Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Μάθε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σου ως καταναλωτής!

Συνδικαλιστική - Δημοσιογραφική παρέμβαση εργαζομένων ΟΤΕ Δυτικής Ελλάδας & Εύβοιας. Επικοινωνία: Ζήσης Σπύρου email: [email protected]
Έκδοση: Ιούνιος 2004




- - -


Συνέβη κάποτε και σε σας;
Πόσες φορές άραγε αισθανθήκατε να σας έχουν κοροϊδέψει μετά από μία αγορά; Πόσες φορές τα βάλατε με τον εαυτό σας επειδή δεν αντιδράσατε ως καταναλωτές; Πόσες φορές σκεφτήκανε πως δεν αξίζει τον κόπο και το χρόνο να ασχοληθείτε και αφήσατε απλά να σας εκμεταλλευτούν; Είναι γνωστό ότι όταν μπαίνετε σ' ένα κατάστημα και μέχρι να αγοράσετε ένα προϊόν είστε ο βασιλιάς, ο κυρίαρχος. Μετά την αγορά και την απομάκρυνσή σας και στην περίπτωση που δεν μείνατε ευχαριστημένος από την αγορά ή διαπιστώσατε κάποιο ελάττωμα, αρχίζουν τα δύσκολα. Τότε εμφανίζονται οι δυστροπίες, οι αρνήσεις στην αλλαγή του προϊόντος, η ανυπαρξία service, τότε γίνεστε ανεπιθύμητοι... Μπορούμε να φανταστούμε σε ποιο σημείο αγανάκτησης έχετε φτάσει για να προχωρήσετε σε μια καταγγελία για τον τρόπο που σας φέρθηκαν σε μια δημόσια υπηρεσία ή σ' ένα εμπορικό κατάστημα ή για ένα ελαττωματικό προϊόν που σας πούλησαν.

Γιατί δημιουργήθηκε το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή;
Με την αυξανόμενη προσφορά προϊόντων και υπηρεσιών ο προσανατολισμός των καταναλωτών είναι πια εξαιρετικά δύσκολος, καθώς πολλές φορές οι καταναλωτές δεν έχουν ούτε το χρόνο αλλά ούτε και τις γνώσεις για να ελέγξουν την ποιότητα ή την αξία ενός προϊόντος. Τα παραπάνω σε συνδυασμό με την έλλειψη γνώσεων όσον αφορά την κείμενη νομοθεσία που οριοθετεί τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών, καθιστούν επιτακτική πλέον την ανάγκη ενημέρωσης και προστασίας των πολιτών. Με αυτό το στόχο ο Δήμος Χαλκιδέων και η ΔΕΠΑΧ αποφάσισαν τη δημιουργία Δημοτικού Κέντρου Προστασίας Καταναλωτών στην πόλη μας.

Τι είναι το κέντρο Προστασίας Καταναλωτή;
Το Δημοτικό Κέντρο Προστασίας Καταναλωτή ανήκει στο Δήμο Χαλκιδέων και λειτουργεί υπό την εποπτεία της Δημοτικής Επιχείρησης Πολιτισμού και Ανάπτυξης Χαλκίδας (ΔΕΠΑΧ) στον ημιώροφο της ΔΕΠΑΧ (Αβάντων 50). Έχει ρόλο γνωμοδοτικό, συμβουλευτικό και άτυπα παρεμβατικό, επιλύοντας εξώδικα τις διαφορές ανάμεσα σε καταναλωτές και προμηθευτές. Η λειτουργία του βασίζεται στις διατάξεις του Ν. 2251/94 (ΦΕΚ 191Α 16/94) με τις τροποποιήσεις του.

Σκοπός του είναι η μέριμνα για τη διασφάλιση των συμφερόντων των Χαλκιδέων καταναλωτών και η βελτίωση της ποιότητας της ζωής τους και της προστασίας του περιβάλλοντος.

Για ποιους λόγους μπορείτε να απευθυνθείτε σε μας;
Για να ενημερωθείτε για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σας ως καταναλωτές. Για αναφορές, παράπονα και καταγγελίες σχετικά με:

  • Ποιότητα
  • Ποσότητα
  • Τιμή
  • Συνθήκες πώλησης
  • Συστατικά
  • Τεχνικά χαρακτηριστικά
  • Συμμόρφωση με υπάρχουσες προδιαγραφές
  • Ορους κυκλοφορίας και ασφάλειας
  • Προσφορές, εκπτώσεις, ύπαρξη οδηγιών, ονομασία προέλευσης προϊόντων
  • Ημερομηνία λήξης προϊόντων
  • Εξυπηρέτηση καταναλωτών μετά την πώληση ή την παροχή υπηρεσίας

Τι παρέχει το Κέντρο;
Μεριμνά και παρέχει συμβουλές για την υγεία και την ασφάλεια των καταναλωτών, τα οικονομικά τους συμφέροντα και φροντίζει για την πληροφόρηση κι επιμόρφωσή τους σε θέματα καταναλωτικά.

Δέχεται καταγγελίες τις οποίες στη συνέχεια διαβιβάζει στις αρμόδιες Διευθύνσεις της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Εύβοιας ή άλλων Υπουργείων κι Οργανισμών ή στην Αγορανομία για έλεγχο.

Παρεμβαίνει άτυπα σε περιπτώσεις αντιδικιών μεταξύ προμηθευτή και καταναλωτή.
Απαντά σε αιτήματα καταναλωτών κι όπου χρειάζεται έρχεται σε επαφή με τους αρμόδιους φορείς για να βρεθούν οι σωστές λύσεις στα ερωτήματά τους.

Ενημερώνει τους αρμόδιους φορείς όταν από τις καταγγελίες εντοπίζει κάποιο πρόβλημα στην αγορά και ζητά να το μελετήσουν ώστε να υπάρξει ρύθμιση που να προστατεύει τον καταναλωτή.

Η προστασία του Καταναλωτή συμφέρει και τις επιχειρήσεις
Ο Ν. 2251/94 καθιερώνει ουσιαστικά δικαιώματα για τους καταναλωτές, πλην όμως παραμένει άνευ ουσίας όσο όλοι εμείς οι καταναλωτές αγνοούμε τα στοιχειώδη, για τα βασικά δικαιώματα και τις υποχρεώσεις μας και δεν αντιδρούμε.

Παράλληλα, η προστασία του καταναλωτή είναι ευθύνη αλλά και συμφέρον των επιχειρήσεων. Εξάλλου, κάθε σωστός επιχειρηματίας δεν μπορεί παρά να αναζητά μια σωστή σχέση με τον πολίτη αγοραστή και μέσω του επαγγελματισμού, της καλής συμπεριφοράς και της εξυπηρέτησης του καταναλωτή, να χτίζει το όνομα και το μέλλον της επιχείρησής του.

Καταναλωτές και προμηθευτές είμαστε όλοι πολίτες της ίδιας κοινωνίας, έχοντας κοινό το συμφέρον του τόπου και την ευημερία των πολιτών.

Η σωστή συνεργασία, η έλλειψη εντάσεων και προστριβών και η σωστή συμπεριφορά, τόσο του καταναλωτή όσο και του προμηθευτή - επιχειρηματία, θα δημιουργήσουν κλίμα εμπιστοσύνης και αλληλεγγύης.


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.