Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Συνέντευξη Α. Λιάσκου στα Διρφυακά Νέα

Διρφυακά Νέα - Μηνιαία εφημερίδα Διαδιρφυακής επικοινωνίας. Επικοινωνία: Γιάννης Γιαννούκος Τηλ.: 22280 51210 & 22280 51224
Έκδοση: Ιούλιος 2005
Περισσότερα άρθρα από την έκδοση

Κύριε Υπουργέ

Κατ' αρχήν θέλω να σας τονίσω, ότι αποτελεί μεγάλη τιμή και χαρά που δίνετε συνέντευξη στην εφημερίδα μας.

Η χαρά είναι δική μου γιατί αυτή η εφημερίδα εκφράζει τον τόπο μου, εδώ που μεγάλωσα, κοντά στα χωριά και τους ανθρώπους που αγαπώ και που οι αγωνίες τους για το μέλλον είναι και δικές μου.

1. Ποια είναι η στρατηγική που ακολουθεί η ηγεσία του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης μεταολυμπιακά;

Η στρατηγική μας για τον τουρισμό εστιάζεται στην πλήρη αξιοποίηση του Ολυμπιακού περιβάλλοντος, με δεδομένη τη μεγάλη προβολή της οποίας ήδη απολαμβάνει η χώρα μας. Αυτή η νέα στρατηγική τίθεται πλέον με ορίζοντα δεκαετίας, στηρίζεται σε ένα τουριστικό δόγμα στο οποίο κυριαρχεί η ποιοτική αναβάθμιση των τουριστικών υποδομών και ο εκσυγχρονισμός των τουριστικών υπηρεσιών. Η ποιότητα είναι αυτή που καθορίζει το μέλλον του Ελληνικού τουρισμού.

Κύριο μέλημα μας αποτελεί η προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.

Στοχεύουμε επίσης στην αξιοποίηση της περιουσίας του Ελληνικού τουρισμού με ενεργοποίηση του ιδιωτικού τομέα, στην διαμόρφωση πλαισίου κανόνων ασφάλειας για τις επενδύσεις, δημιουργώντας ένα φιλόξενο και φιλικό επενδυτικό περιβάλλον. Βασικά εργαλεία αποτελούν ο νέος αναπτυξιακός νόμος και το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ανταγωνιστικότητα.

2. Είναι γεγονός ότι η μη ύπαρξη Υπουργείου για πολλά χρόνια λειτούργησε ανασταλτικά. Ύστερα από ενάμισι χρόνο περίπου λειτουργίας του Υπουργείου, πως πιστεύετε ότι βοήθησε τον Ελληνικό Τουρισμό;

Η ηγεσία του Υπουργείου κατάφερε να οργανώσει την διοικητική δομή των τουριστικών κρατικών υπηρεσιών της χώρας σε ένα ενιαίο μηχανισμό, υπό την εποπτεία του νέου Υπουργείου. Ανασυγκροτήσαμε τις περιφερειακές διευθύνσεις του ΕΟΤ και συστήσαμε επιτροπές με τα συναρμόδια Υπουργεία για την επίλυση χρόνιων προβλημάτων και για την διαμόρφωση τουριστικών προϊόντων. Επιπρόσθετα αναβαθμίσαμε την τουριστική εκπαίδευση με ένταξη νέων εξειδικεύσεων και σχολών, παράλληλα με σύσταση επιτροπής για τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου τουριστικής κατάρτισης και εκπαίδευσης.

3. Είναι κοινώς αποδεκτό ότι η εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό έχει αλλάξει. Ποια ήταν η στρατηγική που ακολουθήσατε και τι προβλέπετε για το μέλλον;

Με έγκαιρη και αποτελεσματική στοχευμένη διαφήμιση καταφέραμε να αλλάξουμε την εικόνα της Ελλάδας στο εξωτερικό. Με άμεση επένδυση πάνω από 60 εκ. ευρώ - ένα ποσό τέσσερις φορές μεγαλύτερο από κάθε παλαιότερη κυβερνητική επένδυση - μεγιστοποιούμε τα θετικά οφέλη της μεταολυμπιακής περιόδου, στοχεύοντας σε νέες αγορές (Κίνα, Ινδία, Αργεντινή, Ντουμπάι κ.α). Αναβαθμίσαμε την παρουσία της χώρας στις εκθέσεις του εξωτερικού και συνάψαμε διμερείς συμφωνίες με άλλες χώρες για τουριστική συνεργασία.
Στα πλαίσια ενίσχυσης του εσωτερικού τουρισμού με το σλόγκαν 'Μένουμε Ελλάδα' επικοινωνούμε με όλους τους Έλληνες την μοναδικότητα των ελληνικών προορισμών, αλλά και την διαμόρφωση τουριστικής συνείδησης.

Στα πλαίσια κοινωνικού τουρισμού για πρώτη φορά μοιράζονται δελτία από τα ΚΕΠ, ενώ δίνονται ισχυρά κίνητρα σε πολυτέκνους και άτομα τρίτης ηλικίας.

4. Ποιος είναι ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στον τουρισμό;

Στα πλαίσια της νέας τουριστικής αντίληψης, είναι απαραίτητο για εμάς να έχουμε αρωγούς την Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση. Οι τοπικοί φορείς είναι αυτοί που ζουν τα καθημερινά προβλήματα και γνωρίζουν άριστα τις ιδιαιτερότητες του τόπου τους. Καθήκον μας είναι να προστατέψουμε τους τουριστικούς μας πόρους και να τους αναδεικνύουμε συνεχώς. Για αυτό το λόγο συστήσαμε επιτροπή μεταξύ Υπουργείου - ΕΝΑΕ - ΚΕΔΚΕ, προκειμένου να υπάρξει εφαρμογή ενιαίας τουριστικής πολιτικής. Η προστασία του φυσικού περιβάλλοντος, η καθαριότητα και η εναρμόνιση Περιφερειών - Νομαρχιών σε ενιαία διαφημιστική καμπάνια αποτελούν κύρια θέματα και της συνέργειας Υπουργείου και Αυτοδιοίκησης.

