Κριτική στην κυβερνητική πολιτική για τα υγρά καύσιμα

Δευτέρα, 31 Ιανουαρίου 2005, 15:55

Με δυο ερωτήσεις στη Βουλή ο Δημήτρης Πιπεργιάς επιτίθεται στην κυβέρνηση για την πολιτική της στο τομέα των υγρών καυσίμων. Συγκεκριμένα ο βουλευτής επικρίνει την κυβέρνηση για την απραξία της να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα νοθείας και λαθρεμπορίου όπως και την αισχροκέρδεια που παρατηρείται στο κύκλωμα διύλισης και εμπορίας υγρών καυσίμων.

Στην πρώτη ερώτηση ο Δ. Πιπεργιάς αναφέρεται στις καταγγελίες της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών σύμφωνα με τις οποίες ο τζίρος λαθρεμπορίου και νοθείας στην αγορά υγρών καυσίμων αγγίζει τα 1,5 δις ευρώ και ότι μόνο το 40% του πετρελαίου κίνησης διακινείται μέσω των βενζινάδικων και το υπόλοιπο 60% διακινείται μέσα από παράνομες διαδικασίες. Επιπρόσθετα σημειώνει ότι τις καταγγελίες αυτές ενισχύουν οι μεγάλες και αδικαιολόγητες αποκλίσεις στις λιανικές τιμές πώλησης των υγρών καυσίμων γεγονός που υποδηλώνει την απουσία ελέγχων στην αγορά των πετρελαιοειδών.

Ο βουλευτής κατηγορεί την κυβέρνηση για ανικανότητα, αφού δεν εφαρμόζει το Ν. 3054/2004 που προβλέπει μέτρα για την αποτελεσματική καταστολή της νοθείας και λαθρεμπορίας στα υγρά καύσιμα με αποτέλεσμα την απώλεια κρατικών εσόδων όπως και τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην υγεία των πολιτών. Παράλληλα ρωτά την κυβέρνηση πως προτίθεται να αντιμετωπίσει τα φαινόμενα νοθείας και λαθρεμπορίας όπως και πόσους ελέγχους έχουν πραγματοποιήσει οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες, σε ποιες εταιρίες και τι πρόστιμα έχουν επιβληθεί και εισπραχθεί από τις παραβάσεις που έχουν πραγματοποιηθεί.

Στην δεύτερη ερώτηση ο Δ. Πιπεργιάς αναφέρεται σε στοιχεία της ευρωπαϊκής Επιτροπής σύμφωνα με τα οποία, η τιμή της βενζίνης προ φόρων και δασμών στην Ελλάδα είναι κατά 11,2% ακριβότερη από το μέσο όρο της Ε.Ε. και 24% υψηλότερη από το την Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ο βουλευτής επισημαίνει ότι το γεγονός ότι η χώρα μας έχει την ακριβότερη προ φόρων και δασμών βενζίνη υποδηλώνει ότι τα διυλιστήρια και οι εταιρίες εμπορίας και διακίνησης πετρελαιοειδών κερδοσκοπούν σε βάρος των καταναλωτών.

Ακόμα αναφέρει ότι ενώ το Υπουργείο Ανάπτυξης διατυμπανίζει ότι έχουμε την φθηνότερη βενζίνη στην Ευρώπη, αποσιωπά το γεγονός ότι έχουμε την ακριβότερη βενζίνη προ φόρων και δασμών και ότι θα μπορούσε ο έλληνας καταναλωτής να προμηθεύεται τα καύσιμα σε χαμηλότερες τιμές.

Κλείνοντας ο Δ. Πιπεργιάς ρωτά την κυβέρνηση τι θα πράξει προκειμένου να μειωθούν οι προ φόρων και δασμών τιμές της βενζίνης όπως και αν θα εφαρμοσθούν οι διατάξεις του Ν. 3054/02 που δίνουν στους πρατηριούχους τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης στα διυλιστήρια προκειμένου να ενταθεί ο ανταγωνισμός και να διαλυθούν τα ολογοπωλιακά φαινόμενα ώστε να μειωθούν οι τιμές προς όφελος των καταναλωτών.

Επόμενο άρθρο Προηγούμενο άρθρο