Hλεκτρονικό περιοδικό με θέματα και ειδήσεις από την Εύβοια   ...στο διαδίκτυο από το 1999
Σερβιτόρος της Εύβοιας

Εκδρομή των Λαμαριωτών στη Μακεδονία

Διρφυακά Νέα - Μηνιαία εφημερίδα Διαδιρφυακής επικοινωνίας. Επικοινωνία: Γιάννης Γιαννούκος Τηλ.: 22280 51210 & 22280 51224
Έκδοση: Νοέμβριος 2002

Ο Πολιτιστικός Σύλλογος των Απανταχού Λαμαριωτών διοργάνωσε 3ημερη εκδρομή στις 27-28-29 Σεπτεμβρίου 2002 στη Βόρειο Ελλάδα.

Η συμμετοχή των Λαμαριωτών μαζί με τους Στροπωνιάτες ήταν ανέλπιστη. Ενα πούλμαν από το τουριστικό γραφείο του κ. Παπανέστη των 50 θέσεων συμπλήρωσε και ξεκίνησε για τη Βόρειο Ελλάδα, το οποίο ξεκίνησε από τη Λάμαρη την Παρασκευή ώρα 11.00 στις 27-10-02 και στο δρόμο του παρέλαβε εκδρομείς από τους Στρόπωνες και Χαλκίδα για το μακρινό ταξίδι.

Τους εκδρομείς συνόδεψαν ο παπα-Γιάννης της Λάμαρης, ο πρόεδρος του Συλλόγου κ. Γ. Κοκονός, ο ταμίας κ. Χ. Αλεξίου και ο σύμβουλος κ. Α. Κοκονός.

Πρώτος σταθμός γίνεται στη Λαμία κοντά για φαγητό και μετά ξεκινάμε για Δομοκό - Καρδίτσα - Τρίκαλα - Καλαμπάκα - Γρεβενά - Κοζάνη - Καστοριά στο πολυτελές ξενοδοχείο «Πέτρα» στην είσοδο της Καστοριάς και εν συνεχεία αναζητήσαμε εστιατόριο για βραδινό γεύμα, επιστροφή στο ξενοδοχείο για ύπνο.

Το Σάββατο το πρωί κάναμε ένα γύρο την πόλη της Καστοριάς από την λίμνη, την παραλία της. Θαυμάσαμε το κάλλος της λίμνης και της πόλης που είναι χτισμένη σε αμφιθεατρικό μέρος που την ομορφαίνει. Η Καστοριά έχει πολλές βυζαντινές εκκλησίες με εξαιρετικές τοιχογραφίες, του Αγίου Αποστόλου, την Κοίμηση της Θεοτόκου, τον Αγιο Στέφανο κ.α. του 11ου αιώνα, κάναμε και ένα περπάτημα στην πόλη για διάφορα αναμνηστικά και περί ώρα 10.00 αναχωρήσαμε για τις Πρέσπες, εκεί επισκεφθήκαμε τη μικρή λίμνη που υπάρχει και η εκκλησία του Αγίου Αχιλλείου, περνώντας την πλωτή γέφυρα που έχουν κατασκευάσει σε μια απόσταση 800 μέτρα περίπου.

Εδώ σώζονται τα ερείπια αρχαίου οικισμού και αξιόλογες βυζαντινές εκκλησίες. Η βασιλική εκκλησία του Αγίου Αχιλλείου χτίστηκε τον 11ο αιώνα, είναι μια από τις μεγαλύτερες της Ελλάδος.

Το μεσημέρι βρεθήκαμε στη Φλώρινα για το μεσημεριανό γεύμα και μετά βρεθήκαμε στα ελληνο-σερβικά σύνορα στο χωριό Νίκη που είδαμε τον έλεγχο των αστυνομικών, των τελωνιακών και τον τσολιά ακοίμητο φρουρό των συνόρων μας, εκεί μας συνόδεψε η δασκάλα που είχαμε κάποτε στη Λάμαρη και είναι από το χωριό πριν τα σύνορα «Καλληνίκη» ονόματι Ελευθερία Δήβου, το σχολικό έτος 1995-96, η οποία μας κέρασε όλους τον καφέ, επιπλέον μας έδωσε ένα κουτί γλυκά και δύο κιβώτια αναψυκτικά για το δρόμο. Την ευχαριστήσαμε και αναχωρήσαμε για την Πτολεμαϊδα, παλαιό όνομα Ανω Καϊλαριά - Κάτω Καϊλαριά, έξω από την πόλη στο ξενοδοχείο «Πτολεμαίο».

Την Κυριακή 29-9 ξεκινήσαμε για την επιστροφή μας, περνώντας έξω από την Κοζάνη βρεθήκαμε στην Παναγία Σουμελά, η οποία χτίστηκε από Πόντιους φέροντας και την εικόνα της Παναγίας, έργο του Ευαγγελιστή Λουκά. Μετά το προσκύνημα φύγαμε για Βέροια. Πλούσια πόλη με φυσικές καλλονές, εδώ σώζονται αρχαία ερείπια και στο μουσείο υπάρχουν ευρήματα διαφόρων εποχών, ακμάζουσα κατά τους ρωμαϊκούς χρόνους και εν συνεχεία επισκεφτήκαμε την Βεργίνα τους τάφους του Φιλίππου 621-588 π.Χ. πατέρας του Μ. Αλεξάνδρου, μετά μεσημεριανό γεύμα και αναχώρηση για Κατερίνη. Φτάσαμε στον περίφημο ποταμό Πηνειό και περάσαμε τη γέφυρα για προσκύνημα στην Αγία Παρασκευή όπου μετά αναχωρήσαμε για την επιστροφή μας με ένα διάλειμμα μετά τη Λαμία για καφέ κλπ. και περίπου 9.00 μ.μ. βρισκόμασταν στη Χαλκίδα και 10.00 μ.μ. στη Λάμαρη.

Όλη η εικόνα του ταξιδιού μας είναι για πάντα ζωγραφισμένη στις μνήμες μας με τις καλλίτερες εντυπώσεις που έχουμε από τα τόσα αξιόλογα μέρη που περάσαμε, πόλεις, χωριά, βουνά, λαγκάδια και κάμπους, όλη η διαδρομή ήταν με τραγούδια και γέλια που μείναμε όλοι πολύ ευχαριστημένοι.

Το ταξίδι μας ήταν όλο εκπλήξεις, με το ξινόγαλο που μας πρόσφερε ο ταμίας του συλλόγου κ. Χ. Αλεξίου και του ευχηθήκαμε να αυξηθεί το κοπάδι του για να έχουμε του χρόνου περισσότερο ξινόγαλο, με τα κουλουράκια-τυροπιτάκια-καραμέλες κλπ. Πρέπει επίσης να ευχαριστήσουμε και τον εξαίρετο οδηγό του πούλμαν κ. Γ. Σίδερη από τις Στρόπωνες που εργάζεται χρόνια στο τουριστικό γραφείο του κ. Παπανέστη, για την άψογη συμπεριφορά του προς τους εκδρομείς και το οδήγημά του.

Τέλος χωρίζοντας ευχηθήκαμε και του χρόνου να είμαστε καλά και να κάνουμε και άλλη εκδρομή.
Αναστάσιος Κοκονός

© 1999-2010 Σερβιτόρος της Εύβοιας.
Απαγορεύεται η χρήση του περιεχομένου ή επανεκπομπή του, σε οποιοδήποτε μέσο,
μετά ή άνευ επεξεργασίας, χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη.