Σερβιτόρος της Εύβοιας
 
 
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
Eγγραφή
993 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
04 Απριλίου 2005
 
 


 
"Λάθος" η αγορά του "Αχιλλέα"
16/02/2005,  16:50

Συζητήθηκε στη Βουλή η ερώτηση του βουλευτή Ευβοίας κ. Παπαγεωργίου σχετικά με την επίλυση αιτήματος της Εταιρείας Λαϊκής Βάσης «Σκύρος Ναυτική Εταιρεία». κλπ.

Το περιεχόμενο της ερώτησης έχει ως εξής:
"Παρά το γεγονός ότι η Εταιρεία Λαϊκής Βάσης «Σκύρος Ναυτική Εταιρεία» έχει υποβάλλει από 3/6/2004 αίτημα για την εξαίρεση από την κατασκευή διπυθμένων σε μικρό χώρο του μηχανοστασίου πλοίου της Αχιλλέας ΝΠ 11282 και παρά το γεγονός ότι το αίτημα αυτό είναι απολύτως σύννομο, στηριζόμενο στην εσωτερικού δικαίου πλέον οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης με αριθμό 98/18, με βάση το Προεδρικό Διάταγμα 103/1999 (ΦΕΚ 110Α/1999), εν τούτοις μέχρι και σήμερα το Υπουργείο αρνείται να ικανοποιήσει το αίτημα αυτό δημιουργώντας δυσμενές προηγούμενο σε βάρος της πλοιοκτήτριας εταιρείας αφού σειρά πλοίων έλαβαν την εν λόγω εξαίρεση και με δεδομένο το λαϊκό χαρακτήρα της εν λόγω εταιρείας και σε βάρος ολόκληρου του σκυριανού λαού, αλλά και του Δήμου Σκύρου που αποτελεί τον κύριο μέτοχο. Παράλληλα η άρνηση αυτή θέτει σε κίνδυνο την τακτική σε καθημερινή βάση σύνδεση και επικοινωνία του νησιού, δεδομένου ότι το καλύπτον τη γραμμή πλοίο της εταιρείας Λυκομήδης, αποσύρεται λόγω ηλικίας στις 31/12/2005 και η ίδια εταιρεία προς το σκοπό της αντικατάστασής του με τη συμμετοχή ολόκληρου του σκυριανού λαού του Δήμου Σκύρου και της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Ευβοίας αγόρασε το πλοίο για το οποίο ζητείται η εξαίρεση.

Ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός αν πρόκειται να ικανοποιήσει και μάλιστα άμεσα το αίτημα της εταιρείας ή θα συνεργήσει στην οικονομική καταστροφή της Ναυτικής Εταιρείας και των χιλιάδων μικρομετόχων της στην ταυτόχρονη απομόνωση του νησιού και την παράδοση της γραμμής σε εφοπλιστικά συμφέροντα με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την εξυπηρέτηση των κατοίκων".

Ο Υπουργός Ναυτιλίας κ. Κεφαλογιάννης απάντησε τα εξής:
"Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, δεν θα ακολουθήσω την ένταση της τελευταίας αποστροφής της ερώτησης του κυρίου συναδέλφου, πολύ περισσότερο σήμερα που τον βλέπω και τον ίδιο να είναι κρυωμένος, αλλά πιστός στο καθήκον, όπως και όλοι μας -υποθέτω μάλιστα ότι γιορτάζουμε αυτή την ημέρα- και βεβαίως κάτω από την ασφυκτική πίεση, όπως βλέπετε, του αρμόδιου Υφυπουργού του κ. Λιάσκου και του αγαπητού συναδέλφου του κ. Κεδίκογλου για το ίδιο θέμα.

Όμως τα θέματα της ασφάλειας δεν μετρώνται με το καντάρι. Πρέπει -και η χώρα μας έχει υποστεί δύο μεγάλα ναυάγια στα τέλη της δεκαετίας του 1960 και πρόσφατα με το Σάμινα- να είμαστε πάρα πολύ προσεκτικοί.

