Σερβιτόρος της Εύβοιας
 
 
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
Eγγραφή
983 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
23 Οκτωβρίου 2005
 
 


 
Ενημέρωση στη νέα κυβέρνηση για τα προβλήματα της Εύβοιας από το Νομάρχη
30/03/2004,  20:18

Επιστολή προς τους Υπουργούς Οικονομίας - Οικονομικών, κ. Γιώργο Αλογοσκούφη, ΥΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργο Σουφλιά καθώς και στους αρμόδιους Υφυπουργούς και Γενικούς Γραμματείς των Υπουργείων τους, απέστειλε ο Νομάρχης Εύβοιας Θανάσης Μπουραντάς σχετικά με τις επείγουσες προτεραιότητες για το Νομό (οδικό δίκτυο, έργα υποδομής κλπ).

Ο κ. Νομάρχης κοινοποιεί την επιστολή στο Γραφείο του Πρωθυπουργού κ. Κ Καραμανλή, στο Υπουργείο Εσωτερικών, στον Υφυπουργό Τουρισμού κ. Τάσο Λιάσκο, στην Περιφέρεια Στερεάς, τους βουλευτές του Νομού και στους φορείς της Εύβοιας και ζητά από τους Υπουργούς Οικονομικών και ΥΠΕΧΩΔΕ συνάντηση παρουσία και των βουλευτών προκειμένου να γίνει συζήτηση και συντονισμός των ενεργειών για την επίλυση των προβλημάτων της Εύβοιας. Ο κ. Μπουραντάς στην επιστολή του υπενθυμίζει ακόμα τις προεκλογικές δεσμεύσεις της Ν.Δ. προς την Εύβοια, οι οποίες πρέπει να γίνουν πλέον πράξη.

"Ο Νομός της Εύβοιας, αν και βρίσκεται πολύ κοντά στην πρωτεύουσα της χώρας, δίπλα ακριβώς από τα κέντρα που παίρνονται σι αποφάσεις, είναι ξεχασμένος, χωρίς σχεδιασμό για την ανάπτυξη του και κυρίως χωρίς υποδομές. Το βασικό οδικό δίκτυο κυρίως το εθνικό (250 χλμ.) είναι το ίδιο που ήταν την δεκαετία του 1950.

Παρ όλα αυτά γνώρισε σημαντική ανάπτυξη τις δεκαετίες του 1960 και του 1970, κυρίως στην βιομηχανία αν και δεν είχε και δεν έχει ακόμα βιομηχανικές υποδομές. Την δεκαετία του 1980 και κυρίως οτις αρχές της δεκαετίας του 1990 αντιμετώπισε μεγάλη κρίση, που ακόμα συνεχίζεται, με το κλείσιμο πολλών βιομηχανικών μονάδων και την απώλεια 10.000 περίπου θέσεων εργασίας, από τις οποίες οι 6.000 στην βιομηχανία.

Οι διαπιστώσεις αυτές είναι γνωστές στην κυβέρνηση αφού ο κ. πρωθυπουργός όταν επισκέφθηκε τη Χαλκίδα στις 5/9/2003 ανάμεσα στα άλλα τόνισε:

"Ξέρουμε όχι η Εύβοια διέρχεται κρίση σε όλους τους τομείς της οικονομικής δραστηριότητας. Ξέρουμε ότι η οικονομική απαξίωση του Νομού σας (ενός Νομού που μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του '80 βρισκόταν στην πρωτοπορία της ανάπτυξης και είχε από τα υψηλότερα κατή κεφαλήν εισοδήματα στη χώρα), δημιούργησε στρατιές ανέργων και έντονα κοινωνικά προβλήματα...

Η Εύβοια χρειάζεται επειγόντως ένα ολοκληρωμένο σχέδιο Ανάπτυξης με στόχο την σύμμετρη ανάπτυξη όλων των τομέων της παραγωγικής δραστηριότητας. Είναι καιρός να μπει η Εύβοια στην τροχιά της ανάπτυξης με έργα που θα αντιμετωπίζουν οριστικά τα προβλήματα της οδικής απομόνωσης" του οικονομικού μαρασμού και του αισθήματος ανασφάλειας των πολιτών. Γι' αυτό είναι αναγκαία:

  • 1ον Ενας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος, Σχηματάρι - Χαλκίδα - Ν. Αρτάκη - Πολιτικά - Λίμνη - Λ. Αιδηψού - Ιστιαία.
  • 2ον Ένας διαμήκης άξονας Χαλκίδα - Αλιβέρι - Λέπουρα, Αυλωνάρι -Κύμη
  • 3ον Νέα γέφυρα στο στενό "Μπούρτζι" και κάθετος άξονας Μπούρτζι -Βασιλικό - Στενή - Χιλιαδού.
  • 4ον Ένας εσωτερικός αυτοκινητόδρομος Χαλκίδα - Ψαχνά - Προκόπι -Αγ. Αννα - Ιστιαία.
  • 5ον Λέπουρα - Στύρα - Κάρυστος

Παράλληλα για τα φτάσει η ανάπτυξη στην Εύβοια είναι ανάγκη;

  • Να ολοκληρωθούν οι εγκαταστάσεις του λιμανιού της Κύμης
  • Να μεταφερθεί εκτός διαύλου το Λιμάνι Χαλκίδας
  • Να εκσυγχρονιστεί (με ηλεκτροκίνηση) η σιδηροδρομική γραμμή Χαλκίδας - Αθήνας.
  • Να δρομολογηθεί η κατασκευή του νέου ενεργειακού κέντρου της ΔΕΗ στο Αλιβέρι.
  • Να δημιουργηθεί βιομηχανική περιοχή (ΒΙΠΕ) στη Χαλκίδα.

Χρειάζεται όμως η Εύβοια την αρωγή του κράτους και στον τομέα του πολιτισμού.

  • Αναστήλωση του Αρχαίου θεάτρου της Ερέτριας
  • Δημιουργία Πολιτιστικού Κέντρου Χαλκίδας στην ΑΡΕΘΟΥΣΑ
  • Συντήρηση των παλαιοχριστιανικών εκκλησιών και κάστρων του νησιού"

Επίσης στο πρόγραμμα της Ν.Δ. για την ανάπτυξη της Εύβοιας περιλαμβάνονται σημαντικές προτάσεις όπως φράγματα Ψαχνών, Φερεκάμπου Σκύρου κ.λ.π." άλλες υποδομές οδοποιίας και Λιμενικών Έργων σημαντικές προτάσεις για την τουριστική ανάπτυξη κ.α.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι οι δεσμεύσεις του κ. πρωθυπουργού όπως και το πρόγραμμα για την ανάπτυξη της Εύβοιας συμπίπτουν με τις δικές μας θέσεις σε πολύ μεγάλο βαθμό. Έχουμε επομένως κάθε λόγο να ζητήσουμε την υλοποίηση των δεσμεύσεων το συντομότερο δυνατό.

Για όλους τους πολίτες της Εύβοιας το πιο επείγον θέμα που πρέπει με κάθε τρόπο να αντιμετωπιστεί είναι το οδικό δίκαιο. Έχουμε τη βεβαιότητα ότι δεν πρόκειται η Εύβοια να αναπτυχθεί, σύμφωνα με τις δυνατότητες που έχει, αν δεν κατασκευαστεί ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο.

Υπάρχουν πολλές ημέρες τον χρόνο που οι εισερχόμενοι στο Νομό και οι εξερχόμενοι, περνούν πολύ χρόνο ακινητοποιημένοι στα αυτοκίνητα τους, ενώ τα ατυχήματα είναι καθημερινό φαινόμενο.

