Περιπατητικές διαδρομές Καρύστου

Νικάσι - Καλύβια:

Ο περίπατος αρχίζει από τον οικισμό Νικάσι, στη χτιστή στάση του ΚΤΕΛ. Περπατείστε προς τα Καλύβια. Ακολουθείστε το δεύτερο δρόμο στα αριστερά σας, μετά συνεχίστε στον πρώτο δρόμο δεξιά αφήνοντας το ναό της Αγίας Ειρήνης στα αριστερά σας. Ακολουθείστε το δρόμο ευθεία, στο σημείο όπου ο δρόμος στρίβει αριστερά βρίσκεται το καλντερίμι. Από το μονοπάτι αυτό έχετε πανοραμική θέα της περιοχής. Το μονοπάτι κατηφορίζει απότομα, ώσπου συναντάει έναν ασφαλτοστρωμένο δρόμο. Αυτό το μονοπάτι είναι απότομο και ανώμαλο. Στα δεξιά σας, κάτω από μια καινούργια γέφυρα βρίσκεται μια παλιά πέτρινη γέφυρα. Στην απέναντι πλευρά του δρόμου, ένα μονοπάτι οδηγεί στο σημείο συνάντησης των χειμάρρων από τη Λάλα και από την Αγ. Τριάδα. Αυτή είναι η τοποθεσία Γέφυρα Βαρδιανοί, η δυτική είσοδος της Καρύστου, η οποία παλιά φυλαγόταν. Γυρίστε πίσω στον ασφαλτοστρωμένο δρόμο, στρίψτε αριστερά στην ανηφόρα και ακολουθείστε το πρώτο καλντερίμι στο δεξί σας χέρι. Το μονοπάτι αυτό είναι ανηφορικό και ανώμαλο. Στην κορυφή στρίψτε δεξιά. Ακολουθείστε το μονοπάτι και αφού περάσετε από ένα παλιό σπίτι στρίψτε δεξιά. Το μονοπάτι οδηγεί σε μια παλιά πέτρινη γέφυρα, στα δεξιά μιας καινούριας γέφυρας. Ακολουθείστε το δρόμο ανηφορίζοντας προς το ναό του Αγ. Ιωάννη στα Καλύβια, στα αριστερά σας. Στρίψτε δεξιά και μετά αριστερά και συνεχίστε στο δρόμο για το Νικάσι.

Νικάσι - Αγία Τριάδα:

Ξεκινείστε από τη στάση του ΚΤΕΛ στο Νικάσι. Ακολουθείστε τον απότομο λόφο στην πλευρά της στάσης, προς την εκκλησία του Αγίου Ιωάννη. Μετά το ναό στρίψτε αριστερά. Στο δεξί σας χέρι υπάρχει μία τούρκικη κρήνη. Κάνετε δεξιά προς τα πάνω και μετά αριστερά σ' ένα χωματόδρομο. Ο δρόμος αυτός καταλήγει στην Αγία Τριάδα. Το πανηγύρι του ναού είναι τον Ιούνιο. Ένας χείμαρρος ξεκινά από μια σπηλιά κάτω από την εκκλησία. Υπάρχει πολύ ωραίο μέρος για πικ-νικ. Εδώ έχουν βρεθεί ίχνη Νεολιθικής εποχής. Γυρίστε πίσω ακολουθώντας το δρόμο και πάρτε ένα απότομο, κατηφορικό δρόμο στα δεξιά σας, που βγάζει σ' ένα χείμαρρο και σε μία παλιά πέτρινη γέφυρα. Περάστε το χείμαρρο και ακολουθείστε το μονοπάτι, που έχει πολλά λουλούδια και μεγάλες πέτρες, μέχρι να φτάσετε κάτω από ένα παλιό κτίριο. Περάστε από μιαν αυλόπορτα και στρίψτε αριστερά στην κατηφόρα προς τον κύριο δρόμο Νικάσι - Καλύβια. Στρίψτε αριστερά και όταν φτάσετε στο χείμαρρο μπορείτε να επισκεφθείτε μία τούρκικη κρήνη στη δεξιά πλευρά του χειμάρρου. Συνεχίστε στο δρόμο προς το Νικάσι. Οι κρήνες αυτές κτίστηκαν την περίοδο της τουρκικής κατοχής τον 19ο αιώνα από Έλληνες και Αλβανούς.

Καλύβια - Λάλα:

Στα Καλύβια, στο σημείο όπου συναντιούνται οι δρόμοι από τα Καλύβια, την Κάρυστο και τη Λάλα, θα δείτε μια καινούρια κρήνη. Ακολουθείστε τον ανηφορικό δρόμο για τη Λάλα, περνώντας από την εκκλησία της Αγ. Ειρήνης. Λίγο παρακάτω στο δρόμο θα δείτε στα αριστερά ένα υπέροχο παλιό σπίτι. Το σπίτι αυτό είναι ασπρισμένο και έχει μπλε πόρτες και παραθυρόφυλλα. Απέναντι από το σπίτι ακολουθείστε το μονοπάτι κατά μήκος του χειμάρρου, μέχρι να φτάσετε σ' ένα παλιό πέτρινο γεφύρι και ένα ερειπωμένο κτίριο. Το μέρος αυτό είναι δροσερό και σκιερό και σε μερικά σημεία υπάρχουν καλάμια. Διασχίστε τη γέφυρα και ανηφορίστε, αφήνοντας ένα πέτρινο σπίτι στα δεξιά σας. Στην κορυφή του δρόμου στρίψτε αριστερά κατά μήκος του δρόμου. Αριστερά στο χωράφι υπάρχει ένα πανέμορφο παλιό πέτρινο σπίτι. Στο τέλος του μονοπατιού θα βρείτε ένα καλντερίμι το οποίο ανηφορίζει αριστερά προς μία τουρκική κρήνη και έναν παλιό μύλο. Γυρίστε πίσω ακολουθώντας το καλντερίμι και το μονοπάτι μέχρι να φτάσετε στον τσιμεντένιο δρόμο. Στο σημείο αυτό στρίψτε δεξιά. Ακολουθείστε το μονοπάτι μέχρι να φτάσετε σ' ένα τσιμεντένιο δρόμο στρίψτε, αριστερά ανεβαίνοντας έναν απότομο λόφο προς το ναό των Ταξιαρχών, το ναό των Αρχαγγέλων Μιχαήλ και Γαβριήλ. Η βυζαντινή αυτή εκκλησία χτίστηκε στα τέλη του 12ου αιώνα. Αφού την επισκεφθείτε, ακολουθείστε τον τσιμεντένιο δρόμο πίσω στην κατηφόρα, περνώντας από την εκκλησία της Αγ. Βαρβάρας, προς τον οικισμό Καλύβια. Στρίψτε δεξιά περνώντας το σχολείο, συνεχίστε κατά μήκος του κύριου δρόμου προς την καινούρια κρήνη.

Παλαιά χώρα:

Ξεκινήστε από το μοναστήρι της Αγ. Μαύρας, στο δρόμο της Καρύστου προς τους Μύλους. Αφού περάσετε από μια ανοικτή δεξαμενή νερού, ακολουθείστε το πρώτο μονοπάτι στα αριστερά σας. Διασχίστε τη γέφυρα και ακολουθείστε το καλντερίμι. Συνεχίστε στην ανηφόρα δεξιά προς το ναό της Αγ. Μαρίνας. Από την εκκλησία, που είναι τριγυρισμένη από πολλά δέντρα, έχετε πολύ ωραία θέα. Συνεχίστε νοτιοδυτικά στην κατηφόρα και ακολουθείστε τον πέτρινο τοίχο του Κτήματος Μοντοφώλι στα δεξιά σας. Στρίψτε δεξιά και συνεχίστε ευθεία σ' ένα πέτρινο μονοπάτι, μεταξύ δυο πυλών. Λίγο παρακάτω, στα αριστερά σας, θα βρείτε τα ερείπια παλιάς εκκλησίας, της Μεταμόρφωσης. Ακολουθείστε το ίδοι μονοπάτι προς τα κάτω και στρίψτε δεξιά. Για να επισκεφθείτε το ναό της Μεταμόρφωσης του Σωτήρος θα πρέπει να σκαρφαλώσετε έναν πέτρινο τοίχο στη νότια πλευρά της εκκλησίας (αυτή είναι η θέση της παλιάς πόλης της Καρύστου). Αφού επισκεφθείτε το ναό, στρίψτε αριστερά και ένα ωραιότατο μονοπάτι θα σας βγάλει στον κύριο δρόμο. Στρίψτε αριστερά στον δρόμο, σε κάποιο σημείο του οποίου μία γέφυρα διασχίζει ένα χείμαρρο. Κάτω από αυτή τη γέφυρα βρίσκεται μια παλιά πέτρινη γέφυρα, η Δρυμόνια. Εδώ είναι ένα πολύ ωραίο μέρος για ξεκούραση και πικ-νικ. Διασχίστε τη γέφυρα και ακολουθείστε τον πρώτο στενό δρόμο στα αριστερά σας. Ο δρόμος αυτός είναι παράλληλος του χειμάρρου και βγάζει στον κύριο δρόμο Καρύστου-Μύλων. Στρίψτε αριστερά στην ανηφόρα, για να γυρίσετε στο σημείο εκκίνησης.