Δύο είναι τα θέματα τα οποία πρέπει να ξεκαθαρίσουμε. Το ένα θέμα είναι η ασφάλεια και εκεί πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και το δεύτερο θέμα είναι η εξυπηρέτηση του νησιού.

Όσον αφορά λοιπόν την εξυπηρέτηση, για την ακτοπλοϊκή εξυπηρέτηση της γραμμής Κύμης-Σκύρου έχει δρομολογηθεί το επιβατηγό οχηματαγωγό «Λυκομήδης» της εταιρείας Λαϊκής Βάσης «Σκύρος Ναυτιλιακή εταιρεία» για το χρονικό διάστημα από 1η Νοεμβρίου 2004 έως 31 Οκτωβρίου 2005 και εκτελεί ένα δρομολόγιο κάθε μέρα. Μάλιστα τέσσερα από τα επτά δρομολόγια είναι επιδοτούμενα από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και μάλιστα παχυλά επιδοτούμενα, με περίπου 350.000 ευρώ το χρόνο. Αρα εξυπηρέτηση θα έχουν τα νησιά.

Το δεύτερο θέμα που θέλω να σας πω είναι ότι η οδηγία 9818 της Ευρωπαϊκής Κοινότητας απαιτεί διπύθμενα καθ' όλο το μήκος του πλοίου. Αυτό λέει η οδηγία. Δίνει βέβαια ο νόμος κατ' εξαίρεση δυνατότητα στον Υπουργό να δώσει την άδεια δρομολόγησης και μετά από κάποιους ελέγχους και για μονοπύθμενα.

Η πολιτική, λοιπόν, που ακολουθήθηκε στο παρελθόν δεν είναι στις προθέσεις του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας να ακολουθηθεί και στο μέλλον. Θα καταθέσω στα Πρακτικά τα 12 μονοπύθμενα της ακτοπλοΐας από το 1994 έως το 2003. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί, διότι ανοίγουμε μια πόρτα σε περιπέτειες ενδεχομένως, που καταλαβαίνετε ότι και η Βουλή και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και συνάδελφοι Βουλευτές που έχουν αυτά τα αιτήματα από την κοινωνία θα βρεθούμε σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Το καταθέτω στα Πρακτικά.

Σας λέω, λοιπόν, ότι σε επόμενο νομοσχέδιο θα καταργηθεί αυτό το παράθυρο, δεν θα μπορεί δηλαδή κανείς να αγοράζει πλοίο μετασκευάζοντάς το σε κανένα τμήμα της μηχανής ή του πυθμένα και με ειδική άδεια από το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας να μπορεί να δρομολογείται. Γιατί αν ανοίξει αυτός ο καμβάς και με τη δική μας κυβέρνηση δεν θα μπορέσουμε να προχωρήσουμε.

Ένα πράγμα, όμως, κατανοώ από την ερώτησή σας. Κατανοώ ότι οι συντοπίτες σας, οι συντοπίτες του κ. Λιάσκου, του κ. Κεδίκογλου, βρίσκονται σε δύσκολη θέση. Υποθέτω ότι για να υπογράψουν το Memorandum of Agreement στις 20 Ιανουαρίου 2004, δηλαδή τρεις μήνες πριν από τις εκλογές, σημαίνει ότι είχαν έλθει σε κάποια συνεννόηση με την Κυβέρνηση ή εάν δεν είχαν έλθει σε κάποια συνεννόηση με την Κυβέρνηση, θα είχαν έλθει με κάποιες υπηρεσίες. Αλλιώς δεν μπορούσαν να προεξοφλούν ότι ο εκάστοτε Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας θα βάζει την υπογραφή του κάτω από ένα μονοπύθμενο. Αυτό το λέω, γιατί γίνεται πολύ μεγάλη συζήτηση για τα μονοπύθμενα στην Ελλάδα. Το καταθέτω και αυτό στα Πρακτικά.