Μέχρι σήμερα, ελάχιστες μελέτες υπήρχαν και μόνο σε τμήματα του βασικού άξονα που οδηγεί στην Κάρυστο (Λέπουρα - Κάρυστος) ενώ καμιά έτοιμη μελέτη δεν υπήρχε στο εθνικό οδικό δίκτυο (Ιστιαία -Λέπουρα)

Σήμερα, εκτός από το τμήμα Σχηματάρι - Χαλκίδα που δημοπρατήθηκε στις 3 Μαρτίου 2004, υπάρχουν έτοιμες μελέτες ή πρόκειται να ολοκληρωθούν μέσα στο 2004, για τα εξής τμήματα, αφού βέβαια εξασφαλιστεί η κανονική χρηματοδότηση τους:

  • Παράκαμψη Χαλκίδα - Η, Αρτάκη - Ψαχνά - Καμαρίτσα
  • Παρακάμψη Βασιλικού & Αμαρύνθου
  • Παράκαμψη Αλιβερίου
  • Πολυπύταμος - Πόρτο Λάφια και
  • Πόρτο Λάφια - Διαστ. Μαρμαρίου όκως και το τμήμα, Εισόδου στην Κάρυστο.
  • Παράκαμψη Αγ. Αννας
  • Αφράτι - Πισσώνας κ.λ.π.

Στα υπόλοιπα τμήματα εκπονούνται οι μελέτες αλλά πρέπει να ενταχθούν και κάποιες νέες όπως;

  • Συνδέσεις παρακάμψεων άξονα Χαλκίδα - Κύμη
  • Οριστική Μελέτη παράκαμψης Ερέτριας
  • Μελέτη υπολοίπου Τμήματος Παράκαμψη Αμαρύνθου
  • Νέα γέφυρα στο Στενό (Μπούρτζι)
  • Κατασκευή σήραγγας στον Αγιο
  • Δάφνη - Λίμνη
  • Να ενταχθούν υποστηρικτικές μελέτες και κτηματολόγια όπου δεν υπάρχουν, στις μελέτες που έχουν ολοκληρωθεί και σε αυτές που ολοκληρώνονται εντός του έτους.
  • Είναι μεγάλη ανάγκη να βρεθεί λύση στο θέμα της σημερινής γέφυρας. Πρέπει να προστεθεί μια λωρίδα με την κατάργηση των πεζοδρομίων που υπάρχουν στις δύο πλευρές και να μεταφερθούν στο έξω μέρος, ή θα πρέπει να εξεταστεί σοβαρά το ενδεχόμενο νέας γέφυρας δίπλα στην σημερινή. Διαφορετικά η κατάσταση δεν θα αλλάξει ούτε με την ολοκλήρωση του Σχηματάρι - Χαλκίδα, κυρίως για την είσοδο και έξοδο του Νομού.

Η Εύβοια έχει 900 χλμ. ακτές και είναι φυσικό να έχει μεγάλες ανάγκες σε Λιμενικά Εργα και Αλιευτικά Καταφύγια. Στο ΠΕΠ για ολόκληρη την Περιφέρεια έχει ενταχθεί το αστείο ποσό των 4 εκ. ευρώ. Με αυτά τα χρήματα ούτε ένα λιμενικό έργο δεν μπορεί να εκτελεστεί.

Είναι ανάγκη να εκτελεστούν έργα στα εξής λιμάνια: Κύμης, Μαντουδίου, Αλιβερίου, Καρύστου, Μαρμαρίου, Σκύρου, Ωρεών και Λ. Αιδηψού. Πρέπει επίσης να ενταχθεί μελέτη για το νέο λιμάνι Χαλκίδας που πρέπει να μεταφερθεί εκτός της πόλεως.

Δεν θεωρούμε σκόπιμο να επεκταθούμε εδώ σε προτάσεις αρμοδιότητας άλλων Υπουργείων. Αυτό θα γίνει πολύ σύντομα.

θα παρακαλούσαμε θερμά να αντιμετωπιστεί το όλο πρόβλημα του βασικού οδικού δικτύου της Εύβοιας και των λιμενικών έργων μέσα από έναν συνολικό σχεδιασμό σύμφωνα με τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, με την αξιοποίηση όλων των χρηματοδοτικών δυνατοτήτων που υπάρχουν (τομεακά προγράμματα - ΠΕΠ -Εθνικοί Πόροι).

Πρέπει να σας ενημερώσουμε ότι από την προηγούμενη ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ, το έργο Σχηματάρι - Χαλκίδα έχει ενταχθεί σε σύστημα παραχώρησης μαζί με την Ιόνια οδό και τμήμα του ΠΑΘΕ μέχρι Σκάρφεια.