Μεκουνίδα - Γραμπιά:

Ο περίπατος ξεκινάει από τον κύριο δρόμο Καρύστου - Μεκουνίδας, στη στροφή για την Αγία Τριάδα. Ανηφορίστε τον κύριο δρόμο προς την Μεκουνίδα και στρίψτε στο πρώτο μονοπάτι δεξιά. Ακολουθείστε το μονοπάτι μέχρι να φτάσετε σ' ένα χείμαρρο. Διασχίστε το χείμαρρο και προχωρείστε μέχρι έναν τοίχο με σκαλοπάτια. Συνεχίστε στο μονοπάτι, πάντα στην αριστερή πλευρά του σπιτιού. Το μονοπάτι αυτό συναντά ένα υπέροχο καλντερίμι, το οποίο θα σας οδηγήσει στις 5 βρύσες, στην εκκλησία της Αγίας Σοφίας στη Γραμπιά. Στρίψτε αριστερά στο δρόμο και ακολουθείστε το καλντερίμι δεξιά προς τα πάνω, στο ναό της Αγίας Αικατερίνης. Στην εκκλησία στρίψτε δεξιά ακολουθώντας το μονοπάτι και μετά στρίψτε αριστερά στο δρόμο για το υδραγωγείο "Καμάρες". Συνεχίστε παραλλήλως με το υδραγωγείο και ακολουθείστε το δρόμο για τη Μεκουνίδα, ο οποίος καταλήγει στο ναό της Ευαγγελίστριας. Κατηφορίστε και ακολουθείστε ένα μονοπάτι στα δεξιά σας, το οποίο καταλήγει σ' ένα καλντερίμι. Το καλντερίμι αυτό κατηφορίζει απότομα, περνάει μέσα από πανέμορφα πεύκα και καταλήγει στο δρόμο για την Αγία Τριάδα. Στρίψτε αριστερά για τον κύριο δρόμο.

Γραμπιά - Μύλοι:

Ξεκινείστε από το ναό της Αγ. Σοφίας στη Γραμπιά, η οποία επί Τουρκοκρατίας είχε μετατραπεί σε τζαμί. Κάτω από την εκκλησία υπάρχουν πέντε βρύσες απ' όπου βγαίνει τρεχούμενο νερό. Ακολουθείστε τον κύριο δρόμο αριστερά και πάρτε ένα καλντερίμι στα δεξιά σας, ευθεία πάνω προς το ναό της Αγ. Αικατερίνης. Στρίψτε δεξιά στην εκκλησία ακολουθώντας ένα μονοπάτι και μετά αριστερά προς το υδραγωγείο. Από το υδραγωγείο αυτό περνούσε το νερό προς το υψηλότερο τμήμα της παλιάς πόλης. Ακολουθείστε ένα μονοπάτι που περνά κάτω από το υδραγωγείο προς ένα χείμαρρο, διασχίστε το χείμαρρο και ακολουθείστε το μονοπάτι κατά μήκος της πεδιάδας. Από εδώ έχετε πολύ καλή θέα του κάστρου. Στο τέρμα του μονοπατιού βρίσκεται μία τούρκικη κρήνη. Το μονοπάτι συναντά το δρόμο και στην ανηφόρα μπορείτε να επισκεφθείτε την εκκλησία των Αγ. Θεοδώρων. Κατηφορίζοντας θα βρείτε το ναό της Αγ. Παρασκευής. Ο δρόμος κατηφορίζει προς τους Μύλους, περνώντας από δύο τούρκικες κρήνες στα δεξιά. Κατηφορίστε περνώντας από μία ταβέρνα και στρίψτε δεξιά προς το κάστρο. Διασχίστε ένα χείμαρρο και ανηφορίστε στο δρόμο που περνάει γύρω από το λόφο, ο οποίος θα σας οδηγήσει στο σημείο εκκίνησης στη Γραμπιά.

Γενικά

Δ.Δ. Αετού

Δ.Δ. Γραμπιάς

Δ.Δ. Καλυβίων

Δ.Δ. Καρύστου

Δ.Δ. Μύλων

Δ.Δ. Πλατανιστού

Όρος Όχης

Απαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site
με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.
Τουριστικός oδηγός Ευβοίας Βόρεια Εύβοια Κεντρική Εύβοια Νότια Εύβοια Σκύρος Οδικός χάρτης Δορυφορικός χάρτης
Χρήσιμα τηλέφωνα στην κατηγορία
"Δήμος Καρύστου"
Αυτοδιοίκηση:
• Δήμος Καρύστου: 22240 22246, 22240 23392
• Νομαρχία Ευβοίας: 22213 51400, 22210 36000

Πολιτισμός:
• Αρχαιολογικό μουσείο Καρύστου: 22240 22472

Μετακινήσεις:
• ΚΤΕΛ νομού Ευβοίας: Κάρυστος: 22240 26303, Χαλκίδα: 22210 20400, Αθήνα: 210 8317163