Αν όντως μια εταιρεία λαϊκής βάσης, για την οποία όλοι έχουμε ευαισθησίες, είναι εγκλωβισμένη από μια λάθος πολιτική, δεν θα πω της προηγούμενης Κυβέρνησης, δεν θα πω των προηγούμενων Υπουργών, ενδεχομένως συνεννοήσεων με την υπηρεσία, να έλθετε στο Υπουργείο, θα ξανακαλέσω τους εκπροσώπους της εταιρείας, να το συζητήσουμε με τη σύμφωνη γνώμη της Βουλής, για τελευταία φορά ενδεχομένως, για να δούμε και αυτό το θέμα. Στην Εθνική Αντιπροσωπεία, όμως, δεν μπορώ να υποσχεθώ ότι αυτό θα γίνει και πράξη, δηλαδή θα φέρει και την υπογραφή του Υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας, αν δεν πειστεί η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας ότι και το πλοίο είναι αξιόπλοο και η εταιρεία είναι εγκλωβισμένη από μια λάθος τακτική του παρελθόντος".

Ο βουλευτής Γ. Παπαγεωργίου, παίρνοντας το λόγο, είπε τα εξής:
"Κύριε Υπουργέ, κατ αρχήν, θα ήθελα να παρακαλέσω στη δευτερολογία σας να κάνετε τη διευκρίνιση, τι εννοείτε λέγοντας με τη συναίνεση της Βουλής.

Από τη στιγμή που ο συνάδελφός μου κ. Λιάσκος είναι εδώ και ο κ. Κεδίκογλου είναι εδώ, οι τρεις Βουλευτές του ΠΑΣΟΚ σας έχουμε καταθέσει αναφορά και σας ζητάμε να επιλύσετε αυτό το θέμα.

Εγώ σήμερα σας ερωτώ. Είμαι πρόθυμος να παραδεχθώ ίσως την έξαρση εκ της βουλευτικής συνηθείας, γιατί μπορεί οι ερωτήσεις μας να έχουν έναν αιχμηρό τόνο, ωστόσο θα πρέπει να σταθούμε στο πρόβλημα και θα σας παρακαλέσω να μας δώσετε μία πιο ξεκάθαρη απάντηση.

Ακόμα, θέλω να σας θυμίσω γι' αυτήν την εταιρεία, χωρίς να υπαινίσσομαι και να προσχωρώ ποτέ σ' εκείνο το επίπεδο όπου τα αισθήματα, -τοπικιστικά, λαϊκής βάσεως- απομόνωσης του νησιού και όλα αυτά τα συναφή μπορούν να δρουν σε βάρος της νομιμότητας, θα σας πω ότι με βάση την οδηγία της ΕΟΚ και το προεδρικό διάταγμα 103, έχετε εκεί, στην παράγραφο 5, τη δυνατότητα, εφόσον μπορείτε και πεισθείτε ότι πράγματι το πλοίο είναι ασφαλές, να δώσετε αυτήν την εξαίρεση και να απεγκλωβιστούμε και να μην το κάνετε ούτε γιατί το έκαναν οι προηγούμενοι Υπουργοί, ούτε οι μετέπειτα.

Πρέπει να σταθείτε σ' ένα υπαρκτό πρόβλημα που ταλανίζει ένα ολόκληρο νησί με βάση τη νομιμότητα, σε συνδυασμό με την ασφάλεια. Απ' όσο γνωρίζω, δύο φορές έχουν πάει επιτροπές και το έχουν βρει εξαιρετικά αξιόπλοο και ένα ικανό σκάφος να καλύψει αυτό το δίωρο ταξίδι. Πρέπει να ικανοποιήσετε αυτό το αίτημα.