Έχουμε ξεκαθαρίσει με όλους τους τρόπους και σε όλους τους τόνους, ότι είναι άδικο και απαράδεκτο για τους Ευβοείς, να έχουν για τόσα χρόνια στερηθεί τις απόλυτα αναγκαίες υποδομές που σε άλλες περιοχές τις έχουν αποκτήσει πριν από πολλές δεκαετίες και εδώ στο πρώτο τμήμα που κατασκευάζεται να τα ο πληρώσουν οι ίδιοι.

Πρέπει επίσης να ενημερώσουμε ότι εμείς εδώ στην Εύβοια πληρώνουμε υπερδιπλάσια διόδια σε σχέση με όλους τους άλλους Ελληνες, στην διαδρομή Χαλκίδα - Αθήνα - Χαλκίδα.

Αυτά προέκυψε, από την στιγμή που καθιερώθηκαν τα διόδια στο Καπανδρίτι, ενώ παράλληλα διατηρήθηκε η πληρωμή και στο ΣχηματΛρι. Ετσι σήμερα σε μια απόσταση 30 χιλιομέτρων πληρώνουμε δύο φορές.

Πληρώνουμε στο Καπανδρίτι, πληρώνουμε και στο Σχηματάρι, και αμέσως μετά εγκαταλείπουμε τον εθνικό δρόμο, ενώ όσοι πηγαίνουν βόρεια πληρώνουν πάλι μετά από 150 χιλιόμετρα χρήσης του αυτοκινητόδρομου. Με υπολογισμούς που έχουμε κάνει, αν εισέπραττε ο Νομός τα επί πλέον διόδια που καταβάλλονται θα είχαμε σήμερα ολοκληρώσει την κατασκευή του βασικού οδικού δικτύου του Νομού,

Γι' αυτό παρακαλούμε να τροποποιηθούν οι αποφάσεις που έχουν ληφθεί και να βγει το Σχηματάρι - Χαλκίδα από το σύστημα παραχώρησης, Κάτω από τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί στο Νομό και αν το έργο παραμείνει τελικά στο σύστημα παραχώρησης, θα είναι μια ανοιχτή πληγή και μόνιμη εστία έντασης, αφού όλοι θα γνωρίζουν ότι πληρώνουν για να κατασκευαστούν έργα σε άλλες περιοχές.

Από δημοσιεύματα των εφημερίδων η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος φέρεται να είναι η πλουσιότερη της χώρας και όλα δείχνουν ότι θα βρεθεί εκτός στόχου ένα (1) και εκτός Δ' Κ.Π.Σ.

Το κριτήριο του ΑΕΠ που έχει τεθεί ως κυρίαρχο, απέχει πολύ από την οικονομική πραγματικότητα που υπάρχει στην Περιφέρεια.

Όπως γνωρίζετε στην περιοχή Οινοφύτων- Σχηματαρίου - Θηβών έχει σχηματιστεί η μεγαλύτερη βιομηχανική συγκέντρωση της χώρας. Αλλά και σε ολόκληρο τον αυτοκινητόδρομο, μέχρι Λαμία, έχουν εγκατασταθεί βιομηχανίες και άλλες επιχειρήσεις, το προϊόν των οποίων υπολογίζονται στο ΑΕΠ της Περιφέρειας, ενώ ουσιαστικά ελάχιστα επηρεάζουν την οικονομική ζωή της Περιφέρειας.

Αυτό προκύπτει σαφέστατα από τον συνδυασμό και άλλων δεικτών που αποκαλύπτουν την πραγματική εικόνα της οικονομίας της Περιφέρειας. Πως μπορεί π.χ. να εξηγηθεί το φαινόμενο, η πιο πλούσια Περιφέρεια της χώρας, να έχει τις χαμηλότερες καταθέσεις από όλες τις Περιφέρειες με 5.662 ευρώ κατά άτομο, όταν ο μέσος όρος της χώρας είναι 11.331 ευρώ;

Πως εξηγείται επίσης η πλουσιότερη Περιφέρεια της χώρας να υπολείπεται του δηλωθέντος εισοδήματος, άνω των 2.500 ευρώ κατά κεφαλήν όταν εμφανίζει μέσο δηλωθέν εισόδημα 10.219 ευρώ ενώ ο εθνικός μέσος όρος είναι 11.842 ευρώ; (ΤΟ ΒΗΜΑ -4 Δεκεμβρίου 2003).

