Σερβιτόρος της Εύβοιας
 
 
Newsletter - Μάθετε πρώτοι τα νέα
Eγγραφή
980 εγγεγραμμένα μέλη Διαγραφή
Αναζήτηση στον "Σερβιτόρο"

Όλες οι λέξεις   Οποιαδήποτε
Αναζήτηση στον Eυβοϊκο κατάλογο
01 Μαρτίου 2005
 
 


 
ΚΕΠΚΑ: Χειμερινές Εκπτώσεις
28/01/2005,  17:01

Ο θεσμός των εκπτώσεων είναι θετικός και, προσφέρει, σε μας τους Καταναλωτές, την ευκαιρία να αγοράσουμε τα προϊόντα, που έχουμε ανάγκη, σε χαμηλότερες τιμές. Βέβαια, τα παραπάνω ισχύουν, εφόσον τηρούνται οι "κανόνες του παιχνιδιού" και δεν επιχειρείται, με διάφορα τεχνάσματα, η παραπλάνηση των Καταναλωτών.

Το ΚΕ.Π.ΚΑ. - Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών επισημαίνει:

• Οι Καταναλωτές δεν πρέπει να επηρεαζόμαστε από τις διαφημίσεις. Οι ωραιοποιημένες εικόνες των εμπορευμάτων μπορούν να μας εξαπατήσουν.

• Πριν ξεκινήσουμε για ψώνια, πρέπει να προγραμματίσουμε τις αγορές μας, σύμφωνα με τις πραγματικές μας ανάγκες, ώστε να μην πέσουμε θύματα της υπερκατανάλωσης. Όσο φθηνό και αν είναι κάτι, όταν δεν το χρειαζόμαστε, είναι περιττό και δεν έχουμε κανένα όφελος από την αγορά του.

• Πριν αποφασίσουμε τι θα αγοράσουμε, πρέπει να κάνουμε έρευνα αγοράς, να συγκρίνουμε τιμές και ποιότητα προϊόντων, ώστε να επιλέξουμε τα σωστά.

• Θα αποβεί πολύ χρήσιμο αν, πριν τις εκπτώσεις, επισκεφθούμε την αγορά, για να δούμε τις τιμές, πριν την έκπτωση και να επισημάνουμε τα είδη που ενδιαφερόμαστε να αγοράσουμε. Έτσι, θα έχουμε τη δυνατότητα σύγκρισης των τιμών, πριν και μετά την έκπτωση καθώς και τη βεβαιότητα ότι το ποσό που αναγράφεται ως τιμή πριν την έκπτωση, είναι πραγματικό.

• Οι βιτρίνες των καταστημάτων δεν πρέπει να αλλάξουν, ώστε να είμαστε σε θέση να κάνουμε σύγκριση είδους και τιμής. Η αλλαγή της βιτρίνας, λόγω εκπτώσεων, πρέπει να μας προβληματίζει, διότι πιθανόν να έχουν τοποθετηθεί υποβαθμισμένα προϊόντα. Η αλλαγή των θέσεων των εμπορευμάτων, σκοπεύει στο να μην έχουμε οι Καταναλωτές σημείο αναφοράς.

• Κάθε είδος πρέπει να "φέρει" δύο τιμές. Η αναγραφή της τιμής που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και αυτής που προκύπτει μετά την έκπτωση, ή η αναγραφή της τιμής, που ίσχυε πριν τις εκπτώσεις και, στο ίδιο καρτελάκι, το ποσοστό της έκπτωσης, που αντιστοιχεί στο συγκεκριμένο είδος, είναι υποχρέωση των προμηθευτών.

• Πρέπει να προσέξουμε, ιδιαίτερα: Τις ενδείξεις ενιαίας έκπτωσης, στις βιτρίνες των καταστημάτων. Σχεδόν ποτέ, δεν ανταποκρίνονται σε όλα τα είδη του καταστήματος. Πολλές φορές, στις βιτρίνες αναγράφονται υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, τα οποία χρησιμοποιούνται σαν "κράχτες". Όταν, όμως, μπαίνουμε στο κατάστημα, αντιμετωπίζουμε διαφορετικά ποσοστά, συνήθως πολύ χαμηλότερα.

• Αγοράζουμε μόνο εποχιακά είδη. Μην περιμένουμε ότι θα έχουμε την ευκαιρία, στις εκπτώσεις, να αγοράσουμε μια τηλεόραση ή ένα πλυντήριο, σε καλή τιμή. Αντίθετα μπορεί να πετύχουμε καλές τιμές σε ρούχα, παπούτσια και είδη εποχής.