Εγώ, λοιπόν, θέλω να σας πω ότι κακώς ζητάτε τη συναίνεσή μας. Παρά ταύτα, εμείς, τουλάχιστον σαν τοπικοί Βουλευτές, αλλά νομίζω και από τα Πρακτικά που διάβασα σε άλλες συζητήσεις που έχουν γίνει στην Επιτροπή, με το γεγονός ότι είναι νόμιμο, δε σας αρνείται κανείς να το κάνετε.

Θέλω να σας πω το εξής: Αυτή η εταιρεία, αυτό το νησί και αυτά τα πλοία δεν έχουν ούτε κόμμα, κύριε Υπουργέ, ούτε παρατάξεις, ούτε πολιτικές. Είχαν να κάνουν με ένα απομονωμένο νησί καταμεσής του Αιγαίου. Αυτή η εταιρεία λαϊκής βάσης ιδρύθηκε το 1980. Είχα την τιμή να είμαι ο πρώτος -νεαρός τότε ασκούμενος δικηγόρος- νομικός σύμβουλος. Ο κ. Φυκιώρης, Υπουργός της Νέας Δημοκρατίας, ήταν αυτός που μας συμπαραστάθηκε. Αργότερα, ο πατριώτης μας κ. Στεφανής ήταν αυτός που φρόντισε να ενισχυθούμε οικονομικά. Όλοι οι Υπουργοί που παρέλασαν, ανεξαρτήτως παρατάξεων και κομμάτων, είδαν «με καλό μάτι» αυτήν την προσπάθεια της εταιρείας.

Νομίζω ότι έχετε και την ευαισθησία και το καθήκον, αλλά προπαντός και τη συναίνεση και τη νομιμότητα να δείτε αυτό το νησί λίγο διαφορετικά και να μην το αφήσετε -σας το ξαναλέω αυτό και επιμένω- να πέσει στα εφοπλιστικά συμφέροντα, όπου θα παίρνει ο εφοπλιστής και θα λέει «πόσοι έχουν μαζευτεί απέναντι στην Εύβοια, στην Κύμη» για να κάνει το δρομολόγιο. Δώστε μία λύση. Υπάρχει και ασφάλεια και ομόθυμη αποδοχή και νομίζω ότι θα σας καταγράψουμε σε μία μεταγενέστερη ομιλία μας εδώ, στη Βουλή, αν έχουμε την τύχη να είμαστε εδώ, σαν ένα Υπουργό που βοήθησε το νησί μας".


Ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας απάντησε τα εξής στον κ. Παπαγεωργίου:
"Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θέλουμε να βοηθήσουμε το ωραίο νησί σας. Δεν υπάρχει αμφιβολία επίσης ότι υπάρχει μία συμπάθεια σε μία εταιρεία λαϊκής βάσης. Από τις δύο συναντήσεις που είχαμε με το δήμαρχο του νησιού σας μόνο καλά λόγια έχω να πω.

Το πρώτο πράγμα που θέλω να επαναλάβω είναι το εξής: Δεν υπάρχει θέμα για την επικοινωνία της Σκύρου με την Εύβοια. Από τη στιγμή που η πολιτεία επιδοτεί τέσσερα από τα επτά δρομολόγια και πλουσιοπάροχα, ασφαλώς θα δείξει την ευαισθησία της για να υπάρχει η απρόσκοπτη, σε καθημερινή βάση επικοινωνία αυτού του νησιού.

Το δεύτερο θέμα είναι το θέμα της ασφάλειας. Αν με ρωτούσατε στη Βουλή αν προτίθεται η Ναυτιλιακή Εταιρεία Σκύρου να αγοράσει ένα βαπόρι 3.200.000 ευρώ, αλλά έχει αυτό το πρόβλημα, θα σας έλεγα να μην το αγοράσει. Αν οι συζητήσεις γίνονται σε διαφορετικό επίπεδο, είτε γιατί κάποιος προεκλογικά «κλείνει το μάτι», είτε γιατί δεν ερμηνεύτηκαν καλά οι απόψεις μιας υπηρεσίας, καταλαβαίνετε ότι δεν μπορεί να είναι δέσμιος και αιχμάλωτος ο εκάστοτε Υπουργός και να βάζει την υπογραφή του σε κάποια έγγραφα τα οποία έχουν να κάνουν με την ασφάλεια των συμπολιτών μας που ταξιδεύουν. Θα έλεγα λοιπόν «όχι». Σας το λέω ξεκάθαρα και θα το καταργήσουμε κιόλας. Αυτή η διάταξη θα καταργηθεί.

