Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Εδώ που τα λέμε

Διρφυακά Νέα - Μηνιαία εφημερίδα Διαδιρφυακής επικοινωνίας. Επικοινωνία: Γιάννης Γιαννούκος Τηλ.: 22280 51210 & 22280 51224
Έκδοση: Σεπτέμβριος 2001

Η προσπάθεια έκδοσης μιας εφημερίδας, πρέπει να εμφορείται από ορισμένες αρχές, που βασικά να πλησιάζουν όσο γίνεται περισσότερο τους στόχους, για την επίτευξη των οποίων, θα πρέπει η πορεία της να είναι ανεξάρτητη και να μην υπηρετεί πολιτικές ιδεολογίες με τυφλό πάθος, γιατί ο πολιτικός φανατισμός οξύνει τα πολιτικά ήθη και μεταβάλλει τον ελεύθερο σε "κίτρινο τύπο".

Στην πραγματικότητα, ο ρόλος του τύπου είναι: α) Ενημερωτικός β) Ηθικοπνευματικός γ) Πολιτικός και δ) Κοινωνικός.

Για όλους αυτούς τους λόγους, ο τύπος αποτελεί βασικό δείκτη της πολιτικής και πολιτιστικής στάθμης ενός τόπου. Βέβαια, βασική προϋπόθεση για τη σωστή άσκηση του λειτουργικού του ρόλου, είναι το φιλελεύθερο πολίτευμα, μέσα στο οποίο δια σφαλίζεται η ελευθερία του λόγου.

- Μερικοί λένε, πως μια εφημερίδα πρέπει να έχει "θέση". Τί εννοούν; Μήπως να υιοθετεί τη δική τους θέση; Μάλλον αυτό, γιατί σε διαφορετική περίπτωση "μαύρο φίδι που σ'έφαγε".

Ή μήπως εννοούν πως πρέπει να προκαταλαμβάνουμε τα γεγονότα και τις προθέσεις, ώστε να υπάρχει ελλιπής λαϊκή συμμετοχή στη δημόσια ζωή και να καλλιεργε ίται απ' αυτούς που εκμεταλλεύονται αυτήν την έλλειψη, προτείνοντας το πατερναλιστικό (ηγεμονικό) τους πρότυπο που συντηρείται με την υποκουλτούρα και την εμπορευματοποίηση της συλλογικής ψυχής, από ιδιωτικά συμφέροντα, καθιερώνοντας ως δημοκρατική και κοινωνική μια κατάσταση, που στην ουσία είναι άκρως αντιδημοκρατική.

- Η αλήθεια είναι, πως όπου η συμμετοχική διαδικασία είναι καθιδρυμένη στα χαρτιά, υπολειτουργεί στην πράξη, αναπτύσεται ένα λαϊκό υποκατάστατο, ώστε να ξεγελιέται ο λαός πως έχει (δήθεν) την προτεραιότητα στα δημόσια πράγματα, αφού γίνεται συνεχώς επίκληση του, για τη νομιμοποίηση της επιβολής της οποιασδήποτε πολιτικής και κοινωνικής εξουσίας. Στην πραγματικότητα χαλκεύεται η εξουσία ινδαλμάτων, πολιτικών, κοινωνικών, καλλιτεχνικών, ακόμα και αθλητικών, στα οποία βρίσκει το υποκατάστατο της η προδομένη λαϊκή συνείδηση.

Οι φορείς του πατερναλισμού, στους τομείς της πολιτικής και κοινωνικής εξουσίας «νομιμοποιούνται»από τον λαϊκισμό και παράλληλα τον συντηρούν με την προβολή της απρόσωπης λαϊκής μάζας και τον παραμερισμό οποιουδήποτε θα μπορούσε να παίξει αφυπνιστικό ρόλο στο συλλογικό εφησυχασμό του λαού.

Δημιουργείται λοιπόν εκ των πραγμάτων ένας μονόδρομος που οι μάζες των ανθρώπων οδηγούνται στην "περιθωριοποίηση", τροφός της οποίας είναι η "ηθική κρίση" που δημιουργούν, η κρατική αδιαφορία, η κοινωνική ανισότητα, η κομματική "κλειστότητα" και μονολοθικότητα και ο υποκειμενισμός.

-Εμείς σαν εφημερίδα, πιστεύουμε στη δικαίωση και την ανύψωση σε καθοριστικό παράγοντα του ανθρώπινου δυναμικού της περιοχής μας. Πιστεύουμε στην ανάδειξη των γνήσιων αξιών του, που περνούν μέσα από την αξιολογική διάκριση και την εκφραστική διαφοροποίηση. Κυρίως όμως περνούν μέσα από τη συμμετοχή και τη δράση σε κάθε τομέα και σε κάθε περίπτωση, που νομίζουμε ότι κάποιοι μας υπολογίζουν σαν απλούς θεατές, οπαδούς ή χειροκροτητές.

