Η μελέτη για την διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου που εκπονήθηκε από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Μαγνησίας, η οποία ελπίζει να μην υπάρξει ακόμη μια χαμένη ευκαιρία, τίθεται στο τραπέζι της συζήτησης.
Η παράκαμψη του φονικού "πετάλου" είναι το κύριο χαρακτηριστικό της μελέτης, η οποία συντομεύει τη διαδρομή προς Αθήνα κατά 70 χιλιόμετρα.
Οι δύο γέφυρες της διπλής ζεύξης του Μαλιακού κόλπου σύμφωνα με την μελέτη θα είναι 6,6 χιλιόμετρα. Όμως, το κόστος υπολογίζεται να είναι μικρότερο από τη γέφυρα του Ρίου - Αντιρίου, αφού τα βάθη της θάλασσας στην περιοχή είναι πολύ μικρότερα, όπως αναφέρει ο Νομάρχης Μαγνησίας κ. Ιωάννης Πρίντζος. Μάλιστα, σε ένα σημείο, λόγω του μικρού βάθους, η μελέτη προτείνει την κατασκευή ενός επιχώματος μέσα στην θάλασσα. Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη προβλέπει "την κατασκευή μιας γέφυρας 2,940 χιλιομέτρων στο δίαυλο των Ωρεών και η οποία συνδέει το Ακρωτήρι Βασιλίνα από την περιοχή της Εύβοιας με το ακρωτήρι Τάπια, λίγο πιο κάτω από τα διόδια Πελασγίας.
Η άλλη γέφυρα είναι μήκους 3,660 χιλιομέτρων και συνδέει το Ασπρονέρι - το σημείο που έγινε το δυστύχημα με τους νεκρούς μαθητές από την περιοχή του δήμου Φαρκαδόνας - και το ακρωτήρι Λιχάδες.
Επίσης, υπάρχει και μια διαδρομή περίπου έξι χιλιομέτρων στην περιοχή της Βόρειας Εύβοιας που συνδέει τα Ακρωτήρια Βασιλίνα και Λιχάδες. Ακόμη προβλέπεται και μια κρεμαστή γέφυρα για να υπάρχει ελευθερία στην ναυσιπλοϊα.
Συντόμευση της διαδρομής Όπως ανέφερε ο κ. Πρίντζος "το κυρίαρχο στοιχείο της νέας μελέτης για την διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου, που εκπονήθηκε με πρωτοβουλία της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Μαγνησίας είναι ότι πρόκειται για ένα χρήσιμο εθνικής σημασίας έργο, αφού συντομεύει τη διαδρομή κατά 70 χιλιόμετρα για την Αθήνα, ενώ διασφαλίζει την ασφαλή κυκλοφορία των οχημάτων".
Επίσης, δίνει χερσαία επικοινωνία στην Εύβοια και με την Στερεά Ελλάδα δια της Φθιώτιδας και με την Θεσσαλία δια της Μαγνησίας.
Όπως επισημαίνει ο κ. Πρίντζος, σύμφωνα με την μελέτη, πρόκειται για ένα έργο που μπορεί να αποσβεστεί γρήγορα. Διότι όποιος κινείται για Αθήνα, δεν θα προτιμήσει να κινηθεί δια του "πετάλου", και να κάνει 70 χιλιόμετρα περισσότερα.
Ο Νομάρχης Μαγνησίας επισημαίνει ότι εμείς δεν θέλουμε η διπλή ζεύξη να έρθει σε ρήξη με την ανακατασκευή και την αναβάθμιση του "πετάλου, ούτε με την Ε65, που πρέπει να γίνουν, διότι είναι κομβικό σημείο για την χώρα.
Όμως, θα πρέπει να τονιστεί ότι το έργο της αναβάθμισης του "πετάλου", είναι πιο ακριβό από την διπλή ζεύξη του Μαλιακού κόλπου.
Και αυτό, διότι, βάσει των μελετών που υπάρχουν θα χρειαστεί να κατασκευαστούν 8,8 χιλιόμετρα δρόμου μέσα σε σήραγγες. Ακόμη δεν έχει προβλεφτεί από καμία μελέτη πως θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα από την περιοχή της Στυλίδας μέχρι τις Ράχες, καθώς και για την παράκαμψη του Καραβόμυλου.
Εμείς ζητούμε το έργο αυτό, της διπλής ζεύξης, να γίνει με αυτοχρηματοδότηση ή συγχρηματοδότηση. Εάν γίνει με αυτοχρηματοδότηση δεν θα ενοχλήσει κανέναν, ενώ πρόκειται για έργο δεκαετίας. Πρέπει αφού εγκριθεί η κατασκευή, να γίνουν μελέτες, να βρεθούν οι επενδυτές. Μάλιστα από τώρα υπάρχει ενδιαφέρον, ακόμη και από τους Γάλλους που κατασκεύασαν τη σύνδεση Ρίου - Αντιρίου".
Το κόστος και η απόσβεση Ο Νομάρχης Μαγνησίας επισημαίνει ότι το σύστημα αυτό ήδη υλοποιείται στην υπόλοιπη Ευρώπη, με μεγάλα έργα που έχουν γίνει στην Ιταλία, την Γαλλία, την Αγγλία χώρες που απέκτησαν ένα πολύ καλό οδικό δίκτυο. Ο κ. Πρίντζος αναφέρει ότι σύμφωνα με την μελέτη "το κόστος της διπλής ζεύξης ανέρχεται σε 600 εκ. ευρώ, περίπου 211 δις δραχμές και περιλαμβάνει σε όλα αυτά τα χρήματα και τους δρόμους προσέγγισης στις γέφυρες της ζεύξης". Και προσθέτει "αυτό το κόστος δεν είναι απαγορευτικό. Και αυτό, αφού σύμφωνα με μια μελέτη του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου η απόσβεση του έργου θα γίνει σε 15 χρόνια, μόνο από την οικονομία των καυσίμων που θα υπάρχει λόγω της συντόμευσης της διαδρομής κατά 70 χιλιόμετρα".
|