Ένα πράγμα, όμως, καταλαβαίνω και γι' αυτό θα συνεχίσουμε το διάλογο με την εταιρεία και μαζί σας. Καταλαβαίνουμε ότι η εταιρεία είναι εγκλωβισμένη, όχι από δικό μας λάθος, ίσως από δικό τους, ίσως από λάθος προηγούμενης κυβέρνησης. Ίσως με κάποιο τρόπο σκέφθηκαν «εντάξει, εταιρεία λαϊκής βάσης είμαστε, θα ασκήσουμε μία πίεση, όπως γινόταν όλα αυτά τα χρόνια, δεκατέσσερα υπογράφηκαν, γιατί να μην υπογραφεί κάποιο άλλο». Ίσως μπήκε αυτή η συζήτηση στον προεκλογικό «καμβά» στο νησί σας ή στην Εύβοια. Δεν ξέρω τι μπορεί να είναι, όμως αυτό δεν είναι δόκιμο, δεν είναι το σωστό, δεν είναι αυτό που θέλουμε να κάνουμε, διότι αν η εταιρεία ήθελε να αγοράσει ένα αξιόπλοο πλοίο, θα έπρεπε να πληρώσει 12.000.000 ευρώ, πλήρωσε μόνο τρία και έδωσε άλλο τρία για να γίνουν οι μετασκευές".


 «  Προηγούμενo άρθρoΕπόμενo άρθρo  » 
 
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Φεβρουαρίου 2005
Προσθέστε αυτή τη σελίδα στα αγαπημένα
Αποστολή της σελίδας με email

Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 150 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
APN Portal
...καθημερινή ενημέρωση για την επικαιρότητα και τον αθλητισμό με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
StartPoint
Το site των περίεργων ανθρώπων...

 
Οι λόγοι που πρέπει να γίνει το Διοικητήριο στη Λιανή Αμμο

Διαπραγματεύσεις για τη δημοτική αγορά
Διαφωνούν με την κατεδάφιση της αγοράς
Στη Χαλκίδα ο Ρουμάνος αρχηγός Στρατού
Εργα από τη ΔΕΥΑΧ
Συνάντηση Αναγνωστάκη με το Διοικητή της Σχολής Πεζικού
Η Συμφωνική Ορχήστρα Χαλκιδέων στο Μέγαρο Μουσικής
Αποζημιώσεις σε κτηνοτρόφους του νομού
Δεν υπάρχει υπουργική δέσμευση για το δρόμο Καρύστου - Λέπουρα
Παρέμβαση για την απόδοση των επιχορηγήσεων στο Εργαστήρι Τέχνης Χαλκίδας
Συνεδριάζει η οργάνωση του ΣΥΝ
"Μεγαλώνοντας σήμερα παιδιά"
Επιλογή σπουδαστών στις στρατιωτικές σχολές
Ενημερωθείτε από το ΚΕΠ
Δήλωση Σταμέλου για την τιμωρία Π. Φαλήρου και ΚΑΟΔ
Στη Δράμα για νίκη
Ο ΝΟΧ στο Βόλο
Ο Λήλας υποδέχεται το Θρασύβουλο
25η αγωνιστική της Α΄ κατηγορίας Ευβοίας
28η αγωνιστική της Β΄ κατηγορίας Ευβοίας
Παραμένει στα Ψαχνά το τμήμα Αυτοματισμού
  Περισσότερα...  
 

 

Aπαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.