-Και εδώ θέλω να εξηγήσω ποιος είναι ο ρόλος της συγκεκριμένης εφημερίδας και πως

μπορεί να συμβάλλει στην αφύπνιση της κομματικής "Νιρβάνας", στην απεξάρτηση απ' τη μοιρολατρία και στον απεθισμό απ'την προσωπολαγνία.

-Μια μηνιαία εφημερίδα που ασχολείται με τα τοπικά πράγματα, είναι λογικό να ενδιαφέρεται και να διατυπώνει απόψεις γύρω από σοβαρά θέματα, όπως η ανάπτυξη, τα σκουπίδια, οι χωματοληψίες, τα Αιολικά πάρκα, το νερό κ.λ.π.

- Όμως υπάρχουν φορείς και πρόσωπα, όπως δημοτικοί σύμβουλοι, τοπικά συμβούλια, πολιτιστικοί και αθλητικοί σύλλογοι, συνεταιρισμοί, αλλά και ομάδες επαγγελματιών, όπως γεωργοί, κτηνοτρόφοι, υλοτόμοι, τουριστικά επαγγέλματα ή και ακόμα μεμονωμένα άτομα ή ομάδες ατόμων που έχουν ευαισθησίες για το περιβάλλον, την παράδοση, τον πολιτισμό κ.λ.π. που με σκεπτικισμό αντιμετωπίζει κανείς τη νοοτροπ ί α ·β*6-τους όταν καταφεύγουν κάποιοι απ' αυτούς στην εφημερίδα για να καταγγείλουν, να υπενθυμίσουν, να προτείνουν, να αναφερθούν γενικά σε "καλώς ή κακώς κείμενα" και δεν έχουν το θάρρος να υπογράψουν και να δημοσιοποιήσουν με δική τους ευθύνη αυτό που έχουν αντιληφθεί.

-Αγαπητοί φίλοι-αναγνώστες. Τα "Διρφυακά Νέα" είναι πρόθυμα να γίνουν ο δίαυλος εκείνος, μέσω του οποίου μπορείτε να δημοσιοποιήσετε οτιδήποτε αφορά το Δήμο μας και που σκοπό έχει να διορθωθούν κάποια που δεν είναι σωστά ή να δρομολογηθούν κάποια καινούρια (δεν αναφέρομαι βέβαια σε διαπροσωπικές διαμάχες ή σε θέματα που μπορεί να δοθεί λύση από κάποια αρχή, όπως δήμος, αστυνομία, δασαρχείο κ.λ.π.). Παράλληλα δε και ο δήμος μπορεί να μας ενημερώνει για τις προσπάθειες που καταβάλλει και να μας παρέχει τις διευκολύνσεις που απαιτούνται για την επιτυχία της αποστολής μας και να μη χρειάζεται να "βάζουμε μέσον" ή να χρησιμοποιούμε χίλιους δυο τρόπους για να ενημερωθούμε.

Πρέπει οπωσδήποτε να καταστούμε κάποτε ενεργοί πολίτες, αν θέλουμε αυτός ο τόπος στον οποίο ζούμε, να γίνει πιο καλός. Πρέπει να δουλέψουμε γι' αυτόν και νάχουμε το θάρρος να βάλλουμε μπροστά τα στήθη μας να αγωνιστούμε. Και κυρίως, ποτέ να μην τον δίνουμε "ενέχυρο" για να επιτευχθούν άλλοι σκοποί.

-Παρατήρησα με κάποια στενοχώρια, πως φέτος οργανώθηκαν πολλά "νταχτιρντί", σ' όλα τα χωριά του δήμου μας (στη Στενή δε το παραξηλώσαμε), ενώ από παρεμβάσεις, προτάσεις, καταγγελίες, έργα κ.λ.π. από ελάχιστες έως μηδενικές.

- Και ερωτώ (μεταξύ σοβαρού και αστείου). Μήπως υπάρχει οργανωμένο σχέδιο, ώστε από "ενεργούς" πολίτες, να μας μετατρέψουν σε "κουνιστούς" πολίτες; Γιατί απ' τα πολλά τσιφτετέλια, κατά 'κει το πάμε. Και το σοβαρότερο, ότι χάνουμε την αίσθηση της έννοιας "πολιτισμός".

-Καλό χειμώνα αγαπητοί φίλοι και υπενθυμίζω, ότι τα "Διρφυακά Νέα" είναι έτοιμα και περιμένουν τη φωνή σας, να την κάνουν κραυγή, να την κάνουν ιδέα, να την κάνουν "πίεση" προς κάθε αρμόδιο, για το καλό της περιοχής μας, για καλύτερο και ανώτερο επίπεδο ζωής.

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.