πείτε ποιες είναι οι σχέσεις σας με τους συνδικαλιστές και το προσωπικό, αλλά και την εκτίμησή σας για το τεχνικό προσωπικό που κατά καιρούς έχετε συνεργασθεί.

Θεωρώ ότι οι σχέσεις μου τόσο με τους εκπροσώπους των εργαζομένων όσον και με το σύνολο του προσωπικού στηρίζονται στην ειλικρίνεια, την καλή διάθεση και τη συνεργασία. Έχω την τύχη να έχω συνεργασθεί με το σύνολο του τεχνικού προσωπικού του νομού μας τόσο σε εύκολες όσο και σε δύσκολες καταστάσεις. Το τεχνικό προσωπικό της Εύβοιας διακρίνεται για την υπηρεσιακή του επάρκεια..., την ευσυνειδησία και την εργατικότητά του, η οποία παρά πολλές φορές υπερβαίνει τα όρια του καλώς ευνοούμενου υπηρεσιακού καθήκοντος. Στη μνήμη μου είναι βαθιά τυπωμένες εικόνες συναδέλφων, βουτηγμένων στη λάσπη, υπό βροχή και με τα φώτα των αυτοκινήτων για την επισκευή βλαβών στο Μαντούδι, την Ιστιαία, την Ερέτρια, το Αλιβέρι και αλλού.

Τελευταία υποβάλατε υποψηφιότητα για να αναλάβετε τη διεύθυνση του Τηλεπ. Διαμερίσματος, αυτό ήταν μια προσωπική φιλοδοξία, μια αναγκαιότητα ή κάτι άλλο;

Η υποψηφιότητά μου για την ανάληψη της Δνσης του Διαμερίσματος, δεν στηριζόταν μόνο στην προσωπική μου φιλοδοξία όσο κυρίως στη διάθεσή μου να αλλάξω τον τρόπο της μέχρι τώρα λειτουργίας του, στα πλαίσια των αρχών που ανέπτυξα πιο πάνω.

Δε θα ήθελα να επεκταθώ περισσότερο πάνω σ' αυτό το τόσο ευαίσθητο θέμα, αλλά θα ήθελα να τελειώσω αυτή μας τη συζήτηση ευχαριστώντας σας που διαθέτατε τις στήλες της έγκριτης εφημερίδας σας για να αναπτύξω τις απόψεις μου.
(Συνέντευξη στον Ζήση Σπύρου)

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.