5. Ο Ν.Ευβοιας, αν και πολύ κοντά στην πρωτεύουσα, θεωρείται από τους πιο παραμελημένους Νομούς. Που νομίζετε ότι οφείλεται αυτό;

Τα τελευταία χρόνια ο Νομός μας έμεινε πολύ πίσω σε έργα βασικών υποδομών. Με μηδενικό αναπτυξιακό σχεδιασμό από τους αρμόδιους φορείς αφέθηκε ο Νομός σε τροχιά αυτόματου πιλότου να οδεύει προς την απαξίωση και την ουσιαστική απομόνωση.

Με συντονισμένες ενέργειες με την Νομαρχιακή και Τοπική Αυτοδιοίκηση θα αλλάξουμε την εικόνα αυτή. Σημαντικότατα έργα που θα δώσουν πνοή στον τόπο έχουν ήδη ενταχθεί στα ΠΕΠ Στ.Ελλάδας.

Ο εθνικός δρόμος Σχηματάρι - Χαλκίδα, το εθνικό λιμάνι της Κύμης, η νέα μονάδα της ΔΕΗ στο Αλιβέρι, έργα που αφορούν οδοποιία, λιμενικά, υδρεύσεις-αποχετεύσεις, χωροταξικοί σχεδιασμοί, κ.α δείχνουν ότι η Κυβέρνηση παραμένει πιστή στις δεσμεύσεις της προς τους Ευβοείς.

Ειδικότερα στο Δ.Διρφύων έχουν ενταχθεί αρκετά έργα. Η περιοχή της Δίρφης αποτελεί μία από τις ομορφότερες περιοχές της Εύβοιας, προσφέροντας σημαντικά στην τουριστική ανάπτυξη. Είναι μάλιστα και ένας από τους Δήμους της Εύβοιας που εντάσσονται στα αγροτουριστικά προγράμματα, δίνοντας έτσι την δυνατότητα να δημιουργηθούν σύγχρονες επιχειρηματικές μονάδες.
Στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος Ανταγωνιστικότητα, με τελικό δικαιούχο τον ΕΟΤ χρηματοδοτείται με το ποσό των 300.000 ευρώ η χάραξη-σήμανση μονοπατιού "Ράχη Γλυφάδας, Καταφύγιο ΕΟΣ, Ράχη Συκά, Όρος Κοτυλαίο, Μανίκια".

6. Ποια η γνώμη σας για την τουριστική ανάπτυξη της Εύβοιας;

Ο Νομός μας διαθέτει απαράμιλλου κάλλους φυσικές ομορφιές, δυστυχώς όμως υπολείπονται σωστής προβολής και αξιοποίησης. Ο τουρίστας/επισκέπτης έχει την δυνατότητα να επισκεφθεί αξιόλογα πολιτιστικά, αρχαιολογικά, και θρησκευτικά μνημεία, συνδυάζοντας την διαμονή του στο βουνό ή στη θάλασσα.

Στο παρελθόν βασιζόμασταν στο τρίπτυχο καλοκαίρι-ήλιος-θάλασσα, ενώ οι εναλλακτικές μορφές τουρισμού ήταν σε σπαργανώδη μορφή. Τώρα οριοθετούμε και θέτουμε τις προδιαγραφές.

Στα πλαίσια προώθησης αυτών των μορφών τουρισμού (πολιτιστικός, ιαματικός, αθλητικός, συνεδριακός, θρησκευτικός κ.α) το τουριστικό προϊόν της Εύβοιας εμπλουτίζεται, ξεφεύγοντας κατ' αυτό τον τρόπο από τον τουρισμό μόνο κατά την καλοκαιρινή περίοδο.

Αναφορικά με τον εκσυγχρονισμό της τουριστικής εκπαίδευσης δημιουργούνται νέα τμήματα και ειδικότητες στις Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (Συνοδός βουνού, Ειδικός Λουτροθεραπείας και Θαλασσοθεραπείας, Τεχνικοί Μαγειρικής Τέχνης). Η απόφαση αφορά στην ίδρυση τμήματος Ι.Ε.Κ. στην Αιδηψό και σε άλλες πόλεις.

Σε συνεργασία με την Νομαρχία σχεδιάζουμε ένα πιλοτικό πρόγραμμα τουριστικής ανάπτυξης το οποίο θα προσελκύσει ειδική κατηγορία τουριστών καθόλη την διάρκεια του έτους. Επιπλέον, στα πλαίσια συνεργασίας με την ΕΝΑΕ-ΚΕΔΚΕ βοηθάμε σε μια ολοκληρωμένη προβολή και παρουσία του Νομού σε διεθνείς εκθέσεις, αλλά και στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, όπως το εκτενέστατο αφιέρωμα της ΕΡΤ στην Εύβοια.

Η γειτνίαση με την Αττική ευνοεί νέες επενδύσεις σε τουριστικές παραθεριστικές κατοικίες διαφημίζοντας ακόμα περισσότερο την Εύβοια.

Η συστηματική προσπάθεια που γίνεται με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς αποφέρει καρπούς και τα μηνύματα είναι άκρως ενθαρρυντικά. Η Εύβοια έχει όλες τις δυνατότητες να ανταγωνιστεί επάξια στο Ελληνικό στερέωμα. Εμείς θα κάνουμε τα πάντα για να βοηθήσουμε την τουριστική της ανάπτυξη.

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.