Είναι σαφέστατο ότι το ΑΕΠ δεν αποδίδει την πραγματικότητα, η οποία είναι πολύ διαφορετική.

Αλλά και αν ακόμα το ΑΕΠ ήταν πραγματικό, αναρωτιόμαστε πως μπορεί να γίνουν οι υποδομές μόνο με το ΑΕΠ; Το γεγονός ότι για τόσες δεκαετίες δεν υπάρχουν υποδομές στην Εύβοια αυτό δεν πρέπει να απασχολεί την Ε.Ε. και την χώρα μας; Δεν είναι ευθύνη του Κράτους οι υποδομές;

Πρέπει να τονίσουμε ακόμα, ότι όλοι θέλαμε να γίνουν οι ολυμπιακοί στην πατρίδα μας.

Δεν μπορούμε να δεχτούμε όμως να διατίθενται τεράστια ποσά στο λεκανοπέδιο και εμείς να έχουμε δρόμους της δεκαετίας του 1950 και να μην έχουμε καμιά βεβαιότητα και σιγουριά για το μέλλον.

Γι' αυτό είμαστε διατεθειμένοι να συνεργαστούμε με την κυβέρνηση για την πρόοδο του τόπου και την ευημερία τον πολιτών. Τώρα που έχουμε μελέτες πρέπει να ξεκινήσουν τα έργα με γρήγορους ρυθμούς. θα παρακαλούσαμε να κλειστεί συνάντηση για συζήτηση και συντονισμό ενεργειών και καλό θα ήταν να συμμετέχουν όλοι οι βουλευτές του Νομού".


 «  Προηγούμενo άρθρo Επόμενo άρθρo  » 
 
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Μαρτίου 2004
Προσθέστε αυτή τη σελίδα στα αγαπημένα
Αποστολή της σελίδας με email

Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 150 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 125 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 100 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.

 

21/10/2005
Σύσκεψη για το οικόπεδο της Δάριγκ
«Λουκέτο» απειλεί τις πτηνοτροφικές επιχειρήσεις της Εύβοιας
Ημερίδα για τον αγροτουρισμό στη Λίμνη
Παράταση της ειδικής επιδότησης ανεργίας για τους απολυμένους των μεταλλευτικών επιχειρήσεων
Αίτημα για παραχώρηση έκτασης στο Βαθροβούνι στην Δ.Ε.Υ.Α.Χ.
Αγνοούνται οι ανάγκες του νομού Εύβοιας
Καμία δέσμευση για τη χρηματοδότηση των πληγέντων δήμων
Προώθηση της τουριστικής συνεργασίας Ελλάδας Σερβίας από τον Α. Λιάσκο
Επιστημονική εκδήλωση για τη δυσλεξία στην Ερέτρια
Συναυλία με ελληνική και ξένη μουσική στη Χαλκίδα
Εκδηλώσεις για την επέτειο του '40 στη Χαλκίδα
Σεμινάριο για τα μαθηματικά στη Χαλκίδα
Η ΑΓΕΧ στη Δράμα
Χαλκίδα - Λήλας κόντρα στον Ατσαλένιο
6η αγωνιστική του Περιφερειακού πρωταθλήματος
8η αγωνιστική της Α΄ κατηγορίας Ευβοίας
7η αγωνιστική της Β΄ Κατηγορίας Ευβοίας

20/10/2005
Κατασκευάζονται νέα νηπιαγωγεία στους δήμους Κηρέως και Μεσσαπίων
Συνέχιση της χρηματοδότησης του Εργαστηρίου Τέχνης ζητά ο δήμαρχος Χαλκιδέων
Εξοπλίζονται τα αλιευτικά καταφύγια Αρτάκης και Πολιτικών
  Περισσότερα...  
 

 

Aπαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.