Τον Ιανουάριο του 2002 οι ιδιοκτήτες αλιευτικών σκαφών, πιεσμένοι από το υψηλό κόστος λειτουργίας τους, που οφειλόταν στον υπερδιπλασιασμό της τιμής του πετρελαίου και στις υψηλές ασφαλιστικές εισφορές στο ΙΚΑ, προέβησαν σε απεργιακές κινητοποιήσεις διεκδικώντας την υπαγωγή του συνόλου του πληρώματος του αλιευτικού σκάφους στον ΟΓΑ, αφού σε αυτόν τον φορέα ασφαλίζονται και οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες του αλιευτικού σκάφους, οι οποίοι ταυτόχρονα απασχολούνται στο σκάφος.
Η Γενική Γραμματεία Κοινωνικών Ασφαλίσεων αντιμετώπισε τότε θετικά το αίτημα διαβεβαιώνοντάς τους ότι το θέμα θα ρυθμιστεί νομοθετικά και μέχρι τότε αποδέχθηκε την πρότασή τους να ασφαλιστούν οι αλιείς με μειωμένο αριθμό ημερών εργασίας ανά μήνα, γεγονός που προκύπτει από το ημερολόγιο της γέφυρας του σκάφους, το οποίο ενημερώνεται καθημερινά για τη δραστηριότητά του.
Έκτοτε καμία εξέλιξη δεν σημειώθηκε με αποτέλεσμα, λόγω και της κρίσης στο ΙΡΑΚ όπου η τιμή του πετρελαίου κινήθηκε και πάλι ανοδικά, να ενταθούν η δυσφορία και οι διαμαρτυρίες των ιδιοκτητών αλιευτικών σκαφών σχετικά με το μεγάλο κόστος λειτουργίας τους.
|