Δηλώσεις συμμετοχής των δήμων στο Πρόγραμμα δημοτικής συγκοινωνίας στην Περιφέρεια «ΣΥΝ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ»

Τρίτη, 6 Μαρτίου 2007, 09:32

"ΣΥΝ - ΚΟΙΝΩΝΙΑ" τιτλοφορείται το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Δημοτικής Συγκοινωνίας, που προωθεί η ΚΕΔΚΕ σε συνεργασία με τα υπουργεία Εσωτερικών Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Μεταφορών Επικοινωνιών και στοχεύει στην άρση της απομόνωσης των δήμων της Περιφέρειας και ιδίως των Καποδιστριακών, στην αναβάθμιση και επέκταση των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιακών δικτύων - και με επιδότηση του εισιτηρίου -την προώθηση της προσπελασιμότητας και της τοπικής οικονομικής ανάπτυξης.

Την πρωτοβουλία αυτή της Αυτοδιοίκησης παρουσίασε ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ Πάρις Κουκουλόπουλος κατά τη διάρκεια συνάντησής του με τους εκπροσώπους των Πανελλήνιων Ομοσπονδιών Αστικών και Υπεραστικών ΚΤΕΛ.

"Στόχος μας", σημείωσε ο κ. Κουκουλόπουλος, "είναι με λογικό κόστος να απαντήσουμε στο πολυδιάστατο πρόβλημα επικοινωνίας που υπάρχει στην περιφέρεια και που έχει και "οσμή" έντονης αδικίας σε βάρος των πολιτών που ζουν και δημιουργούν εκεί. Περίπου πριν ένα χρόνο θέσαμε το πρόβλημα στην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών και μας ζήτησε χρόνο για να το μελετήσει. Με δεδομένο ότι ο κρατικός προϋπολογισμός δεν εξασφαλίζει τα απαραίτητα χρήματα, καταθέσαμε μια ενδιάμεση πρόταση, να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα "ΣΥΝ -ΚΟΙΝΩΝΙΑ" με χρηματοδότηση από το πρόγραμμα "ΘΗΣΕΑΣ" και πιο συγκεκριμένα από τη συνεισφορά σε αυτό του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών με τουλάχιστον 52 εκ. ευρώ για μια πενταετία".

Αφετηρία για την εφαρμογή του προγράμματος είναι οι μελέτες που έχουν εκπονήσει 230 Καποδιστριακοί δήμοι σε συνεργασία με τα ΚΤΕΛ της περιοχής τους και δηλώνουν έτοιμοι να προσφέρουν δημοτικές συγκοινωνίες σε απομακρυσμένες περιοχές και σε αστικά κέντρα της Περιφέρειας.

Με βάση τις μελέτες, για να γίνει αυτό απαιτούνται ετησίως μόλις 40 εκ. ευρώ, ποσό που αν επεκταθεί στις ανάγκες χρηματοδότησης και για τους 924 δήμους σε όλη τη χώρα, εκτός των περιοχών εξυπηρέτησης από το ΟΑΣΑ στην Αθήνα και τον ΟΑΣΘ στην Θεσσαλονίκη, απαιτούνται ετησίως 163 εκ. ευρώ, ενώ η κρατική χρηματοδότηση για Αθήνα και Θεσσαλονίκη ξεπερνά ετησίως τα 500 εκ. ευρώ.

Με το ποσό αυτό θα εξυπηρετηθούν 6,6 εκατομμύρια πολίτες με ένα κόστος 25 ευρώ ανά κάτοικο ετησίως, όταν σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα αντίστοιχα ποσά είναι 120 και 90 ευρώ ανά κάτοικο. Θα διανύονται ετησίως 75 εκατ. χιλιόμετρα με ένα χιλιομετρικό κόστος 2,17 ευρώ/χλμ όταν τα κόστη στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη είναι μεγαλύτερα από 5 ευρώ/χλμ

Η εφαρμογή του προγράμματος προτείνεται αρχικά σε πιλοτική βάση και ακολούθως σε πλήρη ανάπτυξη για το σύνολο των δήμων της χώρας, εκτός Αθηνών και Θεσσαλονίκης. Θα διαρκέσει από τον Σεπτέμβριο του 2007 μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2009 και οι ενδιαφερόμενοι δήμοι θα πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή μέχρι τέλος Μαΐου.

Παράλληλα, όμως με την εφαρμογή αυτού του προγράμματος θα ξεκινήσει από την ΚΕΔΚΕ η διαμόρφωση σχετικής πρότασης, η οποία θα κατατεθεί στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα "Ενίσχυση Προσπελασιμότητας" του ΕΣΠΑ (Δ΄ ΚΠΣ), αφού το πρόγραμμα "ΣΥΝ- ΚΟΙΝΩΝΙΑ" βρίσκεται σε άμεση συνάφεια με αυτό, αλλά και με το ενοποιημένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Ενίσχυσης της Προσπελασιμότητας (ΕΠΕΠ) που υλοποιείται από τα υπουργεία ΠΕΧΩΔΕ και Μεταφορών και Επικοινωνιών που καλύπτουν τον τομέα των μεταφορών.

Να σημειωθεί τέλος ότι κατά τη διάρκεια της συνάντησης του προέδρου της ΚΕΔΚΕ κ. Κουκουλόπουλου με τους εκπροσώπους των αστικών και υπεραστικών ΚΤΕΛ συμφωνήθηκε να αναληφθεί κοινή πρωτοβουλία ώστε να θεσμοθετηθεί από την Πολιτεία νόμος που θα στηρίζει την ανάπτυξη των αστικών και υπεραστικών συγκοινωνιών στην Περιφέρεια.

Επόμενο άρθρο Προηγούμενο άρθρο