• Πρέπει να ελέγχουμε την ποιότητα και την προέλευση του είδους που αγοράζουμε. Οι πωλητές οφείλουν να μας παρέχουν κάθε πληροφορία, σύμφωνα με το ν. 2251/94 άρθρο 1.

• Αν αγοράζουμε προϊόντα, χρησιμοποιώντας δόσεις ή πιστωτική κάρτα πρέπει να προσέχουμε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτή τη συναλλαγή (μηνιαία δόση, ετήσιο πραγματικό επιτόκιο, σύνολο δόσεων, τυχόν άλλες επιβαρύνσεις καθώς και την τιμή μετρητοίς).

• Απαιτούμε απόδειξη πληρωμής, για κάθε αγορά μας. Μην ξεχνάμε ότι η απόδειξη είναι απαραίτητη, αν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα στο προϊόν, που αγοράσαμε.

• Δεν πρέπει να γίνεται σύγχυση μεταξύ εκπτώσεων και προσφορών. Οι εκπτώσεις αφορούν προϊόντα της σαιζόν. Οι προσφορές αφορούν είδη παρωχημένης εποχής και συνήθως έχουν πολύ μεγάλα ποσοστά έκπτωσης. Οι Καταναλωτές πρέπει να προσέξουμε ιδιαίτερα το γεγονός αυτό και να μην παρασυρόμαστε, από τις μεγάλες εκπτώσεις.

• Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάζουν τα προϊόντα, τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων. Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικού είδους, μόνον εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς, εξαιτίας του συγκεκριμένου ελαττώματος και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον Καταναλωτή, πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.

• Πρέπει να αποφεύγουμε το συνωστισμό και τις ώρες αιχμής. Ανάμεσα στον πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δε θέλουν να ξοδέψουν, αλλά σκοπεύουν να "ελαφρύνουν" το δικό μας πορτοφόλι.

Για περισσότερες πληροφορίες, για καταγγελίες κάθε μορφής πλασματικής έκπτωσης ή τυχόν προβλημάτων, μετά τις αγορές σας, απευθυνθείτε στο ΚΕ.Π.ΚΑ., στο τμήμα εξυπηρέτησης Καταναλωτών: τηλ. 2310 233.333 και στο πανελλαδικό μας νούμερο 801 11 17200.


 «  Προηγούμενo άρθρoΕπόμενo άρθρo  » 
 
Εμφάνιση όλων των άρθρων του Ιανουαρίου 2005
Προσθέστε αυτή τη σελίδα στα αγαπημένα
Αποστολή της σελίδας με email

Διαφημιστείτε εδώ!!
Μόνο με 150 euro το μήνα μπορείτε να τοποθετήσετε το διαφημιστικό σας κείμενο.
APN Portal
...καθημερινή ενημέρωση για την επικαιρότητα και τον αθλητισμό με πλούσιο φωτογραφικό υλικό.
StartPoint
Το site των περίεργων ανθρώπων...

 
3G για όλους με το εντυπωσιακό K600i της Sony Ericsson
Νέα i-mode συσκευή LG, αποκλειστικά από την Cosmote
Νέο HP PSC 1610 all-in-one
Η LG Electronics παρουσιάζει το F2100
Το νέο πολυμηχάνημα PIXMA MP760 της Canon είναι ένα πλήρες φωτογραφικό εργαστήριο
Canon EOS 350D Digital: Η πιο δημοφιλής Digital SLR αλλάζει πρόσωπο
Δράση της Greenpeace στο ΥΠΕΧΩΔΕ για την προστασία του κλίματος
H Konica Minolta παρουσιάζει τους νέους εκτυπωτές της
Δώρο wireless modem router με κάθε 12μηνη συνδρομή ADSL από την Altec
ΚΕΠΚΑ: Παραπλάνηση καταναλωτών από τράπεζες
Ψηφιακή φωτογραφική μηχανή σε μέγεθος κινητού τηλεφώνου από την BenQ
ΙΝΚΑ: Πανευρωπαϊκή Ημέρα ασφαλούς χρήσης Ίντερνετ
Κάρτα σταθερής & κινητής τηλεφωνίας και Internet all in One από την Tim
Σούπερ-Μάρκετ: Επιτέλους, πότε θα μάθουν να σέβονται τον Καταναλωτή;
Τα Παιδιά και το Internet
  Περισσότερα...  
 

 

Aπαγορεύεται η αναδημοσίευση μέρους ή του συνόλου του περιεχομένου του παρόντος web site με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς την έγγραφη άδεια του εκδότη.