Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Η οικονομική κρίση... έφερε περικοπή κονδυλίων για τη μεταφορά των μαθητών

Παρασκευή, 1 Οκτωβρίου 2010, 14:21
Περισσότερα νέα από την τοπική επικαιρότητα




-
- - -


Με ελλείψεις και πολλά προβλήματα ξεκίνησε η φετινή σχολική χρονιά και πέρα από θέματα στέγης και κενών, για ορισμένα παιδιά η προσπάθεια για μόρφωση αποτελεί καθημερινή ταλαιπωρία.

Ακόμα και στις μέρες μας η ασφαλής μεταφορά των μαθητών σε ορισμένες περιοχές, δυστυχώς, εξακολουθεί να είναι ζητούμενο. Γονείς αναγκάζονται να καταφεύγουν στη λύση των ιδιωτικών αυτοκινήτων - φορτηγών για να μεταφέρουν τα παιδιά τους στο σχολείο.

Ενδεικτικό παράδειγμα η περίπτωση των μαθητών του Καφηρέα, που για να πάνε στο δημοτικό σχολείο στην Αμυγδαλιά ή στο γυμνάσιο και το λύκειο στην Κάρυστο πρέπει να υποστούν την ταλαιπωρία της μεταφοράς τους που γίνεται σε ένα άσχημο οδικό δίκτυο στοιβαγμένοι σε ακατάλληλα αυτοκίνητα. Το μαρτύριο είναι καθημερινό και για τους γονείς που επιβαρύνονται οικονομικά για να απολαμβάνουν τα οφέλη... της δημόσιας, δωρεάν παιδείας..., που περιμένουν από την πολιτεία να εξυπηρετήσει τους μαθητές, γιατί είναι ευθύνη της.

Φυσικά, η εν λόγω περίπτωση δεν είναι η μοναδική, καθώς παρόμοια προβλήματα αντιμετωπίζουν μαθητές και σε άλλα σχολεία του νομού, ενώ σημαντικό θέμα προκύπτει και με τη μετακίνηση των παιδιών με ειδικές ανάγκες.

Η μεταφορά των μαθητών αποτελεί ένα μεγάλο ζήτημα. Είναι γνωστό πως κάθε χρόνο δαπανάται ένα συγκεκριμένο κονδύλι για τη μίσθωση μεταφορικών μέσων ιδιωτικής ή δημόσιας χρήσης, προκειμένου να μετακινηθούν οι μαθητές της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού από τον τόπο κατοικίας τους στην έδρα του σχολείου τους και αντίστροφα.

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το προϋπολογιζόμενο πόσο για τη μίσθωση μεταφορικών μέσων από τη Νομαρχία για το διδακτικό έτος 2010-2011 είναι 1.759.884,09 €.

Σε άλλες πάλι περιπτώσεις οι δημοτικές αρχές πρέπει να μεριμνούν για τη δωρεάν μεταφορά των μαθητών, που κατοικούν μακριά από την έδρα του σχολείου τους, με δικά τους μεταφορικά μέσα, εάν διαθέτουν, και σε περίπτωση που δεν έχουν με τα οικεία ΚΤΕΛ, τα τραίνα και τα λεωφορεία του ΟΣΕ, υπογράφοντας σχετικές συμβάσεις.

Για το θέμα αυτό μιλήσαμε με τον πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου του ΚΤΕΛ Εύβοιας κ. Παπαγεωργίου Χρήστο, ο οποίος παραδέχτηκε ότι πάντα στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς υπάρχουν προβλήματα και δυσκολίες, που αντικειμενικά προκύπτουν, ωστόσο, στην πορεία καταβάλλεται κάθε δυνατή προσπάθεια για να αντιμετωπιστούν.

"Το ΚΤΕΛ αναλαμβάνει κάθε χρόνο τη μεταφορά των μαθητών μετά από διαγωνισμό που προκηρύσσει η Νομαρχία. Μέχρι σήμερα το έργο αυτό γίνεται σωστά" δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παπαγεωργίου και πρόσθεσε:

"Στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς προκύπτουν νέα προβλήματα και είναι δικαιολογημένο να εκφράζονται ορισμένα παράπονα, αφού τα δρομολόγια αλλάζουν, οι διαδρομές ελέγχονται εκ νέου, αλλού υπάρχουν λιγότερα και αλλού περισσότερα παιδιά. Αυτά είναι ζητήματα που στη φάση του διαγωνισμού ελέγχονται κατά προσέγγιση, και στη συνέχεια στην πράξη πλέον καλούμαστε να δώσουμε λύσεις, σε συνεργασία πάντα με τους εμπλεκόμενους φορείς, τη Νομαρχία, τους εκπαιδευτικούς, αλλά και τους συλλόγους γονέων".

Για τη φετινή σχολικά χρονιά ο κ. Παπαγεωργίου επεσήμανε ότι "η κατάσταση είναι δυσκολότερη από τη στιγμή που γίνονται περικοπές, τα κονδύλια που διαθέτει το κράτος είναι λιγότερα, μειώνονται οι συμβάσεις με τα ταξί και αναζητούνται οι οικονομικά συμφέρουσες λύσεις. Κάτι που μπορεί να μην είναι και το σωστότερο στις περιπτώσεις μεταφοράς παιδιών με ειδικές ανάγκες, όπου πρέπει να ληφθούν υπόψιν οι ιδιαιτερότητες των παιδιών και το ότι θέλουν μία διαφορετική αντιμετώπιση. Για λόγους οικονομίας το ΚΤΕΛ πιέζεται να αναλάβει τη μεταφορά και να μην προχωρήσουν οι συμβάσεις με τα ταξί, κάτι όμως που δεν είναι και ηθικά σωστό για τους γονείς και τα παιδιά".

Δεν αξιοποιείται η λύση που προτείνει ο δήμαρχος Μαρμαρίου

Για την περίπτωση της μεταφορά των μαθητών στο δημοτικό σχολείο Αμυγδαλιάς και για την πρόταση του δημάρχου Μαρμαρίου να παραχωρήσει ένα μικρό ιδιωτικό λεωφορείο, προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα παιδιά, ο κ. Παπαγεωργίου απάντησε, πως δεν είναι στην αρμοδιότητα του ΚΤΕΛ να το εγκρίνει ή όχι, αλλά της Νομαρχίας, που τελικά θα δώσει την άδεια από τη στιγμή, φυσικά, που συντρέχουν ειδικοί λόγοι που δικαιολογούν τη χρήση μη δημόσιου μέσου μεταφοράς, όπως είναι η περίπτωση ενός δύσβατου οδικού δικτύου. Σε αυτή την περίπτωση κατατίθενται προτάσεις από την πλευρά των γονέων, των εκπαιδευτικών και της Νομαρχίας που τελικά θα δώσει και την έγκριση.

Ο κ. Παπαγεωργίου κατέστησε σαφές, πως "δεν είναι θέμα του ΚΤΕΛ αν θα γίνει δεκτή η πρόταση του δημάρχου Μαρμαρίου, αλλά του δήμου και της Νομαρχίας. Πάντως το να υπογραφεί σύμβαση για μεταφορά με ταξί είναι δύσκολο, γιατί δεν συμφέρει οικονομικά να γίνεται καθημερινά το δρομολόγιο από την Κάρυστο προς την Αμυγδαλιά και αυτό λειτουργεί αποτρεπτικά για έναν ιδιοκτήτη ταξί να δεχτεί να αναλάβει το έργο της μεταφοράς των μαθητών. Στην προκειμένη περίπτωση απαιτείται να υπάρξει συνεννόηση της Δημοτικής Αρχής με τη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση".


© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.